• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, äger hus men huset är belånat till max?

Klara

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Januari 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ok. Dom bör bedöm att er boendekostnad är för hög, har du bolån för 17000 i månaden har du väl en boendekostnad på minst 20, det bör man inte acceptera. Ni får se till att sänka boendekostnader först
Hej Lasseman , jag chansa att ha ett mötte med Nordea va tror du om det ? Finns nån chans att lägga allt på bordet och dem ser om vi har klarat så höga kostnader på bolån och privatlån kanske jag ber till gud att dem kan hjälpa oss ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hej Lasseman , jag chansa att ha ett mötte med Nordea va tror du om det ? Finns nån chans att lägga allt på bordet och dem ser om vi har klarat så höga kostnader på bolån och privatlån kanske jag ber till gud att dem kan hjälpa oss ?
Jag vet inte, det kanske går, du har ju inte då myclrr alternativ
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hej Lasseman , jag chansa att ha ett mötte med Nordea va tror du om det ? Finns nån chans att lägga allt på bordet och dem ser om vi har klarat så höga kostnader på bolån och privatlån kanske jag ber till gud att dem kan hjälpa oss ?
Vissa saker måste vara på plats:
1. Kalkylen måste gå ihop med råge (dvs 6-7000kr kvar efter allt är betald).
2. Bra UC. Jag hade ca 0,8 när jag sökte.
3. Inga speltransaktioner på kontot.
4. Starta sparande, försäkring osv hos Nordea.
5. Stabil och bra inkomst.

Börja med att sammanställa alla utgifter. Påvisa att ekonomin går ihop med råge om ni byter bolån OCH blanko.

De skulle kunna samla in någon 100k i bolånet om värderingen är aktuell. Förhandla, eller ha fast ränta under en bra period (beroende på erbjudande 1-3 år).
Boka tid med en bolånehandläggare online! Förklara att du vill byta bolån och eventuellt bank. Flytt av lönekonto, påbörja sparande och se över möjligheten till flytt av blankolånen.
Jag fick samla över miljonen i blanko och höjde bolånet till max 85% av husets värdering (det blev typ bara 60K men alla bäckar små). Tecknade fast ränta på huset i 5 år. Valde 10år återbetalning på blankot.
Det kan man förlänga när man söker ifall beloppet blir för högt.
Det som var avgörande för mig var att de tydligt kunde se hur jag kämpat med att få rätsida på ekonomin. Från 54% UC till 0,8%. Från 44000kr/m till 21000kr/m.
De tog ingen UC förrän de hade räknat på det. Var noga med det! Du kan alltid skicka in en egen upplysning om de vill ha dagsaktuell information.

Lycka till!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Vissa saker måste vara på plats:
1. Kalkylen måste gå ihop med råge (dvs 6-7000kr kvar efter allt är betald).
2. Bra UC. Jag hade ca 0,8 när jag sökte.
3. Inga speltransaktioner på kontot.
4. Starta sparande, försäkring osv hos Nordea.
5. Stabil och bra inkomst.

Börja med att sammanställa alla utgifter. Påvisa att ekonomin går ihop med råge om ni byter bolån OCH blanko.

De skulle kunna samla in någon 100k i bolånet om värderingen är aktuell. Förhandla, eller ha fast ränta under en bra period (beroende på erbjudande 1-3 år).
Boka tid med en bolånehandläggare online! Förklara att du vill byta bolån och eventuellt bank. Flytt av lönekonto, påbörja sparande och se över möjligheten till flytt av blankolånen.
Jag fick samla över miljonen i blanko och höjde bolånet till max 85% av husets värdering (det blev typ bara 60K men alla bäckar små). Tecknade fast ränta på huset i 5 år. Valde 10år återbetalning på blankot.
Det kan man förlänga när man söker ifall beloppet blir för högt.
Det som var avgörande för mig var att de tydligt kunde se hur jag kämpat med att få rätsida på ekonomin. Från 54% UC till 0,8%. Från 44000kr/m till 21000kr/m.
De tog ingen UC förrän de hade räknat på det. Var noga med det! Du kan alltid skicka in en egen upplysning om de vill ha dagsaktuell information.

Lycka till!

Man får inte ta blancolån eller bolån om man spelar på Lotto, Eurojackpot eller Stryktipset?
 

Klara

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Januari 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vissa saker måste vara på plats:
1. Kalkylen måste gå ihop med råge (dvs 6-7000kr kvar efter allt är betald).
2. Bra UC. Jag hade ca 0,8 när jag sökte.
3. Inga speltransaktioner på kontot.
4. Starta sparande, försäkring osv hos Nordea.
5. Stabil och bra inkomst.

Börja med att sammanställa alla utgifter. Påvisa att ekonomin går ihop med råge om ni byter bolån OCH blanko.

De skulle kunna samla in någon 100k i bolånet om värderingen är aktuell. Förhandla, eller ha fast ränta under en bra period (beroende på erbjudande 1-3 år).
Boka tid med en bolånehandläggare online! Förklara att du vill byta bolån och eventuellt bank. Flytt av lönekonto, påbörja sparande och se över möjligheten till flytt av blankolånen.
Jag fick samla över miljonen i blanko och höjde bolånet till max 85% av husets värdering (det blev typ bara 60K men alla bäckar små). Tecknade fast ränta på huset i 5 år. Valde 10år återbetalning på blankot.
Det kan man förlänga när man söker ifall beloppet blir för högt.
Det som var avgörande för mig var att de tydligt kunde se hur jag kämpat med att få rätsida på ekonomin. Från 54% UC till 0,8%. Från 44000kr/m till 21000kr/m.
De tog ingen UC förrän de hade räknat på det. Var noga med det! Du kan alltid skicka in en egen upplysning om de vill ha dagsaktuell information.

Lycka till!
Hej och tack så jättemycket för rådet allt går ihop förutom katastrof uc , absolut inga spel , bra inkomst jag : 55000 per månad och min man 31000 , vet inte jag chansa, jag har haft Nordea tip hela mitt liv , nu väntar jag att dem ska kontakta mig för jag skickade på deras sida och har fått sms att en rådgivare ska kontakta mig snart , Jag är faktiskt rädd att öppna munnen
 

Klara

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Januari 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej och tack så jättemycket för rådet allt går ihop förutom katastrof uc , absolut inga spel , bra inkomst jag : 55000 per månad och min man 31000 , vet inte jag chansa, jag har haft Nordea tip hela mitt liv , nu väntar jag att dem ska kontakta mig för jag skickade på deras sida och har fått sms att en rådgivare ska kontakta mig snart , Jag är faktiskt rädd att öppna munnen
Var det Nordea som hjälpte dig ?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Var det Nordea som hjälpte dig ?
Om det är mig frågan var ställt till; ja. Flyttade allt från Handelsbanken till Nordea. Förutom bolånet det flyttades från Nordax till Nordea.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Man får inte ta blancolån eller bolån om man spelar på Lotto, Eurojackpot eller Stryktipset?
Spel är en röd flagga för bankerna. Såklart bedömer bankerna själva vilka spel är förbjudna. Men om ekonomin inte går ihop men man spenderar 1000kr i månaden åt spel, är det en tydlig indikation på att man inte är redo än för att ändra på sig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp