• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering: Frågerformulär till alla som skickat in en ansökan

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
FRÅGOR:............................................................................. SVAR....
1. Hur gammal var du när du sökte skuldsanering? 18-25 år, 25-30år, 30-35 år, 35-40 år, 40+1. 50+
2. Var det som privatperson eller företagare som du gjorde ansökna om skuldsanering2.Privat
3. Hur mycket skulder hade du totalt? avrunda till närmaste 50.000, eller 100.000 om du är osäker3. Någonstans mellan 7-800 000 kr.
4. Hur många lån/kreditgivare hade du skulder till vid ansökan?4. Många! Minst 20
5. Hade du barn när du gjorde ansökan?5. Nej
6. Ansökta du skuldsanering på nätet eller gick via kommunens skuldrådgivare?6. Nätet
7. Hur gammalt var ditt senaste lån vid ansökan?7. Inom 1år
8. Släppte du alla skulder till kronofogden före du gjorde en ansökan om skuldsanering eller sökte direkt?8. Släppte efter ansökan. Några skulder var på väg redan.
9. Förutsatt du inte släppte skulder innan ansökan? Slutade du använda uttag av krediter innan?9. Ja
10. Hade du skulder till Skattevekert vid ansökan? I så fall, ungerfärligt belopp:10. Nej
11. Om din skuldsanering kommer från spelskulder, hur länge efter du slutade spela gjorde du en ansökan?11. Inga spelskulder
12. Blev du beviljad inledande skuldsanering?12. Ja
13. Om du blev beviljad inledande skuldsanering, gick det igenom hela vägen?13. Ja
14. Om du blev beviljad inledande, men nekad i senare skede, vad var anledningen?14.--------
15. Om du blev nekad inledande skuldsanering, vad var anledningen?15.---------
16. Om du blev nekad inledande, gjorde du en överklagan och fick igenom det?16.----------
Övrigt: Ägde hus som vi sålde. Tror det bidrog starkt till att vi fick sanering. Huset såldes snabbt och vi flyttade till hyresrätt. KFM utmätte en liten del av vinsten. Resten betalde vi in på allt vi kunde (skedde före inledande).
Maken fick restskatt pga reavinst, ca 4500 kr. Detta kom att ingå i hans skuldsanreing:
Jag fick tillbaka på skatten ist, ca 11 000 kr som jag fick betala in som engångssumma då det slutgiltiga beslutet kom.
Ansökan nov 2016.
Inledande maj-2017
Beslut sept-2017
Klar sen maj-2022
 
Senast ändrad:

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 994
Mottagna reaktioner
1 079
Poäng
867
Tycker man missar en punkt här. Ensamstående eller sambo.
Min ansökan avslogs pga att min sambo bodde kvar just då.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 994
Mottagna reaktioner
1 079
Poäng
867
vad tråkigt ska du söka igen? När var avslaget nyligen?
Sökte i oktober. Separation var på gång men hon hann aldrig flytta innan beslutet kom. Jag kommer söka igen. Men en liten oro att jag numer är sjukskriven.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Sökte i oktober. Separation var på gång men hon hann aldrig flytta innan beslutet kom. Jag kommer söka igen. Men en liten oro att jag numer är sjukskriven.
Åh nej vilken otur med dessa omständigheter, tråkigt med sjukskrivning krya på dig! Du gör helt rätt i att söka igen! Heja dej!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp