Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Skuldsanering...igen?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
24 339
Mottagna reaktioner
11 750
Poäng
8 347
Ja, men tandläkare/läkare vård är kanske något man måste göra. Något de gav mig 14 månader på att betala. 14000 kr för att fixa till (det är ca min månads inkomst) tänderna, mediciner, läkarbesök är ca 3500 innan frikort. Det är svårt när man inte kan jobba & tjäna mer pengar för att kunna betala skulderna man satt sig själv i.
Ingen självömkan! Bara förbannad på mig själv. Insikten kom försent…..
Det måste man ja.
Men jag har ärligt svårt att se på vilket sätt en ordnad betalaningsplan för tandvårdskostnader skulle vara särskilda skäl för en ny skuldsanering

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Ja, men tandläkare/läkare vård är kanske något man måste göra. Något de gav mig 14 månader på att betala. 14000 kr för att fixa till (det är ca min månads inkomst) tänderna, mediciner, läkarbesök är ca 3500 innan frikort. Det är svårt när man inte kan jobba & tjäna mer pengar för att kunna betala skulderna man satt sig själv i.
Ingen självömkan! Bara förbannad på mig själv. Insikten kom försent…..
Det är ju ingen jättesumma trots att jag förstår att din situation och ekonomi är ansträngd.
Hur mycket är din totala skuld i nuläget ?

Rainbow

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det måste man ja.
Men jag har ärligt svårt att se på vilket sätt en ordnad betalaningsplan för tandvårdskostnader skulle vara särskilda skäl för en ny skuldsanering
Förstår dina frågor….
Det är flera avbetalningar som inte gått till KF än. Den första GM jag fick… låt säga att han inte var professionell, jag blev tvungen att lämna in ett klagomål - det tog 1 år innan jag fick en ny, jag fixade inte det inte själv. Elen ändrades förra året tror jag det var. Jag betalade bara elräkningen för hushållsel - det blev en skuld till Tekniska Verken för underhållsel som skulle betalats. Hemtjänsten avbetalade jag oxå på då den steg pga av trygghetslarmet.
Så jag har avbetalat under året de skriver att jag inte gjort det. Tror dock inte att det noterades i ansökanHar fortfarande tandläkaren & glasögonen kvar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
lite över en halv miljon….‍♀
Okej, tråkigt att du hamnat i skuldfällan igen och din GM borde sett till att det inte kunde bli såhär. Tyvärr så ser det mörkt ut verkar det som då du redan haft en skuldsanering men jag hoppas att allt löser sig för dig.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 229
Mottagna reaktioner
1 438
Poäng
997
Förstår dina frågor….
Det är flera avbetalningar som inte gått till KF än. Den första GM jag fick… låt säga att han inte var professionell, jag blev tvungen att lämna in ett klagomål - det tog 1 år innan jag fick en ny, jag fixade inte det inte själv. Elen ändrades förra året tror jag det var. Jag betalade bara elräkningen för hushållsel - det blev en skuld till Tekniska Verken för underhållsel som skulle betalats. Hemtjänsten avbetalade jag oxå på då den steg pga av trygghetslarmet.
Så jag har avbetalat under året de skriver att jag inte gjort det. Tror dock inte att det noterades i ansökanHar fortfarande tandläkaren & glasögonen kvar.
Har du pågående löneutmätning nu?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
24 339
Mottagna reaktioner
11 750
Poäng
8 347
Förstår dina frågor….
Just, men det är ju inte bara vad du gjort för att betala som avgör.
Mitt stalltips är tyvärr att du inte får skuldsanering en gång till.

Rainbow

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Just, men det är ju inte bara vad du gjort för att betala som avgör.
Mitt stalltips är tyvärr att du inte får skuldsanering en gång till.
Vad mer avgör? Då en av anledningarna var - att jag inte avbetalat, vilket inte min GM skrev i ansökan, att jag hade - han klev på början på 2023. (var mellan 2 GM i 1 år). Under det året fixade jag det inte själv. (Man bör vara duktig på det man jobbar med - det var jag oxå). Du får gärna berätta vad jag inte tänker på…. då jag inte känner mig hemma i dessa regler. Min sjukbild är den min GM tycker är mina SS. För höga kostnader - sjukdomsbilden blir sämre. Mer hjälpmedel behöver jag. Kan inte städa, laga mat, gå, stå still, sitta, ligga i mer en ca 5-10 beroende på vad. Det finns inget botemedel för CRPS. Så läkare kan då inte skriva att jag MÅSTE få viss hjälp med värken - som man kan skriva för tex en cancer patient, som kan bli fri om vissa mediciner etc sätts in. Så merkostnadsersättningen blir inte så hög som den borde pga att man inte vet 100% säkert att tex ketamin är något jag MÅSTE få.
Ett exempel. Jag behöver tex värme vilket är godkänt. Simma osv. Akupunktur, massage betalar jag utöver. Så det går åt mer pengar för att jag inte ska få ”liggsår” ….. hoppas jag blev något tydligare…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp