- Meddelanden
- 24 339
- Mottagna reaktioner
- 11 750
- Poäng
- 8 347
Vad mer avgör? Då en av anledningarna var - att jag inte avbetalat, vilket inte min GM skrev i ansökan, att jag hade - han klev på början på 2023. (var mellan 2 GM i 1 år). Under det året fixade jag det inte själv. (Man bör vara duktig på det man jobbar med - det var jag oxå). Du får gärna berätta vad jag inte tänker på…. då jag inte känner mig hemma i dessa regler. Min sjukbild är den min GM tycker är mina SS. För höga kostnader - sjukdomsbilden blir sämre. Mer hjälpmedel behöver jag. Kan inte städa, laga mat, gå, stå still, sitta, ligga i mer en ca 5-10 beroende på vad. Det finns inget botemedel för CRPS. Så läkare kan då inte skriva att jag MÅSTE få viss hjälp med värken - som man kan skriva för tex en cancer patient, som kan bli fri om vissa mediciner etc sätts in. Så merkostnadsersättningen blir inte så hög som den borde pga att man inte vet 100% säkert att tex ketamin är något jag MÅSTE få.
Ett exempel. Jag behöver tex värme vilket är godkänt. Simma osv. Akupunktur, massage betalar jag utöver. Så det går åt mer pengar för att jag inte ska få ”liggsår” ….. hoppas jag blev något tydligare…
Vad mer? Allt. Det kan finnas många skäl till att du inte får det igen, det är kanske inget som förbättras av det, risk att du skuldsätter dig igen.