• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering och Csn

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Vadå nytt system? Kfm har inte gjort något under skuldsanering förut heller. Man ska betala själv, förut fick man betala till alla själv, nu är det via statens servicecenter,

Ja men inga betalningsfria månader osv, samt att det började när du var under utredning. Klagar inte för jag är evigt tacksam att jag fick möjligheten men det hade varit lättare om jag vetat detta. Borgenärerna har ju kollat inkomst under min sanering iag och hade jag haft en större inkomst så hade borgenärerna kunnat begära omprövning enligt det beslut jag fick iaf.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Då borde ju alla med sanering och är arbetslösa börja studera och ta lån. Det är det mest fördelaktiga lånet som finns.
Kan dom väl om dom vill, i år kan man tjäna vad man vill och ändå få CSN
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Ja men inga betalningsfria månader osv, samt att det började när du var under utredning. Klagar inte för jag är evigt tacksam att jag fick möjligheten men det hade varit lättare om jag vetat detta. Borgenärerna har ju kollat inkomst under min sanering iag och hade jag haft en större inkomst så hade borgenärerna kunnat begära omprövning enligt det beslut jag fick iaf.

Minns jag rätt så betalade man inget under inledandetiden förut, det gör man nu
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Min sambo studerar på heltid och där får hon ut mellan 7 och 9000/månad i bidrag, hon tar inga lån. Ganska bra i dagsläget där hon även kan jobba 100% om hon vill. Nu gör hon inte det eftersom studierna tar så mycket tid men hon tar ströpass. Det är en ganska bra "extra förtjänst" Lever man på exmin så är det ju nästan en fördubbling av inkomsten.

På riktigt? Tror jag fick 2000-3000kr för 10år sen...

googlade är för att hon läser grundskole eller gymnasienivå, tyckte det lät konstigt att man dubblat det på så kort tid :)
 
Senast ändrad:

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Minns jag rätt så betalade man inget under inledandetiden förut, det gör man nu

Stämmer gäller för 2020. Kryllar väl dock inte av jobb direkt har du inte en fot in på något sätt så är det nog svårt idag.
 
Senast ändrad:

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Minns jag rätt så betalade man inget under inledandetiden förut, det gör man nu
Ja det är helt rätt under de första 3 månaderna så betalade jag inget, däremot så började 5-årsperioden inte förrän man började betala heller.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
På riktigt? Tror jag fick 2000-3000kr för 10år sen...

googlade är för att hon läser grundskole eller gymnasienivå, tyckte det lät konstigt att man dubblat det på så kort tid :)
Hon läser till barnskötare för att få behörighet, vet faktiskt inte vilken nivå det är på men summan stämmer iaf.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Stämmer gäller för 2020. Kryllar väl dock inte av jobb direkt har du inte en fot in på något sätt så är det nog svårt idag.

Svarade du på rätt inlägg nu? Skuldsaneringslagen i nuvarande form är från 2016 och arbetsmarknaden har nog inget med hur betalning ska ske att göra
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Hon läser till barnskötare för att få behörighet, vet faktiskt inte vilken nivå det är på men summan stämmer iaf.

jo, kollade bara snabbt, vet att före det fick man låna och sedan avskrivna vid klarade studier. Verkar som allt är bidrag idag.

Sen kan ju tycka vad som är bättre, känner väl att ge som bidrag är konstigt utan mot prestation. Nåväl så funkar systemet idag :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp