• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Jag tror det var frågan om yngre personer, vet inte var gränsen gick, under 30 kanske.
Vilket jag tycker är bra gjort. Tror väldigt få människor i nedre 20-års ålder har skuldsatt sig så svårt så dom inte kommer ur det innan man fyller 40. Har man gjort det så är nog chansen stor att det är pga anledningar som inte är inom ramen för att bli godkänd ändå.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Vilket jag tycker är bra gjort. Tror väldigt få människor i nedre 20-års ålder har skuldsatt sig så svårt så dom inte kommer ur det innan man fyller 40. Har man gjort det så är nog chansen stor att det är pga anledningar som inte är inom ramen för att bli godkänd ändå.

Håller helt med!
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vilket jag tycker är bra gjort. Tror väldigt få människor i nedre 20-års ålder har skuldsatt sig så svårt så dom inte kommer ur det innan man fyller 40. Har man gjort det så är nog chansen stor att det är pga anledningar som inte är inom ramen för att bli godkänd ändå.

Jag har än idag skulder kvar sen jag var 18-19, djupt deprimerad och försökte köpa lycka på faktura utan inkomst... Började ta smslån för att täcka hålen men det höll inte länge som du nog förstår.
Idag är jag 30.

Så, jo. Man kan lyckas ställa till det för sig och ändå ha rätt till skusan i mitten av 20-årsåldern.. Tyvärr
 

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Jag har än idag skulder kvar sen jag var 18-19, djupt deprimerad och försökte köpa lycka på faktura utan inkomst... Började ta smslån för att täcka hålen men det höll inte länge som du nog förstår.
Idag är jag 30.

Så, jo. Man kan lyckas ställa till det för sig och ändå ha rätt till skusan i mitten av 20-årsåldern.. Tyvärr

Har du haft sanering?
 

skuldsanering1234

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 September 2020
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Fick idag ett mail om att alla mina gäldenärer blivit delgivna förutom en som hon jagar.

Hon skrev att allting ser fint ut och det har inte varit några invändningar. Hon ska göra en sista "kontroll" när alla parter är delgivna. Någon som vet vad det är som ska kontrolleras? Är det någonting standard? Antar att jag har godkänd skuldsanering om kontrollen är OK.... sista parten är en privatperson som jag vet inte kommer att invända :)
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Fick idag ett mail om att alla mina gäldenärer blivit delgivna förutom en som hon jagar.

Hon skrev att allting ser fint ut och det har inte varit några invändningar. Hon ska göra en sista "kontroll" när alla parter är delgivna. Någon som vet vad det är som ska kontrolleras? Är det någonting standard? Antar att jag har godkänd skuldsanering om kontrollen är OK.... sista parten är en privatperson som jag vet inte kommer att invända :)

Stort grattis!

Får man lov att fråga hur din situation ser ut? Inkomst, storlek på totala skuldsaldo, m.m.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Fick idag ett mail om att alla mina gäldenärer blivit delgivna förutom en som hon jagar.

Hon skrev att allting ser fint ut och det har inte varit några invändningar. Hon ska göra en sista "kontroll" när alla parter är delgivna. Någon som vet vad det är som ska kontrolleras? Är det någonting standard? Antar att jag har godkänd skuldsanering om kontrollen är OK.... sista parten är en privatperson som jag vet inte kommer att invända :)

Då kan ju den skicka in kvittot så allt är klart då.
Det kan ta månader om det måste gå via delgivare och till slut kungörelse
 

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej
Har frågan Ang utmätning av lön
Frugan fick inledande beslut 19okt men det blev löneuttmätning 23 så funderar kommer hon få tillbaka ngt eller är det inget att göra.
Fick nu brev beslut upphäver utmätning datum 20 okt och att börja betala från nov
tills de utreder om hon får skuldsanering.
För min del blev avslag pga av att jag har inte heltidsjobb utan deltid.
 

Enni

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej
Har frågan Ang utmätning av lön
Frugan fick inledande beslut 19okt men det blev löneuttmätning 23 så funderar kommer hon få tillbaka ngt eller är det inget att göra.
Fick nu brev beslut upphäver utmätning datum 20 okt och att börja betala från nov
tills de utreder om hon får skuldsanering.
För min del blev avslag pga av att jag har inte heltidsjobb utan deltid.


Emot, hur mycket skulder har du? Om man får vara nyfiken.
Har själv sökt sanering med nästa 1miljon i skulder. Har dock blivit uppsagd och lever på Akassa, så är jävligt nervös att jag får avslag..
 

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Emot, hur mycket skulder har du? Om man får vara nyfiken.
Har själv sökt sanering med nästa 1miljon i skulder. Har dock blivit uppsagd och lever på Akassa, så är jävligt nervös att jag får avslag..
1,4m
Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp