• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.

Min man fick skuldsanering, liknande inkomst, liknande skulder och liknande ålder.
Rent krasst "kan" man betala men han betalar ju bara på räntorna. Han hade löneutmätning länge och alla skulder fanns inte med i löneutmätningen. Vilket innebar att skulderna bara ökar eftersom de bara ligger och tickar ränta. Sen kommer det hela tiden nya skulder till KFM (tex csn) eftersom man inte kan betala ett skit utöver utmätningen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag sökte innan jag fick löneutmätning!
Är 34 år har skulder på nånstans mellan 500-600tkr
Tjänar runt 380tkr/året.
Ja det är så mycket skönare!
Okej.
Mina skulder är tyvärr 1,3 miljoner och mun årsinkomst är 445000 tkr.
Jobbar dock bara 50 % sedan ett halvår,
Har inte så stort hopp om att få skusan men det är okej ändå.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.
Jag har tänkt i samma som du, men eftersom jag fick inledande så måste de tyckt annat ellerhur?
När jag pratade med handläggaren som gett avslag så var det enligt henne endast att vissa skulder va för nya.
Kanske har betydelse att jag har barn?
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Min man fick skuldsanering, liknande inkomst, liknande skulder och liknande ålder.
Rent krasst "kan" man betala men han betalar ju bara på räntorna. Han hade löneutmätning länge och alla skulder fanns inte med i löneutmätningen. Vilket innebar att skulderna bara ökar eftersom de bara ligger och tickar ränta. Sen kommer det hela tiden nya skulder till KFM (tex csn) eftersom man inte kan betala ett skit utöver utmätningen.
Det är ungefär samma här då, alla skulder är inte med i utmätningen och skulderna sjunker ingenting i stort sett.. så får jag inte sanering så är det nog utmätning för all framtid som gäller! (Eller till arvet trillar in iallafall)
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Jag fick avslag för jag hade för nya skulder och rekommendation att vänta lite och skicka in igen och kunna påvisa att jag verkligen gjort avbrott i skuldsättningen och hade här om veckorna passerat ett år utan skuldsättning.
Fick också rekommendation att söka igen, men det jag lurar på är hur lång tid man bör vänta?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Min man fick skuldsanering, liknande inkomst, liknande skulder och liknande ålder.
Rent krasst "kan" man betala men han betalar ju bara på räntorna. Han hade löneutmätning länge och alla skulder fanns inte med i löneutmätningen. Vilket innebar att skulderna bara ökar eftersom de bara ligger och tickar ränta. Sen kommer det hela tiden nya skulder till KFM (tex csn) eftersom man inte kan betala ett skit utöver utmätningen.

Hur kommer det sig att inte alla skulderna var med i löneutmätningen? Lyckades han likväl betala dom även under en pågående löneutmätning?
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Hur kommer det sig att inte alla skulderna var med i löneutmätningen? Lyckades han likväl betala dom även under en pågående löneutmätning?

Samma sak för mig; flera hundra unika skulder skaffade på 10-15 år. Det var bara de största och vissa gamla som var med i utmätningen. Många borgenärer drog tillbaka från kfm när de märkte att de inte fick betalt ändå och då kostar det ju för dem. Och en del skickade aldrig dit öht. Och dessa har vi inte betalat på nej, fullt sjå med att försöka se till så att inte man får nya skulder istället , så ellos från 2008 fick kvitta.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Samma sak för mig; flera hundra unika skulder skaffade på 10-15 år. Det var bara de största och vissa gamla som var med i utmätningen. Många borgenärer drog tillbaka från kfm när de märkte att de inte fick betalt ändå och då kostar det ju för dem. Och en del skickade aldrig dit öht. Och dessa har vi inte betalat på nej, fullt sjå med att försöka se till så att inte man får nya skulder istället , så ellos från 2008 fick kvitta.

WOW asså... flera 100 olika unika skulder?? Hur e de möjligt liksom...& finns de sååå många? :cool:
Hur mycket hade Du i skulder som ingick i saneringen om man får lov att fråga... :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Det är ungefär samma här då, alla skulder är inte med i utmätningen och skulderna sjunker ingenting i stort sett.. så får jag inte sanering så är det nog utmätning för all framtid som gäller! (Eller till arvet trillar in iallafall)

Caroline, har Du skulder som ännu inte har skickats vidare till KF?
Varför e de så?
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
WOW asså... flera 100 olika unika skulder?? Hur e de möjligt liksom...& finns de sååå många? :cool:
Hur mycket hade Du i skulder som ingick i saneringen om man får lov att fråga... :)

Kanske överdrev lite och jag ljög lite också märkte jag haha. En del skulder har vi faktiskt betalat vid sidan av löneutmätningen fast det var sjukt tufft. Men de flesta har vi släppt...
Jo nä maken hade nog inte flera hundra men jag har det definitivt. Lätt att få när man väl hamnat i träsket och under lång tid! Jag har ca 1,5 mille i skuld. Han typ en mille mindre. Jag var snäppet värre,.. när jag var nere i skiten så bromsade jag honom så han hann aldrig med att få lika mycket skuld
Skulderna är allt.. från början sms-lån och alla konsumentkrediter och samlingslån som finns typ. Sen när man hade dem att betala så blev allt som hade faktura en skuld typ. Tv-avgifter, skolkataloger, prenumerationer, vårdavgifter, viasat, teleabonnemang, etc etc. Då blir det lätt några hundra!
Är rätt tacksam för löneutmätningen för den och alla prickar satte ju stopp för fakturaköp mm :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp