• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Tänker du att dom tar UC för att se vad man tjänar och därigenom bedömer om de e värt att skicka till KF?
Jag menar att jag som tjänar 40tkr samt årlig bonus och semesterersättning om 10tkr och har därför nästan 550tkr i årsinkomst på min UC...då går dom ”all in” och skickar in skulderna till KF eller även då några skulder är ”små”?!

Är detta något Du känner igen oxå @Lasseman ?!

Precis, eller om dom som i mitt fall ser att jag redan har 700k hos KFM, utmätningsförsök, inga egendomar etc etc trots hög inkomst, 50 betalningsanmärkningar mm, då skiter dom i det. Ibland.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Tänker du att dom tar UC för att se vad man tjänar och därigenom bedömer om de e värt att skicka till KF?
Jag menar att jag som tjänar 40tkr samt årlig bonus och semesterersättning om 10tkr och har därför nästan 550tkr i årsinkomst på min UC...då går dom ”all in” och skickar in skulderna till KF eller även då några skulder är ”små”?!

Är detta något Du känner igen oxå @Lasseman ?!

Småskulder brukar dyka upp när det mesta andra är betalt
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Lasseman, kostar det för bolagen att driva genom KF?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Lasseman, kostar det för bolagen att driva genom KF?

Ja. 300 kr för ett betalningsföreläggande
600 kr per år och mål för verkställighet.
Kostnaderna för bf faktureras sökande men fåe tas ut av gäldenären
Verkställighetsavgifterna tas ut vid utmätning men om det inte går att dra pengar så får sökande betala efter ett tag, dock får man fortfarande ta ut det vid utmätning.

Om en gäldenär har 1 mille i skulder och man har en fordran på 500 kr är det inte så lönt att skicka in målet, man kommer bara få massa kostnader.
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Jag har precis pratat med ett guldkorn på KF.. jag tänker söka skuldsanering .. berättade lite om att jag flyttat till sonen o stressen hos maken och skilsmässa & ja lite av varje .. vilken stjärna .. känns bra på ett konstigt vis..kommer försöka få bort skurklån under tiden..men siktar iallafall på en ansökan om skuldsanering .. att undvika skilsmässa är mitt (bådas) största mål just nu.. ja o flytta tillbaka såklart ..
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Hjärnan ställer till det ... cirka 1,2 miljoner i blanco ..
Överväger att gå från bemanningsarbete med hög lön netto till fast tjänst och kommer ligga på fast lön 37500 brutto.
.. utgifter lån på det dubbla mot nettot av fast lön o när skulderna går i stå en efter en kommer räntorna som en skogsbrand ..
Skuldsanering .. undrar över mina chanser vid en ansökan.. finns ingen möjlighet att betala ens om jag arbetar tills jag fyller 100 år. Att gå ur bemanning är för att kroppen mellan varven inte orkar helt enkelt ..
-> tanken på semester en gång om året är otroligt lockande ..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Ja det är äckligt... en jävla dammsugare eller nåt 2005 som då kostade 3000 spänn ligger idag på 26000. Varför betalade jag inte??? Bara 3000 ju???

Sett skulder från dom som köpt de där monsterdammsugarna för kring 30k på avbetalning...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp