Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaneringstråden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Bosse Bagaren, 29 oktober 2015.

1. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 183
    Trofépoäng:
    817
    Om jag tolkar Ditt inlägg rätt, så har Du i dagsläget erhållit ”inledande”, men du är likväl rädd att förslaget som skickats ut till borgenärerna inte kommer accepteras - Du tror alltså inte att Dina chanser är så goda?! Kan du utveckla detta lite... varför så negativ, för ja tänker att Dina chanser bör ju istället vara rätt goda med tanke på att Du faktiskt har fått inledande?! Speciellt med tanke på att det slutliga beslutet likväl ligger hos KF vad än Dina borgenärer må tycka...
    Cheer up ! :)

skyatnight gillar detta.
  2. Lynx83

Lynx83 Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Inte meningen att låta SÅ negativ ;) Men lätt att måla fan på väggen när man övertänker. Jag är lite orolig då min senaste skuld uppstod i slutet av förra året och har ganska mycket mindre skulder än de flesta här på forumet men ändå mycket i förhållande till mina förutsättningar. Men som du säger , det kan finnas en liten chans. Bara väldigt nervös :)

Lize och Kimsan72 gillar detta.
  3. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 183
    Trofépoäng:
    817
    Jag förstår, men försök tänk så här: EFTER Du fick Ditt inledande, så aviserades detta i POIT och då inkom dina borgenärer med all fakta gällande Dina skulder såsom belopp, tidpunkt då skuld uppstod, etc etc, så all den infon har nu KF och likväl gick dom vidare i ärendet och har alltså skickat ut en betalplan till Dig och Dina borgenärer...
    Klart att någon borgenär likväl kan ”knorra”, men ja tror nog att Dina förutsättningar ser mycket bra ut för att den kommer gå igenom... :)
    Försök sitt lugnt i båten och ha tilltron till att detta kommer gå vägen för Dig... Oddsen är till Din favör vågar jag påstå :)

4. Pårättväg.

Pårättväg. V.I.P

Mottagna gillanden:
    47
    Trofépoäng:
    147
    Nån som har en mailadress till Intrum?

5. Pårättväg.

Pårättväg. V.I.P

Mottagna gillanden:
    47
    Trofépoäng:
    147
    Hur mycket skuld totalt och hur gammal var din äldsta skuld?

6. Bridget

Bridget Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    26
    Mina skulder är 700000, och den äldsta skulden var 5 år.

7. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 183
    Trofépoäng:
    817
    Har Du sökt igen Bridget? :)

8. Lynx83

Lynx83 Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Det är sånt här som gör mig lite orolig. Mina skulder är på ca 500000 med räntor och allt och sista lånet togs i dec 2017.

9. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 183
    Trofépoäng:
    817
    ...men Du har väll fått inledande samt att betalplan har skickats ut till borgenärerna, eller? Tycker mig minnas att Du har skrivit det tidigare... Isåfall, tror jag ej att Du har något att oroa Dig för, för då har redan SKUSAN noterat detta när borgenärerna inkom med sina fordringar och likväl har dom gått vidare och upprättat en betalplan... :)

10. Lynx83

Lynx83 Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Precis, väntar och hoppas på besked inom 1-2 veckor då de skickade ut förslaget i mitten av oktober. Tänkte väl främst att de kanske ger ett sent avslag pga när de sista lånen togs. Vet visserligen ej hur vanligt det är så nära inpå, men uppfattat det som att det händer då och då. Det där att måla fan på väggen är min grej

Dela sidan