• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
I min skuldsanering får fordringsägarna tillbaka 72%. Det är ju kopplat till hur mycket man betalar. I vissa fall man man ju få skuldsanering när man redan lever på existensminimum och då får dom ju inte tillbaka något alls.
Hur stora skulder har du och hur mycket drar kfm/månad?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Wow - AMAZING !!! :p Jag hoppas Du bugar & bockar över en sådan fantastisk familj & släkt, som har denna möjlighet att hjälpa Dig... och att Du gör Ditt absolut yttersta för att nu komma till rätsida med den problematik som har lett upp till skuldberget...
All LYCKA TILL ! :)
Jag har varit spelfri i tre månader, har på eget initiativ fått ett bistånd från soc som går ut på att jag måste gå till beroendemottagningen varje vecka. Går till spelmissbrukarnas förening regelbundet, har informerat min arbetsgivare som skrivit en rehabiliteringsplan och lämnat över min ekonomi till mina föräldrar. Än så länge får det bra och jag känner att jag kommer klara av det här.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jag har varit spelfri i tre månader, har på eget initiativ fått ett bistånd från soc som går ut på att jag måste gå till beroendemottagningen varje vecka. Går till spelmissbrukarnas förening regelbundet, har informerat min arbetsgivare som skrivit en rehabiliteringsplan och lämnat över min ekonomi till mina föräldrar. Än så länge får det bra och jag känner att jag kommer klara av det här.

Jag applåderar Dig - Du har sannerligen min respekt ! Kämpa på :)
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Läst lite om det här med att få avslag på skuldsanering pga ”nya” lån och samlingslån...
Jag tog i våras/somras 3 samlingslån som ett sista försök att reda ut situationen men jag kom inte ner tillräckligt i månadskostnad så jag går ändå back flera tusen kr varje månad. Nån med erfarenhet?? Jag har försökt reda ut situationen själv i flera år i det tysta, mycket av mina lån är pga sjukdom/inläggning/sjukskrivning. Jag kastades runt i vården i 14 år innan jag fick rätta diagnoser, tagit cellgift m.m Löst mindre lån med samlingslån de senaste 4 åren.
Har nu sökt skuldsanering men oj vilken ångest jag har nu efter att läst massor. Min största skräck är att få inledande och sen avslag då jag idag inte har skulder hos inkasso eller KFM. När man väl fått inledande och slutat betala på lånen så finns det ju ingen återvändo.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Läst lite om det här med att få avslag på skuldsanering pga ”nya” lån och samlingslån...
Jag tog i våras/somras 3 samlingslån som ett sista försök att reda ut situationen men jag kom inte ner tillräckligt i månadskostnad så jag går ändå back flera tusen kr varje månad. Nån med erfarenhet?? Jag har försökt reda ut situationen själv i flera år i det tysta, mycket av mina lån är pga sjukdom/inläggning/sjukskrivning. Jag kastades runt i vården i 14 år innan jag fick rätta diagnoser, tagit cellgift m.m Löst mindre lån med samlingslån de senaste 4 åren.
Har nu sökt skuldsanering men oj vilken ångest jag har nu efter att läst massor. Min största skräck är att få inledande och sen avslag då jag idag inte har skulder hos inkasso eller KFM. När man väl fått inledande och slutat betala på lånen så finns det ju ingen återvändo.

Jag tar för givet att Du har skrivet ett genomarbetat personligt brev där Du har redovisat hela Din situation och hur du har tänkt... Att Du varit sjukskriven, att du tog de sista lånen för att försöka samla upp en del lån... etc etc...
Om så är fallet, så har Du gjort vad som står i Din makt & de enda Du nu kan göra, är att försöka luta Dig tillbaks & invänta Skusans handläggning av Ditt ärende...
Jag håller mina tummar för Dig ! :)
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Jag tar för givet att Du har skrivet ett genomarbetat personligt brev där Du har redovisat hela Din situation och hur du har tänkt... Att Du varit sjukskriven, att du tog de sista lånen för att försöka samla upp en del lån... etc etc...
Om så är fallet, så har Du gjort vad som står i Din makt & de enda Du nu kan göra, är att försöka luta Dig tillbaks & invänta Skusans handläggning av Ditt ärende...
Jag håller mina tummar för Dig ! :)
Tack!
Ja jag har verkligen lagt ner tid på personliga brevet. Gått igenom allt och även bifogat dokument som bekräftar mina diagnoser.
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Jag tar för givet att Du har skrivet ett genomarbetat personligt brev där Du har redovisat hela Din situation och hur du har tänkt... Att Du varit sjukskriven, att du tog de sista lånen för att försöka samla upp en del lån... etc etc...
Om så är fallet, så har Du gjort vad som står i Din makt & de enda Du nu kan göra, är att försöka luta Dig tillbaks & invänta Skusans handläggning av Ditt ärende...
Jag håller mina tummar för Dig ! :)
Ja det har jag
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Läst lite om det här med att få avslag på skuldsanering pga ”nya” lån och samlingslån...
Jag tog i våras/somras 3 samlingslån som ett sista försök att reda ut situationen men jag kom inte ner tillräckligt i månadskostnad så jag går ändå back flera tusen kr varje månad. Nån med erfarenhet?? Jag har försökt reda ut situationen själv i flera år i det tysta, mycket av mina lån är pga sjukdom/inläggning/sjukskrivning. Jag kastades runt i vården i 14 år innan jag fick rätta diagnoser, tagit cellgift m.m Löst mindre lån med samlingslån de senaste 4 åren.
Har nu sökt skuldsanering men oj vilken ångest jag har nu efter att läst massor. Min största skräck är att få inledande och sen avslag då jag idag inte har skulder hos inkasso eller KFM. När man väl fått inledande och slutat betala på lånen så finns det ju ingen återvändo.

Jag är lite i samma sits. Sökte i slutet av maj och jag tror mitt sista lån var i början av maj och sen är jag osäker om det är 1-3 till 2018. Skrev som det var, sammanfattas kort som ”utmattningskaos” i en desperat situation. Nu är det bara vänta och se.
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Jag är lite i samma sits. Sökte i slutet av maj och jag tror mitt sista lån var i början av maj och sen är jag osäker om det är 1-3 till 2018. Skrev som det var, sammanfattas kort som ”utmattningskaos” i en desperat situation. Nu är det bara vänta och se.
Håller tummarna!
Så borde du ju höra nått snart...återkom gärna. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp