• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Jag är lite i samma sits. Sökte i slutet av maj och jag tror mitt sista lån var i början av maj och sen är jag osäker om det är 1-3 till 2018. Skrev som det var, sammanfattas kort som ”utmattningskaos” i en desperat situation. Nu är det bara vänta och se.
Jag sökte också i slutet av Maj.
Väntar spänt på ett svar snart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Hejsan. Måste man ringa upp inkassobolagen när man fått brev därifrån. Står att det kan bli rättsliga åtgärder, va innebär det? Blir så rädd..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Hejsan. Måste man ringa upp inkassobolagen när man fått brev därifrån. Står att det kan bli rättsliga åtgärder, va innebär det? Blir så rädd..

Nej, du måste absolut inte ringa till dom! Dom skriver så, för att skrämmas - inget annat.
”Rättsliga åtgärder” betyder skickas till KF! Kan väll oxå i undantagsfall även betyda att dra ärendet till Tingsrätten om dom skulle misstänka att man har lurats eller lämnat icke sanningsenliga uppgifter typ när man ansökte om lånet...
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Jag har sökt skuldsanering för 22 v sedan.

Nu är det 25v enligt deras sida. Med lite tur så rör det sig åt kortare väntetid, men nästa uppdatering kan lika gärna ha ökat tid.

Givetvis vill jag ha besked nu!, men jag vet att ju längre det dröjer ju äldre blir lånen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Nu är det 25v enligt deras sida. Med lite tur så rör det sig åt kortare väntetid, men nästa uppdatering kan lika gärna ha ökat tid.

Givetvis vill jag ha besked nu!, men jag vet att ju längre det dröjer ju äldre blir lånen.
Sant!
Fast besked borde komma i November/December.
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
I min skuldsanering får fordringsägarna tillbaka 72%. Det är ju kopplat till hur mycket man betalar. I vissa fall man man ju få skuldsanering när man redan lever på existensminimum och då får dom ju inte tillbaka något alls.
Hur stor sammanlagd skuld har du och hur mycket betalar du per månad?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Hur stor sammanlagd skuld har du och hur mycket betalar du per månad?
När jag släppte t KF var skulden 850-900K. Inte en aning vad det skulle varit nu med räntor etc. Jag betalar 10146:-/månad, tio månader om året, juni och december betalningsfria. Sista betalningen sker april-2022, 35 betalningar kvar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp