Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaneringstråden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Bosse Bagaren, 29 oktober 2015.

1. Hskk

Hskk Kunnig medlem - Trofépoäng: 51

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    51

Tack, ja jag hoppas av hela mitt hjärta att dom ser det så.

2. Hskk

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    51

Så är det. Men efter saneringen kan dom ju inte kräva igen pengarna av mig på samma sätt även om man absolut kan göra sitt bästa för att betala igen MEN utan att sätta sig i samma idiot situation där hela ens liv raserar till följd av det. Givetvis vill man ju betala igen varje krona men iom att man hamnat i personlig konkurs så går ju inte det.

Last edited: 8 april 2021 kl 01:27
    Starpainter gillar detta.
  3. lazytrack

lazytrack Kunnig medlem - Trofépoäng: 216

Mottagna gillanden:
    72
    Trofépoäng:
    216
    Fast... I de fall jag rekryterat anställda i både mitt nuvarande arbete och i mitt förra har jag aldrig googlat på någon som varit intresserad av tjänsten. Jag har gått på personen ifrågas CV, referenser och min magkänsla utan att någonsin ha skjutit mig själv i foten.
    Och innan du fortsätter ponera, ja, jag jobbar inom ett yrke där man hade kunnat utnyttja sin roll för att göra sig en hacka om man är oärlig.

p79 gillar detta.
  4. Källa

Källa Aktiv medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    25
    Trofépoäng:
    91
    Kan enbart hålla med.
    Har rekryterat massvis med människor under min karriär och har inte googlat på någon. Eller kollat på någons privatekonomi. Har aldrig hänt.
    Merparten av mina rekryteringar gäller tjänster där man har haft kassaansvar, på en stor detaljhandelskedja.
    Har precis som du gått på CV, personlighet och referenser.

lazytrack gillar detta.
  5. Hskk

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    51

Ok, ja då önskar jag att jag träffat er ist för dom nyfikna som intervjuat mig. Har som sagt alltid fått jobben förut och i princip alltid gått först I kön så tillslut när jag inte fick jobb började jag fråga vad anledningen var. Men inte lönt att diskutera detta mer då vissa i tråden inte tycker prickar och treskodomar är problematiskt alls. Så vi bryter det här och pratar om något annat.

Last edited: 8 april 2021 kl 08:10
  6. Släpptallt

Släpptallt V.I.P - Trofépoäng: 647

Mottagna gillanden:
    771
    Trofépoäng:
    647
    Har du pratat med Budget- och skuldrådgivare om din situation?

Sen upplever jag att det verkar väldigt rörigt i ditt liv. Förutom ekonomin så pratar du om ditt förhållande, att du inte får arbete så mitt råd är att försöka kontakta nån som kan hjälpa dig att strukturera upp de problem du har, att se hur man kan prioritera och ta små steg mot en lugnare och bättre tillvaro. Jag menar att tala med en kurator, terapeut eller liknande.

Jag har tidigare arbetat med människor som haft problem och som då trott att det endast finns en lösning på allt.."bara jag får jobb så kommer allt lösa sig", "bara jag får en lägenhet så.." . Min erfarenhet är att det sällan eller aldrig endast finns en sak som löser upp knuten utan man måste få hjälp med att strukturera upp sin situation och få ett utifrån-perspektiv.

Last edited: 8 april 2021 kl 08:36
    Kimsan72, Ninna245, lazytrack och 1 annan gillar detta.
  7. Hskk

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    51

Allt är ok men småsegt annars hade jag ju inte sökt sanering, men det är ju till följd av en taskig ekonomi. Givetvis blir det ansträngningar. Finns ingen förändring som kan ske. Enda förändringen som kan ske är om man får sanering. Gjort allt jag kan för att lösa den ekonomiska sitsen. Jag tar inte ut mitt mående på andra etc det skulle aldrig falla mig in. Det är som det är och får se tiden an.

Last edited: 8 april 2021 kl 08:35
  8. hoppfull2021

hoppfull2021 Kunnig medlem - Trofépoäng: 236

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    236
    Har du alltså fått som svar att de sett din skuld/register och därför inte är intresserade?

9. Släpptallt

Släpptallt V.I.P - Trofépoäng: 647

Mottagna gillanden:
    771
    Trofépoäng:
    647
    Du känner dig själv bäst. Jag ville endast ge råd utifrån min erfarenhet som skuldsatt samt min yrkesbakgrund. Om du inte ser några andra lösningar än skuldsanering önskar jag dig lycka till.

Kimsan72 och lazytrack gillar detta.
  10. hoppfull2021

hoppfull2021 Kunnig medlem - Trofépoäng: 236

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    236
    Det är nog där du har din låsning. Skuldsanering är inget magiskt, även det är ju en indikation på att man har/haft ekonomiska svårigheter och nu vet du ju att din dom syns i 20 år.
    Det finns alltid val. Du kan börja studera. Du kan uppge direkt i jobbansökan under en Upplysningsrubrik att du är medveten om din situation och att du hoppas på en chans att få visa att detta inte är något hinder alls för arbete/ge mer information eller nåt sånt, lite smidigt alltså om du upplever att det är där skon skaver. Du kan försöka få in en fot genom Arbetsförmedlingens olika program, få kontakt med en jobbcoach och kanske erbjuda gratis praktik eller vad som. Plugga in ämnen på sidan om för vidare studier. Saker du kommer behöva agera på oavsett sanering eller inte.

Last edited: 8 april 2021 kl 08:48
    lazytrack och Släpptallt gillar detta.

Dela sidan