• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Jag missuppfattade dig tänkte/läste att du menade privata skulder. Ingen av dem är tvistiga.

Men om så varit fallet så hade man väl fått gå med på den tvisten om det är avgörande för en sanering?

Jag vet inte varför du återkommer till att skulder är privata. Sånt spelar ingen roll
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Jag vet inte varför du återkommer till att skulder är privata. Sånt spelar ingen roll


Ok, det visste jag inte.
I mitt fall är då 2 st mindre skulder i sammanhanget tvistiga, där treskodom fallit. Betyder det då alltså att dessa två inte kommer att ingå i saneringen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ok, det visste jag inte.
I mitt fall är då 2 st mindre skulder i sammanhanget tvistiga, där treskodom fallit. Betyder det då alltså att dessa två inte kommer att ingå i saneringen?

Dom bör vara otvistig nu då dom finns.
Tvistiga fordringar ingår aldrig, och som regel innebär förekomsten av tvistig skuld att skuldsanering avslås, då man måste räkna med att gäldenären ska kunna betala den Tvistiga skulden sen
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Dom bör vara otvistig nu då dom finns.
Tvistiga fordringar ingår aldrig, och som regel innebär förekomsten av tvistig skuld att skuldsanering avslås, då man måste räkna med att gäldenären ska kunna betala den Tvistiga skulden sen

Tack snälla för svar. Höll på att dö där ett tag .
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Wohoo godkänd sanering Nu ska bara de 3 veckorna gå , är arbetslös 50% och sjukskriven 50 %, en ansökan innan som blev nekad men nu gick det hela vägen ❤️ Tacksamheten är stor

Grattis!
Får man va nyfiken och fråga vad första avslaget berodde på?
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Det är nog där du har din låsning. Skuldsanering är inget magiskt, även det är ju en indikation på att man har/haft ekonomiska svårigheter och nu vet du ju att din dom syns i 20 år.
Det finns alltid val. Du kan börja studera. Du kan uppge direkt i jobbansökan under en Upplysningsrubrik att du är medveten om din situation och att du hoppas på en chans att få visa att detta inte är något hinder alls för arbete/ge mer information eller nåt sånt, lite smidigt alltså om du upplever att det är där skon skaver. Du kan försöka få in en fot genom Arbetsförmedlingens olika program, få kontakt med en jobbcoach och kanske erbjuda gratis praktik eller vad som. Plugga in ämnen på sidan om för vidare studier. Saker du kommer behöva agera på oavsett sanering eller inte.
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Grattis!
Får man va nyfiken och fråga vad första avslaget berodde på?

för tidig ansökan , hade inte gjort mitt yttersta ang boendesituation osv , bodde i villa nu i en 2:a med 2 barn å
Stormtrivs att lära sig hushålla med pengar är en konst som
Inte lärs ut på en sekund
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
för tidig ansökan , hade inte gjort mitt yttersta ang boendesituation osv , bodde i villa nu i en 2:a med 2 barn å
Stormtrivs att lära sig hushålla med pengar är en konst som
Inte lärs ut på en sekund

Grattis, härligt att det fungerar bra för dig :)!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp