• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Fick besked om beslut igår att jag blivit beviljad skuldsanering. Börjar det gälla direkt, eller är det någon tidsram jag skall förhålla mig till ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Fick besked om beslut igår att jag blivit beviljad skuldsanering. Börjar det gälla direkt, eller är det någon tidsram jag skall förhålla mig till ?
Var det ett beslut och inte ett inledande så gäller det omedelbart men kan överklagas några veckoe
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Fick nyss inledande.
Vad är nyss? Man får ju behålla en hel lön i ”glappet” från inledande beslutet och första betalningsmånaden.

tråkigt iaf, anledninge att jag frågade henne/honom va för att se om man ”slösat” bort sin budget.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Vad är nyss? Man får ju behålla en hel lön i ”glappet” från inledande beslutet och första betalningsmånaden.

tråkigt iaf, anledninge att jag frågade henne/honom va för att se om man ”slösat” bort sin budget.
Helt rätt och därav jag också undrade.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Vad är nyss? Man får ju behålla en hel lön i ”glappet” från inledande beslutet och första betalningsmånaden.

tråkigt iaf, anledninge att jag frågade henne/honom va för att se om man ”slösat” bort sin budget.
Tror hen gjorde första betalning i april om jag inte missminner mig...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Vad är nyss? Man får ju behålla en hel lön i ”glappet” från inledande beslutet och första betalningsmånaden.

tråkigt iaf, anledninge att jag frågade henne/honom va för att se om man ”slösat” bort sin budget.
Vad får dig att säga att man får behålla en månadslön efter man har fått inledande beslutet?!
Snälla… håll Er till fakta, för OM man får behålla sin månadslön beror helt och hållet på NÄR i månaden man får beskedet om inledandet…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Det var ett beslut, haft inledande tidigare. Får man besked om när överklagande tiden är slut?
Nope eftersom det inte går säga exakt när laga kraft kan konstaterss
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Vad får dig att säga att man får behålla en månadslön efter man har fått inledande beslutet?!
Snälla… håll Er till fakta, för OM man får behålla sin månadslön beror helt och hållet på NÄR i månaden man får beskedet om inledandet…
Är det inte så att man börjar betala månaden efter och att man får återbetalt lönen från löneutmätning om den hunnits dragits alt att utmätningen stoppas ?

I detta fallet har jag för mig att vederbörande inte hunnit få löneutmätning är dock inte hundra.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp