• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 202
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Jag hinner, varför är kl 21 så viktigt !
För att du fick en tidpunkt att försöka göra något i stället för att fortsätta älta på i att du är medberoende och 60nånting och allt är dåligt och någon annans fel..
Du valde inte helt oväntat att fortsätta i samma spår som senaste månaden eller två och du kommer fortsätta komma med likadana inlägg i morgon med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Har sagt det, skrivit det hela historien, men han är sjuk och jag blev sjuk.
Spelberoende är en jävla sjukdom och att bli manipulerad och är fruktansvärt för anhöriga och vi blir medberoende.
Spelberoende är i dag fastställt som en sjukdom ! Som narkotika, alkohol och jag som mamma hamnade fel.
Jag ska kämpa vidare !
Skilsmässor och sjukskrivningar verkar bättre.
Men jag har kämpat ingen ser på en eg hur man mår, men inuti i nervvrak.
Hejdå
Det är ingen som ifrågasätter det, du behöver inte försvara dig. Nu handlar det om att samla sig och tänka lite rationellt, det är två helt olika processer. Använd din ilska och frustration till något vettigt och börja ta tag i saker. Är det sonen som manipulerat dig så är det ju bara nyttigt att få ett föreläggande, även för hans sjukdomsinsikt.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
För att du fick en tidpunkt att försöka göra något i stället för att fortsätta älta på i att du är medberoende och 60nånting och allt är dåligt och någon annans fel..
Du valde inte helt oväntat att fortsätta i samma spår som senaste månaden eller två och du kommer fortsätta komma med likadana inlägg i morgon med.
Nej
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 202
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Är det du som godkänner?
Alltså, ta tag i något i stället för att hitta nya saker att snurra in dig i.

Nej det är kronofodgen som gör det, dom har avslagit en gång och jag förstår der beslutet, jag tycker det var ett helt korrekt beslut.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Alltså, ta tag i något i stället för att hitta nya saker att snurra in dig i.

Nej det är kronofodgen som gör det, dom har avslagit en gång och jag förstår der beslutet, jag tycker det var ett helt korrekt beslut.
Ingen medkänsla i sjukdomens problematik
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Ingen medkänsla i sjukdomens problematik
Tråkigt att du inte inser att konkreta förslag och tydlighet som du får här ÄR medkänsla. Eller föredrar du att älta och att någon säger de rätta, bekväma sakerna som inte tar dig någonstans? Vad är det du vill egentligen?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 824
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Har sagt det, skrivit det hela historien, men han är sjuk och jag blev sjuk.
Spelberoende är en jävla sjukdom och att bli manipulerad och är fruktansvärt för anhöriga och vi blir medberoende.
Spelberoende är i dag fastställt som en sjukdom ! Som narkotika, alkohol och jag som mamma hamnade fel.
Jag ska kämpa vidare !
Skilsmässor och sjukskrivningar verkar bättre.
Men jag har kämpat ingen ser på en eg hur man mår, men inuti i nervvrak.
Hejdå
Vad i all information och alla råd är det du inte förstår och inte kan ta till dig? Ingen säger emot att det är en sjukdom. Men orsaken till skuldsättningen är bara en del av det hela. Om man inte har gjort det som går att göra för att betala skulderna får man ingen sanering oavsett orsaken till skulderna. Det finns inget som är ”bättre” som du säger. Jag hade en hel massa orsaker, skilsmässa, överkonsumtion, hjälpt ett barn med boende, arbetslös ny man, hög försörjningsbörda och stor familj med endast en föräldrapenning som inkomst. Men, jag kämpade på och försökte betala in i det sista och när det inte gick längre hade jag löneutmätning ett par år innan jag sökte skuldsanering. Fick avslag för att jag inte krävde in underhåll av mitt ex. och för att ett barn pluggade på annan ort. Åtgärdade det ( och lite till) och överklagade beslutet som till sist gick igenom.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 202
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Tråkigt att du inte inser att konkreta förslag och tydlighet som du får här ÄR medkänsla. Eller föredrar du att älta och att någon säger de rätta, bekväma sakerna som inte tar dig någonstans? Vad är det du vill egentligen?
Hon vill älta tydligen..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp