• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Jag har för mig att jag läst långt tidigare i tråden att man ska göra omprövning för ändras din inkomst avsevärt sista året kan din betalplan förlängas så den täcker in även år fem, men jag är absolut inte säker på om jag minns rätt :)
Tack! Kommer göra det oavsett svar iofs haha, men hade ju varit trevligt om det var ”mer brukligt” att få avslag och kunna spara undan det sista året.

Har en intressant mening i mitt beslut ”även om X arbetat heltid med tidigare inkomst (43tkr) hade X varit kvalificerat insolvent för lång tid framöver” (fick skuldsanering som 100% arbetslös) med förkortad betalplan mht barn.
 

Mia73

Medlem
Poäng: 122
Blev medlem
5 Augusti 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
30
Poäng
122
@Gunma Ber om ursäkt om jag är brutal (eller kanske inte...), men du behöver nog både terapi och en godman. En fet smäll på käften för att väcka dig ur den koma du befinner dig i, VAKNA, kvinna!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Hur ska jag kunna lösa ngt? Löneutmätning ja, men inget mer kan jag
Jo genom att lämna in till kronofogden att din son lånat si och så mycket precis som de du lånat av kommer att göra när du släpper dina lån.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Han kommer försöka m skukdsanering! Men vad hjälper det mig! Vem vill vara så grym mot en spelberoende! Risken är att den tar livet av sig
O att bli medberoende är också en sjukdom.
Verkar som ingen förstår.
Jag har läst att ngra har fått skuldsanering efter en tid utan att anmäla den beroende.
Jag har ingen offerkofta det är så tragiskt och traumatiskt allt.
Då får du nog acceptera att du kommer att leva med löneutmätning lång tid om du inte vill vara grym.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Till vilken nytta, det är ju åtgärder ingen bett om och som inte leder någonstans, den enda förloraren i din kamp är ju du själv just nu.

Fast det är ju inte riktigt sant. Att byta till billigare boende för att kunna betala mer på skulder lär ju anses som positivt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag betalarvqv skulder också, flyttat till billigare boende ngt har jag gjort iallafall o går på terapi.
Jag kämpar
Det är bra åtgärder men det stora problemet är att du inte krävt din son på pengarna och därav du fick avslag.
Kom igen nu @Gunma din son lider inte av att du gör såhär han är ju redan i ekonomisk kris och det du lånat honom gör varken från eller till i hans situation men i långa loppet din situation.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Fast det är ju inte riktigt sant. Att byta till billigare boende för att kunna betala mer på skulder lär ju anses som positivt.
Nej visst men byta boende känns ändå som ett sorts sista steg om kostnaden inte är helt bananas, tyckte det var knepigt att skuldrådgivaren ansåg det som nödvändigt så tidigt i processen och hade förmodligen kunnat undvikas. Måste ju ha kostat både onödig tid och energi som inte ger någon som helst effekt innan föreläggande gjorts.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Nej visst men byta boende känns ändå som ett sorts sista steg om kostnaden inte är helt bananas, tyckte det var knepigt att skuldrådgivaren ansåg det som nödvändigt så tidigt i processen och hade förmodligen kunnat undvikas. Måste ju ha kostat både onödig tid och energi som inte ger någon som helst effekt innan föreläggande gjorts.
Fast byte till billigare boende har varit något som setts som något positivt.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Det är bra åtgärder men det stora problemet är att du inte krävt din son på pengarna och därav du fick avslag.
Kom igen nu @Gunma din son lider inte av att du gör såhär han är ju redan i ekonomisk kris och det du lånat honom gör varken från eller till i hans situation men i långa loppet din situation.
Hade jag varit sonen och försatt min mamma i samma sits hade jag mått sjukt dåligt om hon INTE sagt något eller agerat av någon sorts hänsyn till mig. Jag hade även gärna velat ha så stora skulder som möjligt inför skuldsaneringsansökan. Ska man ner på botten kan man lika gärna göra det rejält, även om det kanske låter osmakligt för vissa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp