• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Gunma.

Vad är din skuld på? Missat det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Mellan 800 000-900 000
Vill inte ha ngt dömande tack

Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?
Ja typ
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?
För att vi är många som försökt svara på frågor om och om igen men det verkar inte tas emot.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack
Skriv till mig i ett PM så ska jag försöka hjälpa dig med formulering men du måste ansöka hos Kfm att få pengar av sonen först annars kommer en skuldsaneringsansokan att vara meningslös.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack
Tyvärr så måste du åtgärda det som du fick avslag för och det var just att du inte försökt få tillbaka pengarna av din son. Om du lämnar in ansökan om skulden hos Kfm så ingår du i hans utmätning eller ev skuldsanering.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Om man får skuldsanering på 3 år eller 4 år. Vad händer efter dessa 3 eller 4 åren, jag förstår att man är "prickad" i fem år men om man har skuldsanering i 3 år och sen får ett monsterjobb med 250.000 i månaden efter man ska sluta betala till KFM, begär man då en omprövning ändå eller är man "klar" ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Om man får skuldsanering på 3 år eller 4 år. Vad händer efter dessa 3 eller 4 åren, jag förstår att man är "prickad" i fem år men om man har skuldsanering i 3 år och sen får ett monsterjobb med 250.000 i månaden efter man ska sluta betala till KFM, begär man då en omprövning ändå eller är man "klar" ?
Omprövning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp