• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 828
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?
Att svara på frågorna är som att hälla vatten på en gås. Rinner bara av, samma frågor kommer efter någon dag igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 828
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hur tufft det än är så måste du lämna in om betförläggande till KFM mot din son och kräva in betalning för pengarna. Söker han också skuldsanering så blir det ju en skuld till dej som också ska ingå i en ev sanering för dej. @Lasseman får rätta mej här om jag har fel.
Jag förstår att det är det sista man vill mot sina barn men vad har din son gjort mot dej? Vänd på frågan. Har har genom sitt missbruk fått dej att låna en massa pengar som nu gör att DU har hamnat i ekonomiskt kaos.. För söker du Skuldsan måste du visa att du försökt kräva pengarna tillbaka. Du kan lämna in att du har en skuld på din son utan att du behöver prata med honom först. Annars blir det avslag.
Det hjälper inte att älta om o om igen. Kom igen nu! OCh din son behöver lära sej den hårda vägen för att ta tag i sin situation.
VI är inte elaka mot här inne. Vi försöker bara få dej att förstå och att komma upp ur gropen så du kan börja se saken ur andra perpesktiv.
Jo det är en skuld som ingår i skuldsanering. Hon vill inte alt ska konferera med son och budget och skuldrådgivare i stället för att ta tag i sakerna och i alla fall söka föreläggande mot sonen. Jättelätt grej att göra.
Eftersom hon inte tar tag får hon inte skuldsanering själv och blir väl sittande resten av livet med löneutmätning.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 511
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
Ja men det jag menar, säg att man har betalplan på 3 år så får man efter 4 år och 6 månader ett toppjobb med en kvartsmiljon i lön. Ska man då begära omprövning och dylikt så lär det väl inte bli många veckor kvar av saneringen innan det fastställs?
Sant, men man ska ändå begära omprövning vid ökade inkomster. Begär borgenärerna omprövning och man själv inte gjort det blir det inte kul. Man riskerar ju inte en förlängd betalplan eller att saneringen upphävs. Fem år räcker gott och väl i den rävsaxen.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack

Det är inte alls tabu. Det som är tabu är att tro att staten bara ska skriva av 900 000 när du gjort 0 insats att försöka få tillbaka pengarna.

Du är uppenbarligen inte redo, men förhoppningsvis kommer det en dag när du är redo att ta tag i ditt problem och slutar skylla ifrån dig.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Hoppas jag hamnat rätt! Men nu ÄNTLIGEN hittade jag mitt namn i POIT. Handläggaren ringde i förra veckan och ställde lite frågor och sa att han ska ringa denna vecka, han har inte ringt än.

Men nu när jag tydligen fått inledande, vad ska jag göra nu? Hur ska jag betala nu? Vad jag fattat så stoppas löneutmätningen, vad ska jag göra av pengarna som inte dras? Ska jag betala in dessa i väntan på beslut? Ska man spara dessa som sparkapital? Hur funkar det hela?
På KFM hemswida med info om inledande så fattar jag det som att man redan nu ska börja betala i väntan på beslut?

Känns som ett berg lättat i hjärtat nu och alla känslor yr omkring, så ni får ursäkta mitt mirriga jag.
Vad fick du för frågor?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 828
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack


"Jag har inte gjort ett dugg för att försöka få igen pengarna, rädd att sonen blir kränkt. Ge mig skuldsanering " är en formulering som passar ganska bra
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
"Jag har inte gjort ett dugg för att försöka få igen pengarna, rädd att sonen blir kränkt. Ge mig skuldsanering " är en formulering som passar ganska bra
Tack det var snällt! Vad vet du om min situation? Hur säkert är det att jag skulle få skuldsanering om jag skickar anm till kf på honom?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Tack det var snällt! Vad vet du om min situation? Hur säkert är det att jag skulle få skuldsanering om jag skickar anm till kf på honom?
Tror du måste lära dej att Lasseman är lite ironiskt ibland.
Det finns ingen här som vet med säkerhet hur din ansökan kommer bli behandlad, det är bara vanligt folk som svarar dej ( lasseman jobbar inte med skuldsanering) . Ta till dej de råd du fått och agera istället, ett tips i all välmening.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Tror du måste lära dej att Lasseman är lite ironiskt ibland.
Det finns ingen här som vet med säkerhet hur din ansökan kommer bli behandlad, det är bara vanligt folk som svarar dej ( lasseman jobbar inte med skuldsanering) . Ta till dej de råd du fått och agera istället, ett tips i all välmening.
Tack
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp