• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Fast nä har du ett telefonabonnemang som du betalar av en telefon på månadsvis och det fortfarande ligger kvar hos Telia så ingår ju inte det i skuldsanering utan betalas som vanligt

Det är ju på ett sätt ingen skuld så länge man sköter betalningarna, det är ju ett abonnemang med eventuell telefon inräknad i kostnaden.

Precis som alla andra löpande kostnader man har på abonnemang eller inte, dom ska man ju fortsätta betala och ingår inte i skuldsaneringen.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Det är ju på ett sätt ingen skuld så länge man sköter betalningarna, det är ju ett abonnemang med eventuell telefon inräknad i kostnaden.

Precis som alla andra löpande kostnader man har på abonnemang eller inte, dom ska man ju fortsätta betala och ingår inte i skuldsaneringen.
Du skrev det jag tänkte när jag skrev ”alla skulder” :)
 

Detsermörktut

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
3 Juli 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
62
Poäng
186
Det är ju på ett sätt ingen skuld så länge man sköter betalningarna, det är ju ett abonnemang med eventuell telefon inräknad i kostnaden.

Precis som alla andra löpande kostnader man har på abonnemang eller inte, dom ska man ju fortsätta betala och ingår inte i skuldsaneringen.
Ville bara förtydliga det då personen med frågan skrev ”betalar till Telia” betalar man fortfarande till Telia har ju inte den skulden gått åt skogen ännu och ska betalas som vanligt.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Ok, jag vet folk som skickat in och blivit beviljade men ingen aning om hur stor vikt man lagt vid det. Jag menade att det inte kan skada som ytterligare information till beslutsfattaren.
Jag hade inga spelproblem men liksom dig en klar brytpunkt i min skuldsättning.
Vad menar du med klar brytpunkt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 449
Mottagna reaktioner
12 869
Poäng
9 787
Ville bara förtydliga det då personen med frågan skrev ”betalar till Telia” betalar man fortfarande till Telia har ju inte den skulden gått åt skogen ännu och ska betalas som vanligt.
Det är inte ens en skuld, det är det relevanta.
Om du betalar på ett lån till banken eller din granne enligt överenskommelse och det inte gått åt skogen så ingår det i skuldsaneringen ändå
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
868
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Du väljer inte vilka lån som ska ingå. Alla lån du har vid tiden för ansökan ingår. Så även om du själv inte skulle ta upp den kommer det företag du har lån hos anmäla det till KFM om du får inledande. Vid inledande hamnar ditt namn i POIT som bevakas av alla företag o de du har skuld till kommer då anmäla in det.

Inte om man har utländska skulder som i mitt fall. Jag har skulder hos inkasso i Norge och då fick min handläggare skicka till dessa om att dom i sin tur ska skicka handlingar om mina skulder till kfm. En godkände inte min sanering utan motsatte sig och ville förlänga betalningsplanen till sju år men kfm sa nej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp