• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Nån som vet hur snabba dom är på att rapportera in skulderna till kronofogden ? För dom har ju dom 30 dagarna på sig . Är det efter dom 30 dagarna som handläggaren sätter ihop betalplanen som ska godkännas va ? Och stämmer det oftast att man får betalplanen efter 6-7 veckor efter inledande ?

Nej det varierar. De flesta rapporterar första dagen.
Går att rapportera in eller få med skulden fram till beslut om skuldsanering får laga kraft
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Ang telia och att ha köpt mobil där som nämns tidigare.

Så har väl telia sedan flera år tillbaka gjort skillnad på när man köper en telefon på avbet.
Det är numera en kredit, och ingår inte i telefon abonnemanget.
Två separata fakturor.

Mycket riktigt kan man få lägre månadskostnad på sitt telefonabonnemang om man skaffar ett i samband med en telefon.
Men telefonen är ett köp på krita som vilken avbet som helst via Telia finance.

Åh bör därav ingå i saneringen.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nån som vet hur snabba dom är på att rapportera in skulderna till kronofogden ? För dom har ju dom 30 dagarna på sig . Är det efter dom 30 dagarna som handläggaren sätter ihop betalplanen som ska godkännas va ? Och stämmer det oftast att man får betalplanen efter 6-7 veckor efter inledande ?
Kan dröja betydligt längre än så för betalplanen. både sambon och jag fick vänta 3 månader på betalplanen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Ang telia och att ha köpt mobil där som nämns tidigare.

Så har väl telia sedan flera år tillbaka gjort skillnad på när man köper en telefon på avbet.
Det är numera en kredit, och ingår inte i telefon abonnemanget.
Två separata fakturor.

Mycket riktigt kan man få lägre månadskostnad på sitt telefonabonnemang om man skaffar ett i samband med en telefon.
Men telefonen är ett köp på krita som vilken avbet som helst via Telia finance.

Åh bör därav ingå i saneringen.
Inte om du betalat enligt plan.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Ska inte alla lån/avbet/krediter ingå i saneringen?
Det är skillnad om det förfallit eller ej, jag hade telefon med abonnemang och avbetalning när jag fick inledande men det var inget jag anmälde och inte heller Halebop som jag hade då.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Nej det varierar. De flesta rapporterar första dagen.
Går att rapportera in eller få med skulden fram till beslut om skuldsanering får laga kraft
Stämmer säkert att dom flesta rapportera första dagen , för vet att segel rapporterat skulden för det kom på kivira . Sen har även axactor och intrum tagit upplysning . Så även dom har säkert rapporterat. Det är 11 företag som ska rapportera in . Men man väntar alltid in dom 30 dagarna som dom har på sig va ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Kan dröja betydligt längre än så för betalplanen. både sambon och jag fick vänta 3 månader på betalplanen.
Kan absolut tänka mig det , kan också tänka mig om man har fler långivare så tar det längre tid ! Jag hade 11 st ! Vet du hur många du hade ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp