• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag fick inledande 24 januari och väntar vid postlådan varje dag på ett tjockt brev från Kronofogden med ett förslag på betalplan.

Hur lång tid har ni fått vänta på erat ni som fått det? Gått två veckor efter de 30 dagarna nu.
Inkedande
Om jag inte minns fel så har de en månad på sig att ge besked från att de har mottagit förslaget om betalplanen. Det kan ta lite tid då en del kan ta tid att få tag i, så räkna med en månad från att sista har mottagit förslaget. Motsätter sig någon förslaget så går det vidare till jurist och då har man möjlighet att bemöta det de motsatt sig. Det behöver inte vara kört ifall någon motsätter sig :)
De har tre veckor på sig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag fick inledande 27 november, första förslaget erhöll jag 11/2 som ej stämde då det saknades några skulder och ett bolag hade lämnat in falska uppgifter med att lämna in två skulder istället för en skuld som jag hade. 5/3 godkände jag förslag nummer 2 som nu var korrekt.
 
Senast ändrad:

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Tre veckor har dem på sig men kan bli förlängt med om tex man inte får svar eller att det är veckor med många röda dagar
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Någon som vet om de kommer sätta in mer resurser för att beta av kön fortare? Det låter så i media ibland och regeringen verkar ju inte helnöjd med läget heller.
 

badmondy

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Mars 2019
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Blev efter många månaders väntetid nekad skuldsanering, de anser att jag i framtiden kommer ha möjlighet att betala av skulderna....

Har över 400.000 i skulder med räntor som får en att vilja hämta repet.

Iallafall, förut när jag var heltidsanställd fick jag löneutmätning vilket jag i efterhand såg att det ej gjorde någon skillnad.

Min skuld ökar med 3500 - 4000 kr / månad som det ser ut idag.
Kronofogden tog mindre än detta, hade låg lön.

Det som skrämmer mig i efterhand är att det de gjorde egentligen inte hjälpte mig, skulden ökade trots löneutmätning.

Står inför en ny period med löneutmätning och undrar om det får gå till såhär. Vad är syftet att jag betalar om skulden aldrig kommer nå noll.

Känns jävligt hopplöst, mer hopplöst när sambon drömmer ett normalt jävla liv och man sitter här med en ryggsäck hon inte visste fanns innan kärleken slog till.
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Blev efter många månaders väntetid nekad skuldsanering, de anser att jag i framtiden kommer ha möjlighet att betala av skulderna....

Har över 400.000 i skulder med räntor som får en att vilja hämta repet.

Iallafall, förut när jag var heltidsanställd fick jag löneutmätning vilket jag i efterhand såg att det ej gjorde någon skillnad.

Min skuld ökar med 3500 - 4000 kr / månad som det ser ut idag.
Kronofogden tog mindre än detta, hade låg lön.

Det som skrämmer mig i efterhand är att det de gjorde egentligen inte hjälpte mig, skulden ökade trots löneutmätning.

Står inför en ny period med löneutmätning och undrar om det får gå till såhär. Vad är syftet att jag betalar om skulden aldrig kommer nå noll.

Känns jävligt hopplöst, mer hopplöst när sambon drömmer ett normalt jävla liv och man sitter här med en ryggsäck hon inte visste fanns innan kärleken slog till.
Ja det är jävligt och tyvärr får det gå till så. Mina skulder ökar med 10 000/ månad efter utmätning på 14 000. Dessutom betalar man bara av på kapitalet så man inte kan göra avdrag för räntorna i de flesta fall, enligt min handläggare på kfm som hade varit på en föreläsning med en man från en av våra storbanker. Det är ingen annans fel än mitt eget att jag är där jag är men det är helt omöjligt att komma tillbaka genom utmätning och det borde det ju inte vara!
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Blev efter många månaders väntetid nekad skuldsanering, de anser att jag i framtiden kommer ha möjlighet att betala av skulderna....

Har över 400.000 i skulder med räntor som får en att vilja hämta repet.

Iallafall, förut när jag var heltidsanställd fick jag löneutmätning vilket jag i efterhand såg att det ej gjorde någon skillnad.

Min skuld ökar med 3500 - 4000 kr / månad som det ser ut idag.
Kronofogden tog mindre än detta, hade låg lön.

Det som skrämmer mig i efterhand är att det de gjorde egentligen inte hjälpte mig, skulden ökade trots löneutmätning.

Står inför en ny period med löneutmätning och undrar om det får gå till såhär. Vad är syftet att jag betalar om skulden aldrig kommer nå noll.

Känns jävligt hopplöst, mer hopplöst när sambon drömmer ett normalt jävla liv och man sitter här med en ryggsäck hon inte visste fanns innan kärleken slog till.

Verkligen trist sits. Kanske kan vara värt att testa att söka igen i och med att skulden ökar? Hann du få inledande?
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Blev efter många månaders väntetid nekad skuldsanering, de anser att jag i framtiden kommer ha möjlighet att betala av skulderna....

Har över 400.000 i skulder med räntor som får en att vilja hämta repet.

Iallafall, förut när jag var heltidsanställd fick jag löneutmätning vilket jag i efterhand såg att det ej gjorde någon skillnad.

Min skuld ökar med 3500 - 4000 kr / månad som det ser ut idag.
Kronofogden tog mindre än detta, hade låg lön.

Det som skrämmer mig i efterhand är att det de gjorde egentligen inte hjälpte mig, skulden ökade trots löneutmätning.

Står inför en ny period med löneutmätning och undrar om det får gå till såhär. Vad är syftet att jag betalar om skulden aldrig kommer nå noll.

Känns jävligt hopplöst, mer hopplöst när sambon drömmer ett normalt jävla liv och man sitter här med en ryggsäck hon inte visste fanns innan kärleken slog till.
Sök igen!

Du gjorde säkert en jätte bra ansökan men lägg vikt i den med lönteutmätnings delen att skulden istället ökar för att minskar och slå stort på det

Du har fast jobb idag 100 procent?

Har du hjälp av budget och skuldrådgivare ?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Ansök igen. Är ett lotteri med skuldsanering..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp