• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jaha mitt förslag kom idag, Skulderna var högre än jag trodde... Svårt att få en överblick när man släppt allt och skulderna säljs till höger och vänster... Förslaget ser bra ut, 57% av skulderna blir betalda. Fyfan vad jag vill snabbspola kommande tre veckorna. Kan inte tänka på något annat...
Har du fått skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jaha mitt förslag kom idag, Skulderna var högre än jag trodde... Svårt att få en överblick när man släppt allt och skulderna säljs till höger och vänster... Förslaget ser bra ut, 57% av skulderna blir betalda. Fyfan vad jag vill snabbspola kommande tre veckorna. Kan inte tänka på något annat...

Så jäkla glad jag är för Din skull...för om inte jag missminner mig, så hade väll Du några helt nytagna lån den senaste tiden och dessa bör ju Skusan ha sett när borgenärerna inkom med Dina skulder till KF, men likväl inga ytterligare frågor från Skusan eller? Hur mycket hade Du i skuldmsassa och vad kommer Du betala månatligen, om man får lov att fråga, vill säga... ?
Kämpa på kära Du...detta kommer gå vägen för Dig !!!! :)
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Mest logiska och ekonomiska för den som har en skuld är att betalningen sker på räntan under utmätning. För att sedan gå över till kapital vid skuldsanering. Detta för att inte gynna BAJSLÅN med ockerräntor. Tror man jobbar på detta sätt annars bör dom. Men är myndighet, har inte så stora förhoppningar om deras kompetens överhuvudtaget.

T.ex Kimsan din skuld kommer ju öka ännu mer och snabbare nu efter ett årsskiftet då ränte på ränte effekten.
Men är relativt simpelt så länge du inte täcker dina räntekostnader så kommer du aldrig bli skuldfri.

Redan räknat ut vad jag kommer ligga på ungefär. Gör ungefär 50K skillnad för mig på skitlånen i räntor efter ett år på grund av ränte på ränte effekten.

För er som är nyfikna så hade KF faktiskt en sådan räntesnurra som är lätt att göra

https://www.kronofogden.se/Beraknin...truts.portlet.action=renderDirect#berResultat

Ja, så är det ju dessvärre... :(
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja vännen min, det har ja gjort... Vi får se hur det går... Tror att jag inom de närmaste veckorna kommer få besked...
Håller tummarna för dig!! Hade du varit till skuld o budget handläggare? Vad jag förstår så kan dom hjälpa till med ansökan!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Håller tummarna för dig!! Hade du varit till skuld o budget handläggare? Vad jag förstår så kan dom hjälpa till med ansökan!

Nej, jag tog ingen hjälp av dom. Jag kände inte att dom kunde hjälpa mig mer än vad jag redan visste och kunde.

Jag är ju en ”kontroll människa” och hade redan full kunskap inom detta tragiska område...
OM jag hade gått för 1 1/2 år sedan när jag började märka vart det barkade hän, så hade vi kanske kunnat stoppa detta haveri i tid, men när ja väl släppte allt, så var det försent... :(

Ansökan var ”enkel” att göra då jag har full koll på mina skulder. Det personliga brevet tog lite längre tid att skriva, ca någon månad ”knåpade” jag på det...

TACK för att Du håller Dina tummar för mig - de betyder mycket ska Du veta ❤️
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Okej! Det personliga brevet hur mycket ska man skriva där! Förstår att det är hur situationen uppkom o så men hur mycket ska stå! Hela livshistorien? För jag känner att löneutmätning för mig kommer inte att hjälpa kommer vara i samma sits som dig att skulderna aldrig minskar!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp