• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Förhandlade extra i år ^^ kan dock inte göra det varje år, så framöver blir det väl standarhöjningen på 800-1000 om året. Däremot så har jag ju lite bonusar och övertid som jag måste ta ut i pengar varje år, så får förmodligen skicka in en ändring år 3 eller 4...

Exakt samma situation för mig. Dock får jag lägre bonus utbetalning nu sedan jag fick ny tjänst inom bolaget, men jag måste minutiöst räkna på detta, så jag aldrig ligger över dessa 4000kr/mån som räknas som en brytpunkt för omprövning...
Känner absolut ingen oro för någonting som har med min skuldsanering att göra, men måste naturligtvis ha koll på inkomsten, men likaså att kostnader kan öka såsom skatten samt boendet...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Ja hon verkar vara det.
Jag kan inte riktigt förstå vad som var så upprörande med det inlägg hon citerade, men bäst att be om ursäkt så slipper det ältas om det.
Skuldsaneringshandläggare borde givetvis inte få ta karriärklivet till domare.

Hon menar ju naturligtvis dig.

Så du menar att man som 25-åring kan gå från handläggare på KFM till domare?
Nu får du nog läsa på lite.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Du citerar så konstigt, jag förstår inte kopplingen till det jag skrev men det är väl bäst att jag ber om ursäkt då för att jag tror att en del därifrån går vidare och blir domare. Så skriver man visst inte..
Menar inte alls dig och det du skrev
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja hon verkar vara det.
Jag kan inte riktigt förstå vad som var så upprörande med det inlägg hon citerade, men bäst att be om ursäkt så slipper det ältas om det.
Skuldsaneringshandläggare borde givetvis inte få ta karriärklivet till domare.
Menar inte alls det som du skrev fortfarande varför skulle det vara upprörande? Det är kronofogdens inlägg jag svarat på inte ditt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Hon menar ju naturligtvis dig.

Så du menar att man som 25-åring kan gå från handläggare på KFM till domare?
Nu får du nog läsa på lite.

Man behöver inte vara hos Kfm innan heller. Dom kan göra notarietjänst direkt efter utbildningen. Sedan är domarbaneutbildningen lång, så man är ju inte färdig som 25åring.
Går även att göra delar av notarietjänsten hos kfm. Haft ett par sådana, kring 25 år gamla.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Menar inte alls det som du skrev fortfarande varför skulle det vara upprörande? Det är kronofogdens inlägg jag svarat på inte ditt

Du citerade mitt med, då är det ganska lätt att tro att det är det du svarar på..
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Exakt samma situation för mig. Dock får jag lägre bonus utbetalning nu sedan jag fick ny tjänst inom bolaget, men jag måste minutiöst räkna på detta, så jag aldrig ligger över dessa 4000kr/mån som räknas som en brytpunkt för omprövning...
Känner absolut ingen oro för någonting som har med min skuldsanering att göra, men måste naturligtvis ha koll på inkomsten, men likaså att kostnader kan öka såsom skatten samt boendet...
Det handlar ju om 4000 kr mer i netto per månad innan omprövning kickar in. Du skippar väl inte löneförhöjning över 4000 kr brutto? Och ser ingen anledning att inte ge sig på höjningar som ger över 4000 kr netto heller. Då begär man omprövning skälv och får betalplanen justerad.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Det handlar ju om 4000 kr mer i netto per månad innan omprövning kickar in. Du skippar väl inte löneförhöjning över 4000 kr brutto? Och ser ingen anledning att inte ge sig på höjningar som ger över 4000 kr netto heller. Då begär man omprövning skälv och får betalplanen justerad.

Är Du säker på att det är 4000-5000kr netto per månad som gäller, för ja kan inte utläsa just det i de handlingar jag har tagit del av...? Där står bara att inkomst ökning motsvarande 4000-5000kr/mån skall skickas in för omprövning...

Självklart är det bara positivt att öka sina inkomster även om det kräver omprövning... Skulle aldrig tacka nej till högre lön :)
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Man behöver inte vara hos Kfm innan heller. Dom kan göra notarietjänst direkt efter utbildningen. Sedan är domarbaneutbildningen lång, så man är ju inte färdig som 25åring.
Går även att göra delar av notarietjänsten hos kfm. Haft ett par sådana, kring 25 år gamla.

Ja det vet jag, men du skrev flera inlägg ang handläggare som blir domare.
Du får nog förtydliga nästa gång då det låter som om det är enbart jurister som är handläggare. Och att det går att gå direkt till att bli domare från handläggare. Och man kan inte bli domare vid 25.
Men nu har vi rett ut det.:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Kan vara så... På mig får bolagen dela på totalt 920.000kr... En hisnande summa !

Det var ungefär det jag också kom fram till. Din lön netto med jämkning borde väl ligga på CIRKA 40.000 om du hade jämkat. Säg att 30.000 ska gå till detta då X 10 månader = 300.000 kronor. Tar vi detta gånger 5 år så blir det 1.500.000 eller då utan jämkning verkar det som att dom landar på 920.000

Man kan ju inte säga att du inte har gjort rätt för dig. Du kommer ju att ha betalat av alla dina skulder i princip beloppet du lånade + skälig ränta.

Skuldsanering är fel ord i det sammanhanget. Borde heta "Skuldåterbetalning med skälig ränta"

Skuldsanering för mig är om man ha skuld på 2.000.000 men får betala tillbaka typ en tredjedel eller fjärdedel. Här saneras ingenting utan man betalar i princip varenda krona.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp