• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Självklart vill dom ha sina pengar dom lånat ut. Min fråga va vad som händer eftersom jag har inledd sanering och detta kom in efter det har inletts.

Har du bestritt föreläggandet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Nej men har däremot inte skickat in delgivning för att spara tid, men aldrig bestridit något.

Då var det intressant agerat av dom. Det går såklart lika bra att stämma någon som att ansöka om betalningsföreläggande, och borde ha samma verkan.. du får svara till tingsrätten eller kontakta sökande eller något :)
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Då var det intressant agerat av dom. Det går såklart lika bra att stämma någon som att ansöka om betalningsföreläggande, och borde ha samma verkan.. du får svara till tingsrätten eller kontakta sökande eller något :)
Ja jag måste ju svara att jag mottagit brevet men bara jag inte förstör för mig i övrigt med saneringen genom att göra något eller skriva något jag inte borde.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Ja jag måste ju svara att jag mottagit brevet men bara jag inte förstör för mig i övrigt med saneringen genom att göra något eller skriva något jag inte borde.

Jo annars kommer delgivningsman och försöket leta rätt på dig :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp