• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Fan va läskigt ändå att få brev från Tingsrätten. Har själv precis vant mig med att få brev från Kronofogden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Nu har jag skickat in min omprövning av skuldsaneringen då min lön höjs med 3000 kr brutto. Vill göra det så att det inte blir något problem i framtiden när det årliga lönepåslaget kommer och det tillsammans med min nya lön kan bli en markant ökning under de fyra åren jag har kvar på skusan.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Hur stor är skulden du har till Klarna?
Har också en skuld där på ca 10 000 som gick till Sileo. Shit kommer jag nu också få ett brev från tingsrätten! Flera personer här har haft skulder till Klarna och inte blivit stämda. Kan kanske bero på att du inte skrivit under delgivningen, eller?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Hur stor är skulden du har till Klarna?
Har också en skuld där på ca 10 000 som gick till Sileo. Shit kommer jag nu också få ett brev från tingsrätten! Flera personer här har haft skulder till Klarna och inte blivit stämda. Kan kanske bero på att du inte skrivit under delgivningen, eller?

Ja, jag hade skuld till Klarna ! Det gick inte till Tingsrätten
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Fan va läskigt ändå att få brev från Tingsrätten. Har själv precis vant mig med att få brev från Kronofogden.

Kfm tog över betalningsföreläggandena i början av 90talet. Innan dess var det tingsrätterna som hade alla dr ärendena. Både tvistiga och icke tvistiga.
 

NyaTag

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Jag har ingen aning om vilka grunder man överklagar på. Kan tänka mig att en grund är att ens skuld inte finns med och man vill få ordning på det.
Om en överklagan till Tingsrätten gällande att en skuld inte finns med och Tingsrätten bedömer att skulden skall ingå, går det tillbaka till Kronofogden för ny betalningsplan osv. då? Hamnar ett sådant ärende i en annan kö eller samma som övriga skuldsaneringsansökningar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Om en överklagan till Tingsrätten gällande att en skuld inte finns med och Tingsrätten bedömer att skulden skall ingå, går det tillbaka till Kronofogden för ny betalningsplan osv. då? Hamnar ett sådant ärende i en annan kö eller samma som övriga skuldsaneringsansökningar?

Annan kö för återförvisningar vad jag vet
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Rätta mig om jag har fel men den borde ingå i saneringen eftersom den uppkom före inledande oavsett om den är tvistig NU eller ej.
Jag har fattat det som att skulder som är tvistiga FÖRE inledande inte kommer ingå (hade en sån skuld själv, fick inledande i april men hade en tvistig oavgjord skuld från februari tror jag, som handläggaren sa skulle lämnas utanför) men eftersom skulden är med i listan vid inledande och den inte var tvistig då, så kommer den ingå.
Konstigt att de helt plötsligt tvistar om den. Det är väldigt konstigt att de skickar det till Tingsrätten när man inte har bestridit den. Det finns ju ingen anledning till det för den är ju egentligen inte tvistig? De har sagt "betala xx och yy" och det är ingen som protesterat mot det. Varför då skicka till Tingsrätten, det räcker väl med KFM?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp