• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Aha okej, hur stor skuld har du? Mina skulder började med överkonsumtion och slutade med spelberoende och skulderna uppgår idag till 1,5 milj. Har varit spelfri i 10 månader och ändrat mitt beteende i mer än ett år. Bifogade även intyg på behandling samt kopia på registrering på spelpaus. Mer än så kan jag inte bidra med just nu och inväntar ett samtal för att fortsätta svara på frågor och funderingar som KFM har. Om jag ej blir beviljad kommer jag omgående skicka in en ny ansökan.
För mig med överkonsumtion o spelberoende.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
För mig med överkonsumtion o spelberoende.
Går du på behandling för ditt spelberoende? Har fått för mig att du varit spelfri ett tag nu och inför din ev ansökan till skusan kan det vara bra att verifiera detta med ett intyg:)!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Lämnade in om omprövning av min skuldsanering för några veckor sedan då min lön höjs med 3-4000 kr per månad.
Igår fick jag meddelande om att de börjat titta på det.
Nu börjar jag oroa mig för att min nya lön ska stjälpa mig att de anser att jag ska kunna betala av det via löneutmätning.
Denna ständiga oro.
 

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Aha okej, hur stor skuld har du? Mina skulder började med överkonsumtion och slutade med spelberoende och skulderna uppgår idag till 1,5 milj. Har varit spelfri i 10 månader och ändrat mitt beteende i mer än ett år. Bifogade även intyg på behandling samt kopia på registrering på spelpaus.

Mina skulder är ca 1.2 milj. Mina skulder började också med överkonsumtion och sedan från aug 2017 så kom spelandet. Jag har varit spelfri 6 mån. Och går i behandling . Har även varit sjukskriven men är på väg nu att återgå helt i arbete. Precis som du säger att går det inte denna gång så skickar jag in en ny ansökan direkt.håller alla tummar för dig :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Går du på behandling för ditt spelberoende? Har fått för mig att du varit spelfri ett tag nu och inför din ev ansökan till skusan kan det vara bra att verifiera detta med ett intyg:)!
Nej har inte det men borde göra det kan vara bra att kunna visa upp vid ansökan till skusan:)
Kände bara att nu får det vara nog.
Vill inte förstöra mitt o andras liv mer:(
 
Senast ändrad:

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Lämnade in om omprövning av min skuldsanering för några veckor sedan då min lön höjs med 3-4000 kr per månad.
Igår fick jag meddelande om att de börjat titta på det.
Nu börjar jag oroa mig för att min nya lön ska stjälpa mig att de anser att jag ska kunna betala av det via löneutmätning.
Denna ständiga oro.
Ja men du är betydligt lugnare än jag är.
Tror inte dom ändrar till löneutmätning för att du tjänar dessa tusenlappar mer.
Kommer lösa sig bra❤️
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Lämnade in om omprövning av min skuldsanering för några veckor sedan då min lön höjs med 3-4000 kr per månad.
Igår fick jag meddelande om att de börjat titta på det.
Nu börjar jag oroa mig för att min nya lön ska stjälpa mig att de anser att jag ska kunna betala av det via löneutmätning.
Denna ständiga oro.

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men oroa dig inte. Du har gjort som man ska när det blir förändringar och har begärt omprövning. Det ska inte ligga en i fatet <3
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Ja men du är betydligt lugnare än jag är.
Tror inte dom ändrar till löneutmätning för att du tjänar dessa tusenlappar mer.
Kommer lösa sig bra❤️
Varför skulle det gå till löneutmätning? Det ända logiska är ju att du betalar in mer varje månad vilket gynnar borgenärerna.
Hur kommer det sig att du ansökte omprövning på denna summa? Mig veterligen har vi tillsammans här konstaterat att det gäller 4-5000 höjning brutto. Självklart förstår jag att du vill göra rätt för dig men inte mer än nödvändigt då det skapar mer oro. Tror inte alls att du behöver vara orolig:)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Jag kände att jag ville göra det ändå då det genererar 2500-3000 mer netto per månad.
Har dock fått svar idag att jag inte ska betala mer per månad utan får behålla de pengarna. - :)
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Jag kände att jag ville göra det ändå då det genererar 2500-3000 mer netto per månad.
Har dock fått svar idag att jag inte ska betala mer per månad utan får behålla de pengarna. - :)
Aha ok det var netto!
Tjohooo vilka goda nyheter! Sa ju det!:) Bra för oss och veta också:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp