• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Hej kämpar!

Jag har pågående skuldsanering sedan Januari.
Min svärfar har tragiskt avlidit och min fru kommer att få ärva hans mindre gård.
Frågan är om det kan bli nått strul med min skuldsanering?

Gården är relativt högt taxerad. Frun är enda barnet och svärfar är inte gift.
Frun kommer ensam stå på gården sen då det är en familjegård.
Det ska inte finnas några lån alls på gården.

Är dock inte bestämt än om vi kommer att bosätta oss på gården eller om den ska säljas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 180
Mottagna reaktioner
12 754
Poäng
9 787
Tänkte skriva ja, men läste igen och såg att det var frun som ärver och inte du, då borde det inte ha någon betydelse. Du får kanske en annan boendekostnad, och den kanske du ska ta upp i en omprövning.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Tack igen lasseman!
Är bara fruns, söker omprövning gällande ändrad boendekostnad.

Tack
 

HoleInMyPocket

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Februari 2015
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Hej!

Fick inledande i Maj, hörde av skusanteamet häromdan om förslag till avbetalningsplan som skulle skickas ut till borgenärerna, min handläggare så att det skulle ta ca en månad eller två innan betlaplaneb skulle börja gälla och jag skulle få beslutet o så, med andra ord betyder det att jag är beviljad från kfms sida, skulle ju endast kunna falla på.om någon borgenär motsätter sig osv.

Men såg att när man annonserar på POIT så uppmanas borgenärerna till att ange information om skulden som kan ha betydelse för skuldsaneringen typ och ingen har kommenterat nåt .. Kan man vara hyfsat säker på att det går hela vägen? Har ej undanhållit någon info .. vill inte ta ut segern i förskott :) men eftersom kfm bedömmer att jag uppfyller kraven och ingen ny info har tillkommit sen borgenärerna rapporterat in så undrar jag bara vad era erfaenheter av detta är...
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Någon som vet vad som skulle hända om man skulle få en bil i present när man har skuldsanering och den kommer stå på mig som ägare?
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hur ofta kollar fodringsägarna ens ekonomi ? Tänkte om man skulle få julklapps pengar på kontot om man får behålla de?
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Även om fodringsägarna säger nej kan kronofogden bevilja skuldsanering. För mig tog det lång tid då fodringsägarna sålde vidare min skuld till andra bolag men hade is i magen och tillslut ringde min handläggare på kronofogden med beskedet om att jag blivit beviljad skulsanering :)
Under väntan mejlade jag även min handläggare och frågade hur det gick och hon sa hela tiden var i processen de var.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 180
Mottagna reaktioner
12 754
Poäng
9 787
Fordringsägare kan inte se något på dina konton
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Okej tack. Hur är de med om man får en bil av sina föräldrar kan de utmätas då?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp