• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Om man jobbar extra under skuldsaneringstiden ska man begära omprövning då? Eller beror det på hur mycket extra pengar man tjänar?
Jag ska ringa till min handläggare o fråga men h*n tycker nog jag är skit jobbig :Do_O känns som jag tjatar hål i huvudet på den stackars människan med alla samtal och frågor!

Liten avvikelse på lönen gör inte så mycket, är det konstant ska betalplanen vara annorlunda är tanken.

Det tycker hen säkert, det är nog varierande hur mycket jobb varje ärende genererar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Om man jobbar extra under skuldsaneringstiden ska man begära omprövning då? Eller beror det på hur mycket extra pengar man tjänar?
Jag ska ringa till min handläggare o fråga men h*n tycker nog jag är skit jobbig :Do_O känns som jag tjatar hål i huvudet på den stackars människan med alla samtal och frågor!

Det beror nog på hur mycket du kommer tjäna i månaden, jag har hört lite olika belopp mellan 2500-4000kr i ökning per månad. Då ska man begära omprövning.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Det beror nog på hur mycket du kommer tjäna i månaden, jag har hört lite olika belopp mellan 2500-4000kr i ökning per månad. Då ska man begära omprövning.

Är vid högre lön, enstaka månader du jobbar extra nej.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Högre inkomst är det som avgör, inte högre lön, ganska stor skillnad
 

Junior

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Hej alla. Jag vill inte avbryta i tråden för mycket men funderar en del...som många andra gör. Jag har haft utmätning på lönen hos kronofogden 5 månader tillbaka och det pågår. Skuldsaldot är på 450k. Jag har lön på 29k före skatt exklusive OB/traktamenten. Utmätning på ca 11k efter det. Vad tror ni om skuldsanering? Ni som kan det?

Har tyvärr alldeles för dålig koll och därför har jag kontaktat kommunens skuld&budgetrådgivning och är nu i kö där för att få en handläggare som kan hjälpa mig. Är dock säkert dryga månaden kvar på kön så känner för att få något sorts svar redan nu...
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Hej alla. Jag vill inte avbryta i tråden för mycket men funderar en del...som många andra gör. Jag har haft utmätning på lönen hos kronofogden 5 månader tillbaka och det pågår. Skuldsaldot är på 450k. Jag har lön på 29k före skatt exklusive OB/traktamenten. Utmätning på ca 11k efter det. Vad tror ni om skuldsanering? Ni som kan det?

Har tyvärr alldeles för dålig koll och därför har jag kontaktat kommunens skuld&budgetrådgivning och är nu i kö där för att få en handläggare som kan hjälpa mig. Är dock säkert dryga månaden kvar på kön så känner för att få något sorts svar redan nu...

Hur gammal är du och hur många fordringsägare har du? Bara utifrån skuldens storlek skulle jag vilja säga att det är tveksamt att skuldsanering är aktuellt för dig i nuläget.
 
  • Gilla
Reaktioner: A27

Junior

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Hur gammal är du och hur många fordringsägare har du? Bara utifrån skuldens storlek skulle jag vilja säga att det är tveksamt att skuldsanering är aktuellt för dig i nuläget.

Tack för svar. 20 fordringsägare. 26 år. Har antagit att det inte ser ut att bli någon skuldsanering. Som sagt, är för dålig påläst så vet inte mycket.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det beror nog på hur mycket du kommer tjäna i månaden, jag har hört lite olika belopp mellan 2500-4000kr i ökning per månad. Då ska man begära omprövning.
Efter skatt dvs ökat betalningsutrymme.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp