• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
N

Nilskarlsson

Gäst
Poäng: 0
Tack för svar. 20 fordringsägare. 26 år. Har antagit att det inte ser ut att bli någon skuldsanering. Som sagt, är för dålig påläst så vet inte mycket.

Rent krasst känns inte 450k i skulder som något oövervinnerligt om man tjänar 30k i månaden. Ta ett skitår eller 2 och jobba extra så mycket du kan, lägg extrapengarna på skulderna och lev extra snålt så har du betat av en stor del av kakan kan jag lova dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Tack för svar. 20 fordringsägare. 26 år. Har antagit att det inte ser ut att bli någon skuldsanering. Som sagt, är för dålig påläst så vet inte mycket.

Kontakta fordringsägarna och förklara situationen. Försök få till avbetalningsplaner med låg ränta eller nollränta. Du har en fast lön och kan du hålla ner dina omkostnader samtidigt som du får till bra betalningsplaner med fordringsägarna så kan du ta dig ur skuldträsket på nästan samma tid som en skuldsanering eller något/några år där över.

För mig tog det nästan 10 år från det att jag föll igenom ekonomiskt tills dess jag var skuldfri. En seg tid, men lärorik. Livet är som livet är. Man kan ha ett schysst liv även utan en massa pengar. Mat och tak över huvudet lär du i alla fall ha och du är ung så det finns mycket liv kvar när du kommer på grön kvist.
 
N

Nilskarlsson

Gäst
Poäng: 0
Tack för svar. 20 fordringsägare. 26 år. Har antagit att det inte ser ut att bli någon skuldsanering. Som sagt, är för dålig påläst så vet inte mycket.

Vet inte hur mycket av dom 11k som dras som går på amortering eller ränta, men lyckas du betala in så skulderna sjunker me 8k i månaden så är du i princip clean innan du fyller 30
 

Junior

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Tusen tack för era svar. Oavsett vad så vet jag om att det krävs verkligen något extra. Målet är att kunna planera framtiden när jag är 30. Nu kan jag inte det men med hårt arbete, försöka tjäna lite extra varje månad och samtidigt försöka leva snålt så kan det kanske gå vägen. Några tuffa år framför mig. Men har sett flera här inne som krigat i flera år, och kan andra så kan jag.
 
N

Nilskarlsson

Gäst
Poäng: 0
Tusen tack för era svar. Oavsett vad så vet jag om att det krävs verkligen något extra. Målet är att kunna planera framtiden när jag är 30. Nu kan jag inte det men med hårt arbete, försöka tjäna lite extra varje månad och samtidigt försöka leva snålt så kan det kanske gå vägen. Några tuffa år framför mig. Men har sett flera här inne som krigat i flera år, och kan andra så kan jag.

Hur mycket sjunker skulderna med varje månad?
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247
Många frågor ang omprövningar. Flera av svaren finns i detta dokument, och även om det är märkligt att olika handläggare ger olika svar, får nog bifogat dok. anses vara den korrekta infon.
 

Bilagor

  • 8_16_skusan_omprovning_av_skuldsaneringsbeslut (1).pdf
    458.2 KB · Visningar: 31

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Jag betalade av ca 350.000 med löneutmätning samt pyntade in extra på mina skulder genom extraarbete under ca 2 år så det går om man vill. Jag hade löneutmätning på först 11500 sen 13500. Pyntade in så mycket jag kunde :)
Kämpa på, det går!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Många frågor ang omprövningar. Flera av svaren finns i detta dokument, och även om det är märkligt att olika handläggare ger olika svar, får nog bifogat dok. anses vara den korrekta infon.

Det kan nog bero på att handläggarna inte har något med omprövningar att göra.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Tack för info. Lika bra att jag ringer imorgon ändå, vill inte riskera nåt.
Tror dock inte det kommer röra sig om särskilt stora summor, iallafall inte varje månad. Men behöver hålla i det extrajobbet pga anställningen jag har nu är väldigt osäker! Och det är INTE läge å bli arbetslös nu :eek:
 

Ariell

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Någon som vet om det alltid blir sammanträde i tingsrätten vid överklagan av skuldsanering? Eller kan tingsrätten fatta ett beslut utan att ett sammanträde äger rum? Vilket är vanligast?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp