• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Alltså är det bara jag som förstått att @Lasseman är den typiska mannen, dvs. duktigt kryptisk ! Ni vet...mannen som vi alla har typ ”fallit” för, MEN som vi absolut inte förstår... Ja, ni vet...urtypen av man !!

Jag har iallafall träffat ”honom” och jag har stångat mig blodig...duktigt mycket!

Då har typiska mannen fruktansvärd människosyn och hatar ungefär alla om jag förstått rätt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Har koll på hur gamla skuldsaneringslagen gick till men hur är det nu för tiden?
Man får inledande och en betalningsplan man börjar betala direkt? Får man tillgodoräkna sig denna tid (totalt 5 år) från inledande till att man får avgörande beslut om skuldsanering?

Hälsn. Olle.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Har koll på hur gamla skuldsaneringslagen gick till men hur är det nu för tiden?
Man får inledande och en betalningsplan man börjar betala direkt? Får man tillgodoräkna sig denna tid (totalt 5 år) från inledande till att man får avgörande beslut om skuldsanering?

Hälsn. Olle.
Ja, du börjar betal.a direkt oftast månaden efter.
Tiden med inledande ingår i de fem åren.
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Godkväll! Fick beslut om inledande 15/11, men har inte fått någon information ännu att det slutligt blir så. Borde det inte komma snart?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Godkväll! Fick beslut om inledande 15/11, men har inte fått någon information ännu att det slutligt blir så. Borde det inte komma snart?

Du har väl inte fått förslaget än?
Jag tror det kan bli klart i mitten av mars
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Nej, inget förslag ännu. Står att det normalt tar 6-7 veckor och nu har det gått åtta veckor. Därför jag undrade.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp