Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är ju på min tredje så jag vet hur jävligt inbords det är och få avslag. Den gång är jag mer negativ att allt ska gå åt helvete. Så fort jag får brev från kfm så tror jag det är avslag. Som idag när det kom då det bara var 32 dagar sen mitt namn stod i poit

Jag är ju på min tredje så jag vet hur jävligt inbords det är och få avslag. Den gång är jag mer negativ att allt ska gå åt helvete. Så fort jag får brev från kfm så tror jag det är avslag. Som idag när det kom då det bara var 32 dagar sen mitt namn stod i poit

Vad faller du på ? Hoppas det går vägen denna gången för dig, tredje gången gillt, håller tummarna!

Frågan är ju blir nån skuldfri med löneutmätning?? Kanske på små belopp men börjar det bli några hundra tusen är det omöjligt att bli skuldfri

Jag blev skuldfri med löneutmätning i 20 månader, jag hade isf begränsat med långivare och kanske inte de med den värsta räntan heller.....

Jag blev skuldfri med löneutmätning i 20 månader, jag hade isf begränsat med långivare och kanske inte de med den värsta räntan heller.....
Okej hur mycket hade du i skuld då? Själv har jag stor skuld o många med skyhöga räntor! Skönt för dig att vara skuldfri!

Det var verkligen snabbt.

Går säkert med mindre skulder men mina är för stora!

Frågan är ju blir nån skuldfri med löneutmätning?? Kanske på små belopp men börjar det bli några hundra tusen är det omöjligt att bli skuldfri

Det är massor som blir det. Görs beslut som kallas begränsade, vilket innebär att resterande skuld betalas med ett enda avdrag, dagligen och det är nog ganska många varje dag..

Det är massor som blir det. Görs beslut som kallas begränsade, vilket innebär att resterande skuld betalas med ett enda avdrag, dagligen och det är nog ganska många varje dag..
Okej skönt att höra! Blir bara så mörkrädd av att höra alla här inne på forum som har löneutmätning att skulden ökar trots stora avdrag på lön!

Det går att dra 10k, men då skulden är 2k så begränsas beslutet till att 2k ska dras och sedan ska beslutet upphöra att gälla.
Förstår inte riktigt alls! Förklara mer! I det stor hela kan man säga att ingen skuld skrivs av vid löneutmätning

Inget märkligt egentligen - tror de mest handlar om små skulder från tidigare Radiotjänst, CSN, parkeringsböter, etc...Helt enkelt småskulder, vill säga :)
Ja precis små skulder men inte skulder på flera hundra tusen!

Förstår inte riktigt alls! Förklara mer! I det stor hela kan man säga att ingen skuld skrivs av vid löneutmätning

Nej det går nog inte förklara så mycket mer ingående, du får läsa fler gånget i stället.
Om det hjälper så kanske det verkar rimligt att kfm inte drar mer pengar än vad skulden är på..

Skulder till staten preskriberas, oftast efter 5år. Kfm beslutar inte om avskrivning på någon enskild fordran. Det hade dock absolut ingenting med det jag skrev att göra.

Nej det går nog inte förklara så mycket mer ingående, du får läsa fler gånget i stället.
Om det hjälper så kanske det verkar rimligt att kfm inte drar mer pengar än vad skulden är på..

Skulder till staten preskriberas, oftast efter 5år. Kfm beslutar inte om avskrivning på någon enskild fordran. Det hade dock absolut ingenting med det jag skrev att göra.
Okej!

Tack tror jag fattar nu!

Det blev ca 450 000:- fördelat på 20 månader. Ja det är skönt att slippa bekymret....
Underbart va skönt❤️ Då hade du bra räntor ändå på allt! För många verkar det dra iväg med räntor så man aldrig blir av med skulden! Du hade kanske inga sämre lån som sms lån!

Någon som vet om den på skusan som utreder ens ansökan pratar med den handläggare man har på kfm om hur man skött sig under tiden med utmätning, hur man skött att skriva på alla papper e.tc?

Någon som vet om den på skusan som utreder ens ansökan pratar med den handläggare man har på kfm om hur man skött sig under tiden med utmätning, hur man skött att skriva på alla papper e.tc?
Det är väl två olika instanser men det syns säkert i systemet om skusan vill kolla det.

Underbart va skönt❤️ Då hade du bra räntor ändå på allt! För många verkar det dra iväg med räntor så man aldrig blir av med skulden! Du hade kanske inga sämre lån som sms lån!

Nä det hade jag inte, hade nått litet men annars var det rätt så ok räntor.

Usch jag det är sjukt att läsa om räntorna som springer iväg och ökar skulderna lavinartat. Är sjukt med dessa ockerräntor :mad:

Ingen aning, men nämner man att man har haft löneutmätning kan säkert möjligheten finnas att de vill dubbelkolla att man har haft det? Å andra sidan så tror jag inte att de kollar hur pass man skrivit på delgivningar mm. Tänker i och med att de som ej hunnit med att få löneutmätning innan inledandet troligen inte kollas upp på det sättet? Jag själv hann exempelvis aldrig få löneutmätning och min handläggare pratade aldrig något om den biten, men kanske olika från handläggare till handläggare även vad gäller den biten hur pass mycket de kollar?

Min handläggare gick in i deras system när jag felaktigt blivit utredd för löneutmätning mitt i inledande skuldsanering. Min enhet hade missat att jag hade skuldsanering. Då kollade hon i deras system och såg mitt ärende och det som varit
Normalt sett så vet jag inte om de gör det.

Min handläggare gick in i deras system när jag felaktigt blivit utredd för löneutmätning mitt i inledande skuldsanering. Min enhet hade missat att jag hade skuldsanering. Då kollade hon i deras system och såg mitt ärende och det som varit
Normalt sett så vet jag inte om de gör det.

Ja blir det en sådan situation så är det säkert vanligare i och med att man kan råka få utmätning tillfälligt annars. Hade nog underlättat en hel del om de kunde samköra systemen eller vad man ska säga och spara tid :)

Ingen aning, men nämner man att man har haft löneutmätning kan säkert möjligheten finnas att de vill dubbelkolla att man har haft det? Å andra sidan så tror jag inte att de kollar hur pass man skrivit på delgivningar mm. Tänker i och med att de som ej hunnit med att få löneutmätning innan inledandet troligen inte kollas upp på det sättet? Jag själv hann exempelvis aldrig få löneutmätning och min handläggare pratade aldrig något om den biten, men kanske olika från handläggare till handläggare även vad gäller den biten hur pass mycket de kollar?
Läste nånstans att de kollar hur man skött kontakterna med kf men de kanske menade under tiden de utreder skuldsaneringen?

Någon som har koll på hur pengarna fördelas till borgenärerna vid utmätning och skuldsanering? Hur ser kf:s beräkningsmodell ut? Jag har 30 skulder från 1600 till 290 000.

Någon som har koll på hur pengarna fördelas till borgenärerna vid utmätning och skuldsanering? Hur ser kf:s beräkningsmodell ut? Jag har 30 skulder från 1600 till 290 000.
Vet att dom betalas ut procentuellt, största skulden får mest. Små skulder får kanske bara nån krona :-/

En tanke som slog mig idag

Fick ett mejl från svenska spel att de var dags att förlänga

Har kört med en rad på lotto så länge jag minns, betalar tror det är 6 kr veckan då jag kör utan joker

Men idag förlängde jag inte, var tanken var att vad händer om jag skulle nu vinna lite större, inte för det lär hända procent mässigt men man vet ju aldrig.

Vill ju inte riskera saneringen

Kanske jag som tänker fel, har ni erfaranhet eller vad är era synpunkter på de hela?

Har kört med en rad på lotto så länge jag minns, betalar tror det är 6 kr veckan då jag kör utan joker

Men idag förlängde jag inte, var tanken var att vad händer om jag skulle nu vinna lite större, inte för det lär hända procent mässigt men man vet ju aldrig.

Kanske jag som tänker fel, har ni erfaranhet eller vad är era synpunkter på de hela?

Är orsaken till där du sitter spelmissbruk ?

Läste nånstans att de kollar hur man skött kontakterna med kf men de kanske menade under tiden de utreder skuldsaneringen?
Det stod i mitt förslag till skuldsanering att jag samarbetat väl men även att jag försökt påskynda min process med att få löneutmätning och att jag omgående lämnade in inkomstuppgifter när min första skuld att betala kom. Det stod även att jag inte fått gehör för detta.

Jag tycker att du tänker rätt.
Jag har själv avregistrerat mig från ATG när jag sökte skuldsanering. Hade ett eget V75 bolag men kände att det fick vara så.

Uppdaterad handläggningstid för Skuldsanering är nu nere på 21 veckor tills dom börjar med ens ärende... :)
Såg det men sluttidden ändras ju inte.
Fast det är väl något slags snitt de baserar de sista tiderna på gisdar jag. Man läser ju här ibland om människor som det dragit ut völdigt länge på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp