• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hanteras av statens servicecenter men dom skriver kanske åt kfm. Hur lyckas man betala in för mycket är min fråga:)
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Har ca 600.000 tkr i skulder varav 230 tkr är ett samlingslån där jag har en släkting som borgenär. Om jag inte betalar kommer min släkting att bli skyldig att betala? Hade helst velat att alla lån hamnar hos kfm så jag kan pröva om jag har möjlighet att söka skuldsanering.

Någon som vet? Om inte. Räcker det med 400 tkr i skulder med höga räntar dvs smålån för att få skuldsanering? Har fast jobb och får ut 24 tkr efter skatt varje månad.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Har ca 600.000 tkr i skulder varav 230 tkr är ett samlingslån där jag har en släkting som borgenär. Om jag inte betalar kommer min släkting att bli skyldig att betala? Hade helst velat att alla lån hamnar hos kfm så jag kan pröva om jag har möjlighet att söka skuldsanering.

Någon som vet? Om inte. Räcker det med 400 tkr i skulder med höga räntar dvs smålån för att få skuldsanering? Har fast jobb och får ut 24 tkr efter skatt varje månad.
Det stämmer att din släkting kommer tvingas betala om du inte kan , så försök undvika det till varje pris !
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det stämmer att din släkting kommer tvingas betala om du inte kan , så försök undvika det till varje pris !
Om jag kommer få löneutmätning vilket det ser ut att gå emot. Kommer kfm ta hänsyn till alla skulder jag har även skulder som inte finns hos kfm dvs mitt lån på 230 tkr?
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Hanteras av statens servicecenter men dom skriver kanske åt kfm. Hur lyckas man betala in för mycket är min fråga:)

Lite över 2000 totalt sen skuldsaneringen började. Betalade tydligen från det som stod i inledandet och inte den lägre summan som stod i beslutet.
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Men det är väl konstigt? KFM måste väl veta hur mycket skulder jag har och inte kunna förutsätta att jag ska låta allt gå till inkasso och sedan KFM enbart för att jag ska kunna göra rätt eller?
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Men det är väl konstigt? KFM måste väl veta hur mycket skulder jag har och inte kunna förutsätta att jag ska låta allt gå till inkasso och sedan KFM enbart för att jag ska kunna göra rätt eller?
Vet inte riktigt hur allt fungerar, men är väll typ så att KF har som uppgift att driva in pengar för skulden som hamnat hos dem. Så har man hamnat med en skuld där, så är risken stor att resten följer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp