• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 511
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
hehe satt och räknade på mitt betalutrymme... har ökat med ca 3000 sedan beviljandet, dock säger riktlinjerna 4-5000 så känner mig rätt lugn... nästa år jobbar jag inte över alternativt tar ut det i ledighet, så tangerar man inte gränsen igen...

Härligt att någon benämner det ämnet med ett lugn. Jag har själv nojat över ca 1,800 innan skatt pga. O.B och undrat om jag ska skicka in om omprövning men svaren är tvetydiga så jag avvaktar. Löneförhöjningar om ca. 500kr klassen ska man ju inte behöva uppge så inkomsterna kommer ju successivt öka under åren hur som helst. Tror jag ska ha is i magen och invänta deklarationen jag och med det förväntade kreditupplysningar innan jag vidtar åtgärder för egen del.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
I riktlinjerna så står det att betalutrymmet ska ha ökat med 4-5000 för en omprövning, så jag känner mig rätt lugn. Mitt utökade betalutrymme är dessutom tillfälligt.

Men som sagt för att vara på den säkra sidan så blir det ingen övertid detta året, orkar inte det ändå. Kände att väggen var nära i slutet av året...
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
skillnaden är buffertpengen och att du får behålla juni och december-lönen. Samt att du är skuldfri efter 5 år ☺️ Ev tidigare.

ja men det vet jag alltså att man blir skuldfri efter 5år, men läst då många skriver precis som att de vore mindre pengar när man har skuldsanering därför började jag undra hur lite man egentligen fick leva på.. men då vet jag
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
ja men det vet jag alltså att man blir skuldfri efter 5år, men läst då många skriver precis som att de vore mindre pengar när man har skuldsanering därför började jag undra hur lite man egentligen fick leva på.. men då vet jag

Det är mer pengar man får behålla än vid löneutmätning, har man som jag aldrig haft utmätning. så är det rejält mycket mindre...
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det är mer pengar man får behålla än vid löneutmätning, har man som jag aldrig haft utmätning. så är det rejält mycket mindre...

okej hur kommer det sig inte du har löneutmätning? Är det pga att du är utan jobb eller sjukskriven eller?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp