• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag tycker att folk oroar sig lite fööör mycket gällande risken att bli av med sin skuldsanering... Synd ! Man måste våga njuta av livet...
Själv ser jag till att betala min skyhöga ”faktura” varje månad. Håller lite koll på hur ja ligger till med eventuella bonus utbetalningar samt semesterersättning - däremellan tänker jag inte så mycket på att jag har skuldsanering !

Direktiven tycker jag är ytterst tydliga från KF gällande NÄR en omprövning skall ske !

Våga njut av livet ! ❤️
 

Linis

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Maj 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej
Tack för svar, Jag uppgav för min handläggare hur min inkomst var innan jag fick inledande och sedan hur den kommer vara framöver. Men sen har jag fått ut lite semester från jobb och jobbat någon helg. Jag tänkte mer om de räknar in de månaderna innan skuldsaneringen startade då borgenärerna tittar på den totala inkomsten. För det är ju lite missvisande om man inte haft skuldsanering hela året.
Mvh
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Jag tycker att folk oroar sig lite fööör mycket gällande risken att bli av med sin skuldsanering... Synd ! Man måste våga njuta av livet...
Själv ser jag till att betala min skyhöga ”faktura” varje månad. Håller lite koll på hur ja ligger till med eventuella bonus utbetalningar samt semesterersättning - däremellan tänker jag inte så mycket på att jag har skuldsanering !

Direktiven tycker jag är ytterst tydliga från KF gällande NÄR en omprövning skall ske !

Våga njut av livet ! ❤️

hehe satt och räknade på mitt betalutrymme... har ökat med ca 3000 sedan beviljandet, dock säger riktlinjerna 4-5000 så känner mig rätt lugn... nästa år jobbar jag inte över alternativt tar ut det i ledighet, så tangerar man inte gränsen igen...
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
hehe satt och räknade på mitt betalutrymme... har ökat med ca 3000 sedan beviljandet, dock säger riktlinjerna 4-5000 så känner mig rätt lugn... nästa år jobbar jag inte över alternativt tar ut det i ledighet, så tangerar man inte gränsen igen...
Menar du att summan du ska betala in sänktes när du fick beviljat?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Är ju olika men som ensamstående hyra + 5008 + ev 1000 i buffertpeng

samt 195kr/mån för medicin. Jag äter inte medicin och det sa jag ärligt till min handläggare. Han kontrade bara med att mycket kan hända under fem år och la till dessa pengar... I’m rich bitch ;)
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
samt 195kr/mån för medicin. Jag äter inte medicin och det sa jag ärligt till min handläggare. Han kontrade bara med att mycket kan hända under fem år och la till dessa pengar... I’m rich bitch ;)

Så du fick skuldsanering tillslut? Har de senaste dagarna suttit och läst igenom typ 400 inlägg innan jag la ner och följde din resa men hann aldrig få svar på den frågan...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp