Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I mitt förslag till skuldsanering står att en nya lån inte är ett hinder och en hänvisning till en paragraf om just att ny skuldsättning ej ska vara ett hinder för en skuldsanering.

Jag läste nu om Ditt avslag...my GOD...så fruktansvärt OLIKA handläggarna bedömer... :( Jag blir mörkrädd...

ALLTSÅ, är det INGEN tydlig brytpunkt att Du slutade skuldsätta Dig år 2016... ?! Jag noterar ju folk som har skuldsatt sig så sent som 2018 och dersa handläggare har likväl ansett det vara en "tydlig brytpunkt"... Du slutade även spela år 2016... My GOD !!!

Mmm, läst detta tidigare det som gör och får mig känna att skuldsanering känns hopplöst att få. Och användande av tydlig brytpunkt igen som motsäger så många andra där dom blivit beviljade...

@losern måste fråga hade du spelat någongång efter det som du sa eller dom såg?

Begreppet tydlig brytpunkt fattar jag inte vad det betyder i och med hans avslag.

Min brytpunkt är mycket närmare, gör samma saker. Enda skillnaden att jag har ett nyfött barn.

Mmm, läst detta tidigare det som gör och får mig känna att skuldsanering känns hopplöst att få. Och användande av tydlig brytpunkt igen som motsäger så många andra där dom blivit beviljade...

@losern måste fråga hade du spelat någongång efter det som du sa eller dom såg?

Begreppet tydlig brytpunkt fattar jag inte vad det betyder i och med hans avslag.

Min brytpunkt är mycket närmare, gör samma saker. Enda skillnaden att jag har ett nyfött barn.

Nix, har inte spelat sedan december 2016. Har haft löneutmätning på ca 17.500/månad sedan maj 2017. Trots detta var skulden högre nu än när jag skickade in min första ansökan i december 2017.

Nix, har inte spelat sedan december 2016. Har haft löneutmätning på ca 17.500/månad sedan maj 2017. Trots detta var skulden högre nu än när jag skickade in min första ansökan i december 2017.

Hur stor är Din skuld på i dagsläget... ?

Överklagade du ditt beslut ? Helt sjukt, en skuldsanering i ditt läge hade varit korrekt, hade verkligen varit ekonomisk rehabilitering för dig. Oftast triggas spelsuget igång av just skulderna och man känner sig uppgiven och vill lösa skulderna mer än allt. Du genomgick behandling dvs tog tag i ditt problem och tog tag i skulderna, när man har utmätning så kan man inte göra så mycket mer för att betala av sina skulder. Du hade tur som kunde flytta hem, inte alla som kan det. Byta boende är inte så lätt med anmärkning och med kfm hasandes i lasorna. Jag tycker inte att ditt avslag var korrekt, du hade en tydlig brytpunkt och mer än vad du har gjort kan man inte göra i det läget. Jag Är bombsäker på att din ansökan denna gång går igenom!! Vilket kontor hade hand om din ansökan ?

Du har alltså haft löneutmätning i snart 1 1/2 år och skulden inte minskat! Utan ökat! Hur blir man skuldfri då? Blir mörkrädd! Borde verkligen gå vägen för dig nu!

Överklagade du ditt beslut ? Helt sjukt, en skuldsanering i ditt läge hade varit korrekt, hade verkligen varit ekonomisk rehabilitering för dig. Oftast triggas spelsuget igång av just skulderna och man känner sig uppgiven och vill lösa skulderna mer än allt. Du genomgick behandling dvs tog tag i ditt problem och tog tag i skulderna, när man har utmätning så kan man inte göra så mycket mer för att betala av sina skulder. Du hade tur som kunde flytta hem, inte alla som kan det. Byta boende är inte så lätt med anmärkning och med kfm hasandes i lasorna. Jag tycker inte att ditt avslag var korrekt, du hade en tydlig brytpunkt och mer än vad du har gjort kan man inte göra i det läget. Jag Är bombsäker på att din ansökan denna gång går igenom!! Vilket kontor hade hand om din ansökan ?
Nej tycker inte jag heller verkligen skäl för skuldsanering! Borde gå igenom denna gång!!

Du har alltså haft löneutmätning i snart 1 1/2 år och skulden inte minskat! Utan ökat! Hur blir man skuldfri då? Blir mörkrädd! Borde verkligen gå vägen för dig nu!

Har man så högt skuldsaldo så blir man aldrig skuldfri via utmätning, i det läget finns det tyvärr inget annat alternativ än skuldsanering.

Japp, överklagade till TR, men fick avslag även där. Tycker som du säger att jag gjort allt jag kunnat, så hoppas på annat resultat denna gång. Hoppas också att det ska gå lite snabbare än sex månader tills man får besked, eftersom det är andra gången jag ansöker.

Ja, så är det. Fick dessutom skatteåterbäring nu på 37 kSEK som kommer gå till skulder. I stort sett bara räntor som betalas :(.

Japp, överklagade till TR, men fick avslag även där. Tycker som du säger att jag gjort allt jag kunnat, så hoppas på annat resultat denna gång. Hoppas också att det ska gå lite snabbare än sex månader tills man får besked, eftersom det är andra gången jag ansöker.

Vilket kontor hade hand om ditt ärende?

Ja hoppas verkligen att du slipper vänta i flera månader. Fick du ett inledande förra gången ?
Märkligt hur TR kunde gå på deras linje :(

Vilket kontor hade hand om ditt ärende?

Ja hoppas verkligen att du slipper vänta i flera månader. Fick du ett inledande förra gången ?
Märkligt hur TR kunde gå på deras linje :(

Sundbyberg. Nej, jag fick inte ett inledande förra gången. Jag hoppas också att det går snabbare denna gång med handläggningen.

Sundbyberg. Nej, jag fick inte ett inledande förra gången. Jag hoppas också att det går snabbare denna gång med handläggningen.

Okej hoppas ditt ärende hamnar i en annan stad/kontor denna gång och en mer empatisk handläggare som tror på dig och som vill hjälpa istället för att stjälpa :)

Du uppfyller alla kriterier, förutom den påhittade flexibla tydlig brytpunkt som verkar kunna anges till vad som helst.

Jag kunde inte ha sagt det bättre självt, men Ni kanske NU förstår varför jag ofta åberopar att det uppenbarligen är upp till varje handläggare att mer eller mindre fritt anse vad som är rätt och rimligt... :( och det bådar icke gott !

Ja, så är det. Fick dessutom skatteåterbäring nu på 37 kSEK som kommer gå till skulder. I stort sett bara räntor som betalas :(.
Usch så hemskt! Och du hade ju också mycket utmätning som Kimsan varje månad! Känns ju meningslöst när det inte minskar! Innebär alltså att dom 17000kr är bara räntor per månad och ändå ökar skulden för dig!
Det går inte att leva så!
Hoppas det går vägen nu ❤️

Håller med, det bådar icke gott!! :(
Alltså man blir mer o mer nervös över detta! Får jag inte skuldsanering följer skulderna med i graven blir aldrig fri!
Håller tummarna för er alla som kämpar o önskar er allt gott ska ni veta ❤️

Håller med, det bådar icke gott!! :(

Alltså, jag menade mer i generella termer... Det kan uppenbarligen gå vägen för flertalet, men långt ifrån med alla. Jag bara anser att det måste finnas tydliga direktiv för hur handläggarna får och ska resonera... Sen ska man icke förglömma: vi som står utanför och tittar in; vet ju bara en bråkdel av det ärendet som ligger framför näsan på handläggaren, så man ska väll vara litta försiktig kanske... :)

Usch så hemskt! Och du hade ju också mycket utmätning som Kimsan varje månad! Känns ju meningslöst när det inte minskar! Innebär alltså att dom 17000kr är bara räntor per månad och ändå ökar skulden för dig!
Det går inte att leva så!
Hoppas det går vägen nu ❤️

Tack! Snällt!

Alltså, jag menade mer i generella termer... Det kan uppenbarligen gå vägen för flertalet, men långt ifrån med alla. Jag bara anser att det måste finnas tydliga direktiv för hur handläggarna får och ska resonera... Sen ska man icke förglömma: vi som står utanför och tittar in; vet ju bara en bråkdel av det ärendet som ligger på framför näsan på handläggaren, så man ska väll vara litta försiktig kanske... :)

Jag anser att det borde finnas tydliga riktlinjer på vad som anses vara en brytpunkt samt vad som anses vara rimliga kriterier, borde vara samma oavsett vilket kontor ens ärende hamnar på samt oberoende på vilken handläggare som behandlar ansökan. Det jag menar med bådar icke gott att det är så olika, blir inte en objektiv eller rättvist beslut om handläggare drar sin egna gräns för brytpunkt eller lägger in sina egna kriteriet för vad som anses rimligt att uppnå för att bli beviljad skuldsanering... det måste vara samma direktiv och riktlinjer ... om det inte finns så borde de titta över det och sammanställa nya enade riktlinjer för alla kommuner, iallafall när det handlar om brytpunkten!

Alltså, jag menade mer i generella termer... Det kan uppenbarligen gå vägen för flertalet, men långt ifrån med alla. Jag bara anser att det måste finnas tydliga direktiv för hur handläggarna får och ska resonera... Sen ska man icke förglömma: vi som står utanför och tittar in; vet ju bara en bråkdel av det ärendet som ligger framför näsan på handläggaren, så man ska väll vara litta försiktig kanske... :)

Så är det men en sak är ganska säkert kring just det begreppet att det är otydligt var och hur dom ska använda det.

@losern Hur långt spelmissbruk har du haft innan det?

Åtminstone femton år.
Tråkigt men jag håller tummarna för att det går igenom denna gång. Jsg är i nästan exakt samma sits men lämnade in min ansökan ca: ett halvår tidigare i min spelfrihet än du gjorde, inte så hoppfull nu alltså. Har du lust att berätta hur gammal du är och om du har barn? Ensamstående med barn varannan vecka och 46 år är jag.

Tråkigt men jag håller tummarna för att det går igenom denna gång. Jsg är i nästan exakt samma sits men lämnade in min ansökan ca: ett halvår tidigare i min spelfrihet än du gjorde, inte så hoppfull nu alltså. Har du lust att berätta hur gammal du är och om du har barn? Ensamstående med barn varannan vecka och 46 år är jag.
Tack. Hoppas det går vägen för dig också! jag är 43 år och har inga barn.

Jag anser att det borde finnas tydliga riktlinjer på vad som anses vara en brytpunkt samt vad som anses vara rimliga kriterier, borde vara samma oavsett vilket kontor ens ärende hamnar på samt oberoende på vilken handläggare som behandlar ansökan. Det jag menar med bådar icke gott att det är så olika, blir inte en objektiv eller rättvist beslut om handläggare drar sin egna gräns för brytpunkt eller lägger in sina egna kriteriet för vad som anses rimligt att uppnå för att bli beviljad skuldsanering... det måste vara samma direktiv och riktlinjer ... om det inte finns så borde de titta över det och sammanställa nya enade riktlinjer för alla kommuner, iallafall när det handlar om brytpunkten!
Håller med. Detta med brytpunkt är väldigt godtyckligt.

Ja visst kan det vara så men känns lite osäker verkar vara personbundet Vilka som får sanering eller inte! Borde finnas en tydligare struktur! Men det är väl så anser dom att skulderna kan betalas tillbaka på 10-15 år så är det svårt att få sanering! Men om skulderna bara ökar hur sjutton går det ihop? Blir utmätning i 10-15 år och sen kanske skuldsanering!
Då jag är ganska gammal nu så blir jag minst pensionär isåfall!

Åtminstone femton år.
Jag började få problem med spel för några år sedan och inte spelat på länge nu och tänker inte göra det heller!
Spelat i ca 2 år
Varför började man från början?
Ångar mig djupt!!

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.
Är det nån specifik du menar eller generellt?
Tänkte om du menade mina inlägg!
Skrev isåfall bara vad jag kände!
Tycker man kan läsa o förstå ganska mycket av en text!
Men vi är ju olika och alla är inte ödmjuka så är det ju!
Men som tigerkatten skrev så är man i utsatt läge o sårbar extra känslig då!
Hur det än är så lider jag dagligen och är arg på mig själv som ställt till det!
Försöker nu så gott jag kan o ställa allt till rätta! Men livet är tufft just nu och man tar åt sig lätt!
Men jag har förmåga att läsa mellan raderna och tolka texter!
Fick jag lära mig på högskolan haha men känner av folk lätt så är det bara även i text!
Ha det gott ❤️

Hej
Det går inte snabbare för att det är andra gången du söker. Man hamnar i kön som alla andra. Men man kan hoppas på kfm för mer resurser till saneringen.

Finns det folk här som har fått skuldsanering där spelmissbruk som kan berätta lite om hur det gick till när ni blev beviljade? Känns som om vi behöver få lite hopp tillbaka ☺

Finns det någon som kan förklara "ränta på ränta"?
Har alla borgenärer rätt att ta ränta på ränta i alla lägen eller hur funkar det?

Finns det folk här som har fått skuldsanering där spelmissbruk som kan berätta lite om hur det gick till när ni blev beviljade? Känns som om vi behöver få lite hopp tillbaka ☺

@Annhha vet jag har fått. Sök antingen på hennes inlägg här eller vänta in hennes respons, för den tror jag kommer :) @hollygolightly hennes man var spelmissbrukare och dom fick.

Åtminstone femton år.

Aha, tänkte för ibland kanske det kan finnas dom som är i dålig sits och tänker jag spelar och försöker dra in pengar på det sättet snabbt och är egentligen inte spelmissbrukare. Kan tänka mig att det finns en del fall som gör det.

Ja, jag förstår inte, sett fall där folk gjort mindre och haft kortare tid inpå skulderna och varit spelmissbrukare och ändå blivit beviljade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp