• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

pe91e

Aktiv medlem
Poäng: 122
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
30
Poäng
122
Idag mottog jag min överklagan från TR

och dem hänvisade på KFMs linje

Det var min första ansökan.

Se framåt och dags att börja skriva ansökan två, ingen stress utan verkligen få ner hela berättelsen och redogöra ordentligt då ansökan nummer ett var lite tafatt.

Pratat både med min skuld rådgivare och pyskolog under dagen, nu inleder vi fas nummer två som vi kallar det. Dags att börja skriva på brevet och när det är klart är det dags för ansökan nummer två, plus att de tar cirka 6 månader från inskickad ansökan tills de börjar handlägga så hinner det gå mer tid samt att jag kan påvisa att skuldsättning upphört

Jag önskar er alla där ute en riktigt trevlig midsommar och som jag alltid skriver ta vara på era familjer och era närmaste som stöttar er som er alla här.

Tack för ni finns vi ger aldrig upp
Hoppas du orkar svara på mina frågor..

Hur menar du med tafatt?
För övrigt, när tog du sista lån?
Fick du inledande och sedan avslag eller avslog dom direkt?
Hur lång tid tog det från att du skickade in tills dom tog kontakt första gången?

Håller alla tummar för dig! Och hoppas hoppas man själv blir godkänd.. Även om det känns som att förutsättningarna är minimala.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Hoppas du orkar svara på mina frågor..

Hur menar du med tafatt?
För övrigt, när tog du sista lån?
Fick du inledande och sedan avslag eller avslog dom direkt?
Hur lång tid tog det från att du skickade in tills dom tog kontakt första gången?

Håller alla tummar för dig! Och hoppas hoppas man själv blir godkänd.. Även om det känns som att förutsättningarna är minimala.
Tafatt och tafatt.. menar mer att jag nog så här efteråt och till nästa gång kommer lägga ner massor av tid på personliga brevet.

Sista lånet var i juni 2017

Ansökte skuldsanering början av sep 2017

Första kontakt med min handläggare var under januari 2018 och mottog avslag under april, så inget inledande, och överklagade till TR då efter avslag.
 
Senast ändrad:

pe91e

Aktiv medlem
Poäng: 122
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
30
Poäng
122
Tafatt och tafatt.. menar mer att jag nog så här efteråt och till nästa gång kommer lägga ner massor av tid på personliga brevet.

Sista lånet var i juni 2017

Ansökte skuldsanering början av sep 2017

Första kontakt med min handläggare var under januari 2018 och mottog avslag under april, så inget inledande, och överklagade till TR då efter avslag.
Ah okej..

Mitt personliga brev jag skickade med tror jag slutade på fyra sidor eller något sådant.. Så, vi får se.. Bara att hoppas på det bästa, både för dig och mig!
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Ah okej..

Mitt personliga brev jag skickade med tror jag slutade på fyra sidor eller något sådant.. Så, vi får se.. Bara att hoppas på det bästa, både för dig och mig!
Yes och jag knappt en sida och var väl lite ytligt personligt skrivet. Så vid nästa ansökan ska jag verkligen lägga ner tid
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Ah okej..

Mitt personliga brev jag skickade med tror jag slutade på fyra sidor eller något sådant.. Så, vi får se.. Bara att hoppas på det bästa, både för dig och mig!

Nu tror jag i och för sig inte att hur många sidor personligt brev man skriver är avgörande för beviljan eller ej....utan det handlar nog mer om en kombo av många saker... relevant info, tydlighet och inte minst varför man ådrog sig skulderna och vad man själv har gjort på egen hand för att försöka ta sig igenom dom...bör vara det viktigaste...
Sen inte att förglömma...vi sitter i händerna på EN handläggare, som tolkar det man skriver på sitt sätt, en annan handläggare kan tolka det på ett helt annat sätt !
Just därför är det extra bra att man kan ta ett avslag i en annan instans - Tingsrätten ! :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Nu tror jag i och för sig inte att hur många sidor personligt brev man skriver är avgörande för beviljan eller ej....utan det handlar nog mer om en kombo av många saker... relevant info, tydlighet och inte minst varför man ådrog sig skulderna och vad man själv har gjort på egen hand för att försöka ta sig igenom dom...bör vara det viktigaste...
Sen inte att förglömma...vi sitter i händerna på EN handläggare, som tolkar det man skriver på sitt sätt, en annan handläggare kan tolka det på ett helt annat sätt !
Just därför är det extra bra att man kan ta ett avslag i en annan instans - Tingsrätten ! :)
Jag skrev en sida men det var (i mitt tycke)ett innehållsrikt brev som omfattade bakgrund till skulder, vad jag hade gjort för åtgärder för att försöka lösa situationen, vilken påverkan skulderna hade på mig (ångest, sömnlöshet etc) samt vilka ändringar jag gjort i beteende efter att jag släppt t KF.
 

pe91e

Aktiv medlem
Poäng: 122
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
30
Poäng
122
Jag skrev en sida men det var (i mitt tycke)ett innehållsrikt brev som omfattade bakgrund till skulder, vad jag hade gjort för åtgärder för att försöka lösa situationen, vilken påverkan skulderna hade på mig (ångest, sömnlöshet etc) samt vilka ändringar jag gjort i beteende efter att jag släppt t KF.

Jag har skrivit ner ALLT, från det att jag började jobba, blev arbetslös, fick mindre skulder, började spela, fick jobb, blev sjukskriven och då eskalerade spelandet, släppte allt till KF, slutade spela... Fast mer ingående än jag beskrev nu.. Får hoppas dom orkar läsa det
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
Glöm inte skriva det viktigaste... VAD ni gjort för att kunna lösa er situation :)
 

pe91e

Aktiv medlem
Poäng: 122
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
30
Poäng
122
Glöm inte skriva det viktigaste... VAD ni gjort för att kunna lösa er situation :)
Skrev som det var, sett till att bli spelfri. Börjat betala det jag kan via löneutmätning... Är väl antagligen inte tillräckligt enligt KF.. :(
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Skrev som det var, sett till att bli spelfri. Börjat betala det jag kan via löneutmätning... Är väl antagligen inte tillräckligt enligt KF.. :(
Kontaktat långivare, spärrat sig på spelsajter, spärrat sig för nya lån, börjar storhandla, börjat gå istället för att åka bil, sökt samlingslån, gått i terapi för spelberoende, går på möten, kontakt med budget- och skuldrådgivare etc etc. Tror att man kan gå ner på ganska ordentlig detaljnivå.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp