- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
❤️GRATTIS ❣️
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
❤️GRATTIS ❣️
Yay! Grattis! Unna dig något gott ikväll för att fira!Idag kom samtalet....min skuldsanering är beviljad!!!!!

Åhhh Grattis fina du♥️Idag kom samtalet....min skuldsanering är beviljad!!!!!
Lite udda .. kom på mig att längta efter att se mitt namn i poit. För ett år sedan visste jag inte ens vad det var.
Är oavsett hur allt blir tacksam över att jag släppte. Påminner mig om den vidriga tiden av jakt på pengar för att lösa lån.
Funderingarna är många.
Mitt samtal var inte så långt och mitt personliga brev hade inte kommit med min elektroniska ansökan. Hon var mest intresserad av tiden för början av lånekarusellen och sen fick jag jobba rätt hårt för att få fram livets olika vinklar som påverkat.
Hon bad inte om något brev heller eller att jag skulle skicka in något.
Hade ni väntat eller hade ni skickat in personligt brev?
Är det vettigt att komplettera med intyg från kurator?

❤️Åhhh Grattis fina du♥️
❤️Yay! Grattis! Unna dig något gott ikväll för att fira!![]()
Tack @Kimsan72 .. jag gör så. Hon la bara energi på som du beskriver ”fraktioner” av livets olika skeden i stora drag. Ja .. nästa vecka bör jag få besked på inledandeExakt samma här... hade heller ingen aning om att skuldsaneringar var skrivna i PoIt innan jag själv hamnade i härvan och började läsa på...
När det gäller just det personliga brevet, så kan inte jag säga att min handläggare la så mycket vikt i det alls... Nämnde enbart fraktioner av det som framgick i brevet, så även då jag la nästan 2 månader på brevet, så vet jag inte hur pass mycket detta brev egentligen påverkade att jag fick inledande... Om Din handläggare inte har fått brevet ej heller nämnt att hon ville ha det, så hade jag nog väntat.
Lycka till Mirakel![]()
❤️Stort Grattis @Ny2018!!!!!

Idag kom samtalet....min skuldsanering är beviljad!!!!!
Tack, ja vilken resa.❤️Stort grattis till dig, fy fasiken vad du har kämpat!! Detta är du värd, bra jobbat och bra kämpat med tålamodet ❤️
Snart är vi alla i hamn.❤️Samtalet - fick inledande. Papper kommer hem nästa vecka
Ett jätte grattis skönt efter denna resa, om tre veckor känns de unddrbart när det är laga kraft ❤️ Ha en fin helg och ta dig ett glas av de godaste du vet och njut, nu ser du ljuset tunneln.Idag kom samtalet....min skuldsanering är beviljad!!!!!
Känner otrolig tacksamhet mot mycket idag. Ja - skuldsanering skulle förändra livet.Snart är vi alla i hamn.❤️
Tack.❤️Ett jätte grattis skönt efter denna resa, om tre veckor känns de unddrbart när det är laga kraft ❤️ Ha en fin helg och ta dig ett glas av de godaste du vet och njut, nu ser du ljuset tunneln.

Ja det var IPS. 73000:-
Känns ok, men all väntan är tuff
Överklaga... jag har noterat att flera faktiskt har fått rätt. Det skadar inte iallafall...
Min skuld är uppe på över miljonen...och fortsätter ticka på...![]()
Hoppas det inte innebär en skattesmäll nästa år..
Jodå. Min skuld har tickat på med 1000 kr om dagen sedan inledande. Däremot blir det 0 kr när skusan är beviljad.Nej du har väl inledande? Då tickar inget.
Jodå. Min skuld har tickat på med 1000 kr om dagen sedan inledande. Däremot blir det 0 kr när skusan är beviljad.
Jag får lösa det. Risken finns men har ju inget val precis. Får helt enkelt förlita mig på systemet. Störst risk blir det om det övergår i statlig skatt.Hoppas det inte innebär en skattesmäll nästa år..
Jag får lösa det. Risken finns men har ju inget val precis. Får helt enkelt förlita mig på systemet. Störst risk blir det om det övergår i statlig skatt.
Jag trodde man la det ovanpå min inkomst? Kapitalskatt, kan det bli så mycket som 10-15000Blir kapital skatt så påverkar inte inkomst.
I värsta fall är det nog 10–15K, som bör täckas av inbetalningar på räntor ändå. Så bör ändå inte bli någon skillnad för dig.
Hade varit värre om det handlade om större belopp
Skulle säga att det är lugnt.
Jag trodde man la det ovanpå min inkomst? Kapitalskatt, kan det bli så mycket som 10-15000
Nej du har väl inledande? Då tickar inget.
Hur blir de tex vid ett avslag efter inledande ?Nä, sorry...ja uttryckte mig felaktigt! Jag vet att räntorna är ”frysta”, men så ser det inte ut inne på ”mina sidor”, så där kan ja ju likväl se hur de ökar... eller är inte det korrekt?!
Så svårt detta att förstå allt samtidigt så har jag inget val.Handlar om en tvångsförsäljning så bör bli kapitalskatt, inte 100 på det.
Men 90
Beror på värde utvecklingen beskattning, sker beskattningen efter inkomst så är det ju vanlig inkomst skatt däremot.
Blir kapital skatt så påverkar inte inkomst.
I värsta fall är det nog 10–15K, som bör täckas av inbetalningar på räntor ändå. Så bör ändå inte bli någon skillnad för dig.
Hade varit värre om det handlade om större belopp
Skulle säga att det är lugnt.
Hur blir de tex vid ett avslag efter inledande ?
Vid inledande frys räntorna
Om man sedan får avslag senare i processen hur räknas allt om då?
Räknas de från när avslaget kom eller dagen då inledande kom?
Ja då hamnar jag i statlig skatt .. surt eftersom jag redan betalt skatt för dem en gångNej der blir inkomst av tjänst som det hamnar i, inte kapitalinkomst.
Så svårt detta att förstå allt samtidigt så har jag inget val.
Ååååh, STORT grattis, hurra❤️ Vad glad jag blirIdag kom samtalet....min skuldsanering är beviljad!!!!!

❤️Ååååh, STORT grattis, hurra❤️ Vad glad jag blir![]()
Tack .. dina svar ger lite hopp men framförallt kunskap - när ska jag påtala detta? Nu redan eller när skattesmällen som tveklöst kommer blir fakta?Det går att argumentera för att skatteskulden uppstår vid utmätningen och att den därför ska vara en del av skuldsaneringen.
Tack .. dina svar ger lite hopp men framförallt kunskap - när ska jag påtala detta? Nu redan eller när skattesmällen som tveklöst kommer blir fakta?
Tack .. dina svar ger lite hopp men framförallt kunskap - när ska jag påtala detta? Nu redan eller när skattesmällen som tveklöst kommer blir fakta?

Utan skatt utan löneförmån. Uppskjuten lön med eventuell värdetillväxt..