Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man tycker det. Men jag ropar inte hej ännu. Se vet jag inte hur det blir med skatteåterbäring då den inte står med eller att hon sa något när jag pratade med henne idag

Sände in i augusti 18 skulder ca 650k separation och konsumtion i samband med detta. Enligt betal plan ska dom få 95% tillbaka. Ska betala 12300 varje månad

My god !!! Jag är superglad över att Du får skuldsanering, men Du skriver att borgenärerna kommer få tillbaks 95% av summan via skuldsanering under 5 år...det borde göra att dom hade kunnat få tillbaks HELA beloppet via löneutmätning under en 7-8 år inklusive sina, smaskiga och äckliga räntor... I vanliga fall sägs det att inte kunna betala sina skulder inom överskådlig tid uppgå till 15 år...
@lex får skuldsanering med nytagna lån.... en del andra får avslag pga. just nytagna lån...

Ser Ni vad jag ser... ?! Det är verkligen upp till handläggaren hur hen vill göra sin besömning... Man är verkligen i deras klor... vilken sida av sängen dom har vaknat på den morgonen, etc etc...

Som ensamstående 4900 + hyra och en buffert på 1000.

Jag har ca 30 borgenärer om någon säger nej kollar kronofogden på varför dem sagt nej och tar ett beslut därefter. Är ju säkert skillnad på om 1 säger nej eller om alla 30 säger nej.
Sett fler som skrivit buffert på 1000kr menar dom att 4900kr räcker till mat o andra kostnader efter att hyran är betald! Dom 1000kr är vid oförutsedda utgifter som tandläkare mm

Okej! Det personliga brevet hur mycket ska man skriva där! Förstår att det är hur situationen uppkom o så men hur mycket ska stå! Hela livshistorien? För jag känner att löneutmätning för mig kommer inte att hjälpa kommer vara i samma sits som dig att skulderna aldrig minskar!
skriv vad du gjorde, gjort och ska göra....spenderade inte många minuter på den delen. Ett par rader i rutan på nätet.

skriv vad du gjorde, gjort och ska göra....spenderade inte många minuter på den delen. Ett par rader i rutan på nätet.
Okej för Kimsan lade ju ner mycket tid på det! Kan kanske vara avgörande

Okej för Kimsan lade ju ner mycket tid på det! Kan kanske vara avgörande

Nä, de tror jag inte... Jag babblade nog på och i mitt brev finns nog mycket som är totalt orelevant för ärendet.
Jag kan babbla om allt & mycket får nog dessvärre betraktas som nonsens :D

My god !!! Jag är superglad över att Du får skuldsanering, men Du skriver att borgenärerna kommer få tillbaks 95% av summan via skuldsanering under 5 år...det borde göra att dom hade kunnat få tillbaks HELA beloppet via löneutmätning under en 7-8 år inklusive sina, smaskiga och äckliga räntor... I vanliga fall sägs det att inte kunna betala sina skulder inom överskådlig tid uppgå till 15 år...
@lex får skuldsanering med nytagna lån.... en del andra får avslag pga. just nytagna lån...

Ser Ni vad jag ser... ?! Det är verkligen upp till handläggaren hur hen vill göra sin besömning... Man är verkligen i deras klor... vilken sida av sängen dom har vaknat på den morgonen, etc etc...

Mitt är långtifrån klart, tror själv inte att jag kommer bli beviljad i slutändan, tror att en hel del av borgenärerna kommer spjärna emot. Sen är ca 70 000 av 1,4 miljoner nytagna lån, resten är flera år gamla.

Sett fler som skrivit buffert på 1000kr menar dom att 4900kr räcker till mat o andra kostnader efter att hyran är betald! Dom 1000kr är vid oförutsedda utgifter som tandläkare mm

Ja precis, men det är som ensamstående, uträkningen blir annorlunda för sambos och personer med barn.

Mitt är långtifrån klart, tror själv inte att jag kommer bli beviljad i slutändan, tror att en hel del av borgenärerna kommer spjärna emot. Sen är ca 70 000 av 1,4 miljoner nytagna lån, resten är flera år gamla.

Det var inte min menaing att låta dum... Jag bara menade på hur OLIKA bedömningar som görs av olika handläggare...(även då jag även är införstådd med att att jag inte vet helheten av gemene mans/kvinnas ansökan och det kan vara små saker som till slut tippar bägaren över åt än det ena eller andra hållet)
JO LEX...DU SKA HA IGENOM DIN SKULDSANERING... !!!!

-

Sände in i augusti 18 skulder ca 650k separation och konsumtion i samband med detta. Enligt betal plan ska dom få 95% tillbaka. Ska betala 12300 varje månad

Har du småbarn? Inge illa menat men de skulder du har kan du ju betala tillbaka inom en överskådlig tid med utmätning. Förstår inte hur det blir beviljat då? Känns inte som du uppfyller kravet att vara insolvent då. Handläggare verkar ju ha totalt fria händer i sina bedömningar.
Alltså förstår mig inte på skuldsaneringen och hur de resonerar, kan ju inte vara så horribla lån du har överlag då.

Eller när dom menar betalplan räknas detta på kapital beloppet av skulden som ska få tillbaka? Och man räknar inte med räntor i detta avseende?

Sett folk med så mycket värre skulder här som får blankt nej av olika anledningar och de kommer inte i närheten av att betala skulderna under hela deras livstid ens.

Handläggaren kollade på mina skulder och när dom ligger på genomsnitt på 36% så är det nästan 185k i ränta per år och så hon gjorde in kalkyl och det går inte ihop även i mitt exel program skulden har ökat 100k sen jag böjade med löneutmätning

Men kan väl allafall säga är att dom är riktigt trevliga på kronofogden. Fast jag har bara pratat med min handläggare i ca 10 minuter so far. Som tur vad så visst hon exakt hur mycket jag betalade i ränta på varje skuld. Då alla mina skulder redan låg hos kronofogden sen 1 år tillbaka

Hade det inte varit för räntorna så kunde jag betala. Då jag självklart också har varit hos en skuld rådgivare som sa samma sak

Fast ibland tror jag också allt beror som ni säger är handläggaren och vilken stad man hamnar i.

Handläggaren kollade på mina skulder och när dom ligger på genomsnitt på 36% så är det nästan 185k i ränta per år och så hon gjorde in kalkyl och det går inte ihop även i mitt exel program skulden har ökat 100k sen jag böjade med löneutmätning
Helt galet!

Fast ibland tror jag också allt beror som ni säger är handläggaren och vilken stad man hamnar i.
Kan vara så! Ett lotteri med andra ord!
Men jag kommer aldrig förstå hur skulden kan öka så mycket och framförallt inte minskar nått! Va sjutton betalar man till?? Horribelt

Detta är ju även min 3 gång jag söker. 1 direkt avslag andra gången inledande men fick aldrig betalplanen innan avslag. Denna gång fått betalplanen och hoppar på det bästa

Så där kan man se vad räntan gör
Det går inte ihop sig! På det viset blir det många med skuldsanering! Man kan inte leva med avdrag på lön som inte minskar o bara ökar säger sig självt!
Vilket jäkla konstigt system vi har helt galet!!

Detta är ju även min 3 gång jag söker. 1 direkt avslag andra gången inledande men fick aldrig betalplanen innan avslag. Denna gång fått betalplanen och hoppar på det bästa
Vad var anledningarna till avslag då?

Håller tummarna för dig!!

Första gången var att jag hade glömt en del skulder så skuldbördan var ca 350k och det ansåg dom jag kunde betala. Håller med mitt fel att jag glömde skulder. Var i Kalmar.

Andra Malmö hon godkände med en i Stockholm avslog. Då han tyckte jag kunde betal ifall inkassobolagen lät mig betala kapitalet först och räntan sen. Men det var ju självklart nej från inkassobolagen. Nu i Göteborg

Det går inte ihop sig! På det viset blir det många med skuldsanering! Man kan inte leva med avdrag på lön som inte minskar o bara ökar säger sig självt!
Vilket jäkla konstigt system vi har helt galet!!
Där är det bra att gått till en skuldrådgivning som kan bevisa också att man inte kan bli skuldfri med löneutmätning.

Där är det bra att gått till en skuldrådgivning som kan bevisa också att man inte kan bli skuldfri med löneutmätning.
Ok, aja slänger iväg ett par mail när mina skulder är hos inkasso.. Vet ju redan nu dom kommer avslå någon betalnings plan. Har ju 26 skulder hos olika. Antar dom blir mer samlade med inkasso.

Försökte innan jag släppte allt, men var en gäldenär som sänkte beloppet av kanske 12-14st jag försökte på.
Så gav upp där.

Okej! Det personliga brevet hur mycket ska man skriva där! Förstår att det är hur situationen uppkom o så men hur mycket ska stå! Hela livshistorien? För jag känner att löneutmätning för mig kommer inte att hjälpa kommer vara i samma sits som dig att skulderna aldrig minskar!
Verkar vara olika hur mycket man skriver. För mig blev det ca 2 A4-sidor om jag minns rätt. En sammanfattning över hur man hamnat där man är och varför man söker sanering.

Första gången var att jag hade glömt en del skulder så skuldbördan var ca 350k och det ansåg dom jag kunde betala. Håller med mitt fel att jag glömde skulder. Var i Kalmar.

Andra Malmö hon godkände med en i Stockholm avslog. Då han tyckte jag kunde betal ifall inkassobolagen lät mig betala kapitalet först och räntan sen. Men det var ju självklart nej från inkassobolagen. Nu i Göteborg

Då har vi samma kontor. Jag blev beviljad och hade Göteborg. Mina skulder var någonstans mellan 400-600 000 i skulder (om man räknar med räntan som tickade). Håller tumme att det går bättre för dig den här gången :)

Frågan är ju blir nån skuldfri med löneutmätning?? Kanske på små belopp men börjar det bli några hundra tusen är det omöjligt att bli skuldfri

Då jag tyvärr fått avslag 2 gånger redan så tror jag även att det blir avslag igen fast jag har fått betalplanen denna gång.

Hur blir det med skatteåterbäring när den inte stor med i skuldplanen. Någon som vet?
Räknar med att krono ska ha den. Mest bara nyfiken

Då jag tyvärr fått avslag 2 gånger redan så tror jag även att det blir avslag igen fast jag har fått betalplanen denna gång.

Hur blir det med skatteåterbäring när den inte stor med i skuldplanen. Någon som vet?

Skatteåterbäringen går till KFs fika kassa. Och någon välordnad och viktig konferans på grand hotell eller dylikt.

Hur länge har du haft utmätning?

Nä, de tror jag inte... Jag babblade nog på och i mitt brev finns nog mycket som är totalt orelevant för ärendet.
Jag kan babbla om allt & mycket får nog dessvärre betraktas som nonsens :D
Samma här, jag skrev totalt 3 A4, säkert mkt dom ”struntade” i, men jag ville verkligen förklara alla händelser som gjort varför jag hamnade så tokigt ekonomiskt, mitt mående över situationen , mina tankar om framtiden och ffa vad jag gjort för att försöka minska skulderna. Fick inte en enda fråga vare sig vid inledande eller beslut, bara en extracheck att min lön/hyra fortfarande stämde mot ansökan. Om man hamnar hos en ”petig ” handläggare så tänkte jag att det var bra att jag skrev såpass som jag gjorde. Vet ju dock såklart inte om det var det som gjorde att det gick så ”enkelt” för mig :)

Senast ändrad:
Jag får känslan av att dem skiter i när
Lånen är tagna. Säger dock någon av borgenärerna nej till betalplanen pga lånen är nytagna så blir det nog en helt anna sak.

Har ca 1,4 miljoner i lån och kommer betala ca 18000 i månaden. Har precis höjt min lön rejält och ringde in och meddelade det. Vill vara så ärlig som möjligt.
Jag fick redogöra i detalj för mina lån tagna 2018.
Vilken skillnad på vilken handläggare det är måste jag säga.

Jag fick redogöra i detalj för mina lån tagna 2018.
Vilken skillnad på vilken handläggare det är måste jag säga.

Fick du göra det innan du fick inledande eller efter borgenärerna yttrat sig?

Gissar att det går igenom nu, Göteborg, tiden som gått och tredje försöket tror jag talar för dig!

Det enda som talar för det är väl att jag fått betalplanen och då iallafall kfm tycker jag ska ha skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp