• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Jag fick inledande den 26:e mars. Beslut den 2:a juli. Inga problem längs min resa alls. Det som gjorde att det drog ut lite på tiden var att en borgenär självklart kom in med min skuld sent in i processen, vilket gjorde att ny (reviderad) betalplan fick skickas ut till samtliga parter.
Jag hamnade oxå i Malmö hos en underbar handläggare. :)
All Lycka Till :)
Tack snälla då hoppas jag det går lika smidigt för mig verkligen tacksam för en så otroligt fin sympatisk och mänsklig handläggare
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Jag fick inledande den 26:e mars. Beslut den 2:a juli. Inga problem längs min resa alls. Det som gjorde att det drog ut lite på tiden var att en borgenär självklart kom in med min skuld sent in i processen, vilket gjorde att ny (reviderad) betalplan fick skickas ut till samtliga parter.
Jag hamnade oxå i Malmö hos en underbar handläggare. :)
All Lycka Till :)

Jag har hamnat i exakt samma situation och det har gått ganska exakt fyra månader sedan inledande. Det positiva är, förutom den borgenärer som inkom mycket senare med skulden och förhalat processen, är att de övriga 28 borgenärer inte haft invändningar. Får se om denna borgenär motsätter sig. Är ett sms låneinstitutet på ett lån på ca 12 000kr. Har som rutin att kolla Poit varje morgon med en kopp kaffe:)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Jag har hamnat i exakt samma situation och det har gått ganska exakt fyra månader sedan inledande. Det positiva är, förutom den borgenärer som inkom mycket senare med skulden och förhalat processen, är att de övriga 28 borgenärer inte haft invändningar. Får se om denna borgenär motsätter sig. Är ett sms låneinstitutet på ett lån på ca 12 000kr. Har som rutin att kolla Poit varje morgon med en kopp kaffe:)

sweetie, ❤️
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Jag har hamnat i exakt samma situation och det har gått ganska exakt fyra månader sedan inledande. Det positiva är, förutom den borgenärer som inkom mycket senare med skulden och förhalat processen, är att de övriga 28 borgenärer inte haft invändningar. Får se om denna borgenär motsätter sig. Är ett sms låneinstitutet på ett lån på ca 12 000kr. Har som rutin att kolla Poit varje morgon med en kopp kaffe:)
Jag har tagit en paus från Poit ej från morgonkaffet. Jag ger det lite tid utifrån alla helgdagar som varit. Jag hoppas att min handläggare hann skicka ut innan jul. Fick ni någon info om det? Återkoppla er handläggare? Eller det tjocka bruna bara låg där i brevlådan en dag? @Kimsan72 @Dilbah
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Jag har tagit en paus från Poit ej från morgonkaffet. Jag ger det lite tid utifrån alla helgdagar som varit. Jag hoppas att min handläggare hann skicka ut innan jul. Fick ni någon info om det? Återkoppla er handläggare? Eller det tjocka bruna bara låg där i brevlådan en dag? @Kimsan72 @Dilbah
Hej
Det tog 10 veckor + några dagar från inledande till beviljat. Och kuveret är stort A4 men det är vitt.
Bridget
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Hej
Det tog 10 veckor + några dagar från inledande till beviljat. Och kuveret är stort A4 men det är vitt.
Bridget
Tack snälla för svar och en fin helg önskar jag dig kom på att jag nog ställde frågan i går.... Men det är ju så i väntans tider, skallen hänger inte med riktigt
 

Sillen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
Går dom efter var man bor när dom skickar till skuldsanerings kontor? Eller hur fungerar det?
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Fick inledande 26/9-19 beviljades 10/1-20. Såg det i poit.
Har sökt tidigare och fått olika kontor varje gång, så de går inte efter vart i landet du bor.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Om man jobbar extra under skuldsaneringstiden ska man begära omprövning då? Eller beror det på hur mycket extra pengar man tjänar?
Jag ska ringa till min handläggare o fråga men h*n tycker nog jag är skit jobbig :Do_O känns som jag tjatar hål i huvudet på den stackars människan med alla samtal och frågor!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 431
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Om man jobbar extra under skuldsaneringstiden ska man begära omprövning då? Eller beror det på hur mycket extra pengar man tjänar?
Jag ska ringa till min handläggare o fråga men h*n tycker nog jag är skit jobbig :Do_O känns som jag tjatar hål i huvudet på den stackars människan med alla samtal och frågor!

Är ju hennes jobb, så ring. :)

Men svaret kommer vara nej från dem om inte övertiden är väldigt mycket pengar över lång tid.

Men är ju rätt svårt att göra ett beslut grundat på att du måste jobba extra för att få det att gå ihop :)

Men slå en signal för att vara på säkra sidan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp