- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Är nog gothia som kör en räd nu.Dom har tagit en på mig med.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Är nog gothia som kör en räd nu.Dom har tagit en på mig med.
Ja det var det svaret sambon fick när han frågade Arvato.Är nog gothia som kör en räd nu.
Kan rekommendera chili mobil ! Mobilt bredband med fri surf ! Verkligen prisvärt om man inte kan få abonnemang![]()
Jag har själv inte haft det , dock vet jag en vän som har det och han är kanon nöjd ! Och vet att han spelar själv o så ! Han är kanon nöjd säger han !Går det att spela online utan lagg med det?
För sambon tog det några dagar innan skulderna nollades.Är det någon härinne som har koll på när skulderna blir ”nollade” efter att skuldsanering vunnit laga kraft? I måndags har det gått 3 veckor för mig från beslutsdatum. Inte hört något alls!
Varför fick du avslag?Jag har fått nu att tingsrätten tagit emot att jag överklagat avslag på inledande av skuldsanering. Men nu vill TR att jag ska yttra mej. Jag har aldrig gjort detta innan men vad ska man skriva då? Yttra mej gällande varför jag tycker jag ska få inled skuldsanering? För det skrev jag redan när jag överklagade.
Fick avslag då handläggaren tyckte mina lån var för nära i tid och tagna pga spelmissbruk. Senaste lån tagen var 1,5 år sen och senast jag spelade var också 1,5 år sen ca. Plus att jag gått behandling för spelmissbruk. Jag skrev i mitt brev när jag överklagade varför jag anser jag ska ha skuldsanering och skrev då att jag inte anser det är nära i tid samt att jag gått behandling och att alla skulder inte uppkommit pga spel. Jag skrev att jag även tagit lån för att betala räkningar, mat, hyra etc. Samt återbetalat mindre lån etc.Varför fick du avslag?
Jag antar att TR menar att du ska yttra dig om varför du ska få sanering trots avslag. Alltså, vad i avslaget du anser är felaktigt. Är det en borgenär som tycker du har för färska lån? Eller är det handläggaren på skusan som inte anser att du är kvalificerat insolvent?
Jättesvårt att hjälpa när man inte vet vad exakt som överklagas
2,7 miljoner, herregud. Du får motivera ännu en gång varför du tycker att deras beslut är felaktigt.Fick avslag då handläggaren tyckte mina lån var för nära i tid och tagna pga spelmissbruk. Senaste lån tagen var 1,5 år sen och senast jag spelade var också 1,5 år sen ca. Plus att jag gått behandling för spelmissbruk. Jag skrev i mitt brev när jag överklagade varför jag anser jag ska ha skuldsanering och skrev då att jag inte anser det är nära i tid samt att jag gått behandling och att alla skulder inte uppkommit pga spel. Jag skrev att jag även tagit lån för att betala räkningar, mat, hyra etc. Samt återbetalat mindre lån etc.
Vad mer kan man skriva? Har ca 2,7 milj i skulder sammanlagt och började skuldsätta mig redan 2013.
2,7 miljoner, herregud. Du får motivera ännu en gång varför du tycker att deras beslut är felaktigt.
Jag har oxå tänkt att söka skuldsanering men eftersom du fick avslag pga för färska lån så kanske jag får vänta lite. Har oxå varit fri från spel i 1 1/2 år och tog mitt sista lån ungefär samtidigt och även jag har fått behandling! Ska man vänta ännu längre då?Men verkligen. Allt blancolån. Usch
Ja, jag kommer skriva samma igen.
Finns det någon här som fått avslag inledande skusan och sen överklagat beslutet och därefter fått beviljat?
Jag har oxå tänkt att söka skuldsanering men eftersom du fick avslag pga för färska lån så kanske jag får vänta lite. Har oxå varit fri från spel i 1 1/2 år och tog mitt sista lån ungefär samtidigt och även jag har fått behandling! Ska man vänta ännu längre då?
Krabbigt men be en kompis adress ändra till din lägenhet och teckna genom hen. Och sen bara adress ändra tillbaka. Borde gå ändå utan att det sägs upp när man ändra tillbaka för måste väl säga upp manuellt säkert
Klart det händerMen verkligen. Allt blancolån. Usch
Finns det någon här som fått avslag inledande skusan och sen överklagat beslutet och därefter fått beviljat?
Fick inledande 3 september fårse hur om jag får gå igenom den proceduren.Men verkligen. Allt blancolån. Usch
Det tror jag med. Jag fick samtalet i förrgår ang min ansökan för tredje gången. Mycket otrevlig handläggare. Jag blev förbannad och han fick mig att känna mig kriminell. Jag accepterar mina skulder men inte att bli behandlad som en lågt stående ras ALDRIGAh ingen aning. Jag har sett folk som skrivit här som fått beviljat trots lån/spel mindre än 1 år sen. Så tror nog det handlar mer om vilken handläggare man får. :/
Det tror jag med. Jag fick samtalet i förrgår ang min ansökan för tredje gången. Mycket otrevlig handläggare. Jag blev förbannad och han fick mig att känna mig kriminell. Jag accepterar mina skulder men inte att bli behandlad som en lågt stående ras ALDRIG
Jag berättade om att jag har hjälpt min son som var spelmissbrukare, då skrev handläggaren att jag var spelmissbrukare det har dom hakat upp sig på. Jag har flyttat många gånger som har kostat mycket då ville en handläggare se räkningar från biluthyrning, sedan är mitt minne inte så bra. Det gör att jag kommer ej i håg år då jag tagit lån osv. Hur jag än försöker tänka vet jag inte vad jag använt pengarna till mer än att överleva. Jag känner att jag skiter i vad dom svarar i det här läget.. Jag har min värdighet jag är gammal o fattig men inte dumOh nej. Fyfan. Vad sa handläggaren?? Varför blev det avslag förra gångerna?
Grejen är ju tyvärr att dem måste ju ställa massa frågor och kan man då inte ge ordentliga svar blir det ju jobbigt och försöker dem då trycka vidare så kan det ju uppfattas som väldigt otrevligt trots att det inte är tanken egentligenJag berättade om att jag har hjälpt min son som var spelmissbrukare, då skrev handläggaren att jag var spelmissbrukare det har dom hakat upp sig på. Jag har flyttat många gånger som har kostat mycket då ville en handläggare se räkningar från biluthyrning, sedan är mitt minne inte så bra. Det gör att jag kommer ej i håg år då jag tagit lån osv. Hur jag än försöker tänka vet jag inte vad jag använt pengarna till mer än att överleva. Jag känner att jag skiter i vad dom svarar i det här läget.. Jag har min värdighet jag är gammal o fattig men inte dum
Flertalet här har fått beviljad skuldsanering och precis när den ska bli laga kraft så här någon överklagat.Är det någon som har erfarenhet från att fått beviljad skuldsanering och ingen borgenär har motsatt sig. Men sen efter att man har blivit beviljad skuldsanering så har borgenär överklagat beslutet till tingsrätten? I så fall, hur gick det? Och hur lång tid tog det från att överklagan gjordes till att tingsrätten gav sitt svar? Fick ni hem någon motivering till varför borgenären har överklagat? Är det vanligt att borgenär överklagar när beslut tagits om skuldsanering? Någon som vet?
Flera men knappast flertalet väl?Flertalet här har fått beviljad skuldsanering och precis när den ska bli laga kraft så här någon överklagat.
Såklart flera! -Flera men knappast flertalet väl?
))Oftast har det då enkom handlat om att borgenären missat skuldsaneringen och vill få sin skuld inkluderad, vilket förvisso gör att det tar lite längre tid med allt, men för gäldenären innebär det inget.Är det någon som har erfarenhet från att fått beviljad skuldsanering och ingen borgenär har motsatt sig. Men sen efter att man har blivit beviljad skuldsanering så har borgenär överklagat beslutet till tingsrätten? I så fall, hur gick det? Och hur lång tid tog det från att överklagan gjordes till att tingsrätten gav sitt svar? Fick ni hem någon motivering till varför borgenären har överklagat? Är det vanligt att borgenär överklagar när beslut tagits om skuldsanering? Någon som vet?
Jag berättade om att jag har hjälpt min son som var spelmissbrukare, då skrev handläggaren att jag var spelmissbrukare det har dom hakat upp sig på. Jag har flyttat många gånger som har kostat mycket då ville en handläggare se räkningar från biluthyrning, sedan är mitt minne inte så bra. Det gör att jag kommer ej i håg år då jag tagit lån osv. Hur jag än försöker tänka vet jag inte vad jag använt pengarna till mer än att överleva. Jag känner att jag skiter i vad dom svarar i det här läget.. Jag har min värdighet jag är gammal o fattig men inte dum
Är det vid beviljad skuldsanering eller vid den vunnit laga kraft det publiceras namn i POIT?Hej allesammans! I måndags var det 3 veckor från beslutsdatum av beviljad skuldsanering, inte hört något alls, kollat posten som en jubelidiot nästan haha… , kan man antas att det vunnit laga kraft nu?
Vid inledande samt beslutadÄr det vid beviljad skuldsanering eller vid den vunnit laga kraft det publiceras namn i POIT?
Är det vid beviljad skuldsanering eller vid den vunnit laga kraft det publiceras namn i POIT?
Ja vid inledande vet jag. Var det andra jag var lite osäker på, då det känns så väldigt oklart vad som gäller med tider för överklagande och allt de därVid inledande samt beslutad
Ja. men kan du bevisa att det gått till att lösa andra lån så är det bra iallafallEn fråga
Har flera färska lån.
Kan dom neka pga av det när jag ersatt gamla lån med dom nya?
Ja. men kan du bevisa att det gått till att lösa andra lån så är det bra iallafall
Hur lång tid tog det för dig från den dagen du godkände betalplanen till du fick beviljad? och får man brev hem då också?Hej allesammans! I måndags var det 3 veckor från beslutsdatum av beviljad skuldsanering, inte hört något alls, kollat posten som en jubelidiot nästan haha… , kan man antas att det vunnit laga kraft nu?