Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man får inledande kan man då be om att ta tillbaka ansökan så att det inte går vidare till beslut? Vill man börjar plugga så går ju inte det med sanering.

Vet inte hur det är vid inledande, jag har dragit tillbaka en ansökan innan jag ens fick inledande.

Om man får inledande kan man då be om att ta tillbaka ansökan så att det inte går vidare till beslut? Vill man börjar plugga så går ju inte det med sanering.
Väljer du studier framför en skuldsanering ?
Hur gammal är du ?
Kan du inte studera när en ev sanering är klar ?

Hej
Om man har ev skuldsanering el löneutmätning och får ett arv, vad händer då?
Hört att skukdsanering kan upphävas? Hemskt ju.
Inte ens fel att ngn lämnar efter sig ett arv.

Ngn som vet.

Hej
Om man har ev skuldsanering el löneutmätning och får ett arv, vad händer då?
Hört att skukdsanering kan upphävas? Hemskt ju.
Inte ens fel att ngn lämnar efter sig ett arv.

Ngn som vet.
Du får begära omprövning alt betala av skulderna. Nä det kan man ju tycka vid ett arv men å andra sidan är man skyldig pengar får man ju göra rätt för sig.

Du får begära omprövning alt betala av skulderna. Nä det kan man ju tycka vid ett arv men å andra sidan är man skyldig pengar får man ju göra rätt för sig.
Kan det bli svårare då att få fortsatt skuldsanering?
Visst är det väl klokt att betala skuldera!
El ska man åberopa arvet till ngn annan?

Omprövning och förmodligen så får du betala in det som en extrabetalning.

Vad menar du med omprövning? Att jag har fortsatt rätt till skuldsaneringen?

Ja den upphävs inte för att man får ett arv. Man begär omprövning precis som om man får ökade inkomster och dom räknar då eventuellt om betalplanen.

Ja då avskrivs ansökan

Får man nästan alltid 3 års betalplan om man har barn och är ensamstående?

Om du avstår ett arv till förmån för någon annan för att rädda undan pengar kan det vara skäl för avslag eller att skuldsaneringen upphävs. Finns fall i NJA men jag orkar inte leta.

Nu ä väl detta en väldigt svår fråga men vill väl hellre diskutera. Främst för min oro. Jag blev nekad min första ansökan för skuldsanering pga för nytagna skulder stod det.

Så jag hoppas det går vägen detta år istället.

Grejen ä nämligen att I dagsläget har skulderna passerat 1miljon kronor. Jag har 2 barn vv. Med nuvarande löneutmätning på 7000 i månaden skulle det ju ta över 10år. Med växande skulder pga räntor..

Det ä ju inte rimligt. För visst påverkar förmågan att betala igen vid ansökan? Speciellt om barn ä inblandat. Då ä ju en skuldsanering på 5år en stor skillnad.

Är så orolig att behöva ha löneutmätning i åratal

Nu ä väl detta en väldigt svår fråga men vill väl hellre diskutera. Främst för min oro. Jag blev nekad min första ansökan för skuldsanering pga för nytagna skulder stod det.

Så jag hoppas det går vägen detta år istället.

Grejen ä nämligen att I dagsläget har skulderna passerat 1miljon kronor. Jag har 2 barn vv. Med nuvarande löneutmätning på 7000 i månaden skulle det ju ta över 10år. Med växande skulder pga räntor..

Det ä ju inte rimligt. För visst påverkar förmågan att betala igen vid ansökan? Speciellt om barn ä inblandat. Då ä ju en skuldsanering på 5år en stor skillnad.

Är så orolig att behöva ha löneutmätning i åratal

När tog du ditt senaste lån?

Hur gamla barn har du och du är ensamstående?

Undra vad son ligger till grund för att få 3 års.
En sak kan vara att man haft löneutmätning länge så att barnen fått leva med existensminimum.

Omkring maj förra året. Via skuld och rådgivningen så är planen att ansöka mer mot höst igen.
Hur länge brukar det eg vara med löneutmätning innan ev få skuldsanering?
Det ska ju eg inte ha ngn betydelse hur gamla lånen är?

Jag har idag skickat min ansökan till Kf om skuldsanering. Jag undrar hur de kommer att förhålla sig till att jag har ett berg av skulder men inte på Kf. Jag har ingen betalningsanmärkning, men lever under existensminimum med min son. Är på gränsen till kollaps. Har varit ensamstående med tre barn på heltid i 10 år. Någon som vet?

Hur länge brukar det eg vara med löneutmätning innan ev få skuldsanering?
Det ska ju eg inte ha ngn betydelse hur gamla lånen är?

Ingen aning. Är väl väldigt beroende på fall till fall.

Njaa. Det beror väl på. Vid första ansökan var skulderna mindre än 6mån gamla. Plus historik med överkonsumtion, spel osv. Så det vägde väl in i beslutet dom gav mig. Trots det bara stod att lånen var för nyligt tagna.

Så hoppas denna tid har gjort sitt. Allt annat har man redan förklarat eller om det krävs ännu längre för att verkligen visa att jag försöker

Ingen aning. Är väl väldigt beroende på fall till fall.

Njaa. Det beror väl på. Vid första ansökan var skulderna mindre än 6mån gamla. Plus historik med överkonsumtion, spel osv. Så det vägde väl in i beslutet dom gav mig. Trots det bara stod att lånen var för nyligt tagna.

Så hoppas denna tid har gjort sitt. Allt annat har man redan förklarat eller om det krävs ännu längre för att verkligen visa att jag försöker
Jo så jobbigt att ta allt igen fr början och vad är det de vill höra.
Vi vill förändra vårt beteende ev tagit tag i det och vill göra rätt för oss.
Vi mår skit och vi vill inte må ännu sämre att inte få hjälpen att starta om efter 5 år.
Jag har ångest varje löning och avvaktan på löneutmätning.

Får man något brev från kfm när ens skuldsanering är påväg mot slutet och kanske med något litet innehåll som två biocheckar eller ett presentkort 250 kr på ICA?

Jo så jobbigt att ta allt igen fr början och vad är det de vill höra.
Vi vill förändra vårt beteende ev tagit tag i det och vill göra rätt för oss.
Vi mår skit och vi vill inte må ännu sämre att inte få hjälpen att starta om efter 5 år.
Jag har ångest varje löning och avvaktan på löneutmätning.
Varför släpper du inte skulderna då? Sluta betala på dem och låt det gå till utmätning om du vet att det är där du kommer att hamna. Börja med att försöka fixa ett billigare boende om möjligt innan anmärkningarna börjar hagla in.

Jag ska ta tag i att ansöka om skuldsanering idag.
Vad behöver jag tänka på och få med i min ansökan? Är det smidigt att ta en UC på sig själv för att se exakta skulder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp