Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag missade samtalet då jag var hos patient och när jag ringde tillbaka så sa telefonsvararen att hon var tillbaka om två dagar, riktigt frustrerande.

Ahha knasigt då är det lite svårt. men dom hör av sig igen ska du se säkert på måndag eller tisdag va redo då

Det där med smset visst jag , men jag kommer vara helt oanträffbar en dag ( pga operation) och det skulle ju inte förvåna mig att det är då smset kommer. Får hoppas de provar nästa dag igen om det skulle bli så.
Fick du inte ett första sms av dom? Att dom skulle höra av sig? Ett sånt här kommer radera namn nummer bara så du vet men stog såhär.

Hej!

Jag heter och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer:

OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,

Handläggare skuldsanering
Tel:
@kronofogden.se

Där stog ju mejlen så skicka iväg ett mejl och säg att du inte kan den dagen du inte kunde

Det har inte kommit fram till min ansökan än men borde bli nästa vecka eller veckan därpå. Skulle vara så typiskt att de ringer precis den dagen man är oanträffbar.

Det har inte kommit fram till min ansökan än men borde bli nästa vecka eller veckan därpå. Skulle vara så typiskt att de ringer precis den dagen man är oanträffbar.
Oki men är lugnt ska du se så fort du får smset vet du vilken dag det är sen är det bara skicka ett snabb mejl och säga den dagen du är anträffbar om du inte kan den dagen.

Jag slängde iväg ett mejl i fredags på morgonen till min handläggare om att min löneutmätning hade blivit utbetalt på mitt konto trodde nått hade blivit tokigt men fick svar på mitt mejl efter 5min. Så dom är behjälpliga. Tror man oroa sig i onödan dom försöker nog få tag i dig några gånger. Dom vet ju att folk har jobb och kanske kan inte släppa allt. Allt löser sig ska du se. Håller tummarna att allt går bra

Fick du inte ett första sms av dom? Att dom skulle höra av sig? Ett sånt här kommer radera namn nummer bara så du vet men stog såhär.

Hej!

Jag heter och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer:

Med vänlig hälsning,

Tel:
@kronofogden.se

Där stog ju mejlen så skicka iväg ett mejl och säg att du inte kan den dagen du inte kunde
Jo det fick jag men just när de ringde var jag hos en patient.

Hej!

Med vänlig hälsning,

Tel:
@kronofogden.se

Det kom samma dag som de ringde.

Hej på er, Jag har ganska nyligen 27 juni skickat in en ansökan om skuldsanering. Jag har 1.67 miljoner i skulder, allt blanco och kreditkort.
Jag har brottas med ett tidigare spelberoende, spel fri sedan 2019. Mitt nyaste lån togs ca 9 månader sedan på ett mindre belopp om 25k. Dom andra skulderna är saneringslån och lån för att klara av betala kreditgivarna. Inte det smartaste draget jag vet, men vad gör man inte för att slippa skammen att inte kunna betala. Jag lever som gift och min fru har hjälpt mig ur rävsaxen ett antal ggr. Hon har nog aldrig fattat hur mycket skulder jag har dragit på mig. Men nu håller det inte. längre.

Jag har för tillfället inga skulder of kfm eller inkasso. Har en grundlön på 36k med ett befattningstillägg på 3500 visa månader och beredskap ersättning. Tyvärr svänger nettolönen ganska kraftigt.
Troligen kommer jag behöva ett antal operation under de närmaste åren för att byta ut trasig leder, vilket ger mig ännu mer betalångest.
Så nu sitter jag på vardagarna och kollar mailen 20 ggr om dagen och väntar på ett besked.
Så vad tror ni, vem vågar titta i kristalkulan åt mig :D
Vet inte vad jag skall göra om jag blir nekad.

Jag ville bara titta in och berätta, och jag kommer uppdatera vad som händer.

Hej på er, Jag har ganska nyligen 27 juni skickat in en ansökan om skuldsanering. Jag har 1.67 miljoner i skulder, allt blanco och kreditkort.
Jag har brottas med ett tidigare spelberoende, spel fri sedan 2019. Mitt nyaste lån togs ca 9 månader sedan på ett mindre belopp om 25k. Dom andra skulderna är saneringslån och lån för att klara av betala kreditgivarna. Inte det smartaste draget jag vet, men vad gör man inte för att slippa skammen att inte kunna betala. Jag lever som gift och min fru har hjälpt mig ur rävsaxen ett antal ggr. Hon har nog aldrig fattat hur mycket skulder jag har dragit på mig. Men nu håller det inte. längre.

Jag har för tillfället inga skulder of kfm eller inkasso. Har en grundlön på 36k med ett befattningstillägg på 3500 visa månader och beredskap ersättning. Tyvärr svänger nettolönen ganska kraftigt.
Troligen kommer jag behöva ett antal operation under de närmaste åren för att byta ut trasig leder, vilket ger mig ännu mer betalångest.
Så nu sitter jag på vardagarna och kollar mailen 20 ggr om dagen och väntar på ett besked.

Du får nog vänta några månader till innan svaret kommer.

Ca 3 månader ligger väntetiderna på innan de ens börjar kika på din ansökan så början på oktober kanske. Du behöver inte kolla mejlen, du får ett sms den dagen de ska ringa och stämma av din ansökan. Hoppas du har pratat med din fru att du ansökt, om hon står på något av dina lån tex.
Lycka till och läs gärna bakåt i tråden, många funderingar som du kanske får svar på.

Hejsan. Jag lämnade med in min ansökan 27 juni och väntar spänt.

Har valt att sluta betala på alla mina lån. De får gå vidare till KF.
Oavsett kommer jag ha mer att leva på, vid en löneutmätning än vad jag har idag.
Får jag inte skuldsanering så kommer jag söka igen sen.

Har tidigare alltid betalat alla mina räkningar.

Hur ofta tycker ni man ska försöka ansöka om skuldsanering? 2,a ggn och 3,e ev 4,e.
Har sett ngn sökte 6 e ggn och fick.
Tiden bara går...
Ska man vänta ngra månader, halvår el år.

Hur ofta tycker ni man ska försöka ansöka om skuldsanering? 2,a ggn och 3,e ev 4,e.
Har sett ngn sökte 6 e ggn och fick.
Tiden bara går...
Ska man vänta ngra månader, halvår el år.

Det beror ju först och främst på vad orsaken till avslaget är. Om det är att skulderna är för nya, ja då bör man ju kanske vänta minst ett år. Handlar det om att man har för dyrt boende så bör man ju försöka flytta till billigare innan man ansöker på nytt.

Att bara skicka in nya ansökningar med jämna mellanrum utan att förändra något leder förmodligen ingen vart.

Det beror ju först och främst på vad orsaken till avslaget är. Om det är att skulderna är för nya, ja då bör man ju kanske vänta minst ett år. Handlar det om att man har för dyrt boende så bör man ju försöka flytta till billigare innan man ansöker på nytt.

Att bara skicka in nya ansökningar med jämna mellanrum utan att förändra något leder förmodligen ingen vart.
Mina var för nya i november förra året , sökte maj i år och fick inledande i augusti nu ! Så väntade 6 mån !

Mina var för nya i november förra året , sökte maj i år och fick inledande i augusti nu ! Så väntade 6 mån !

Ja då har det ju nästan gått ett år iofs.

Men det är ju inte säkert att alla handläggare skulle ha gett dig inledande, jag hade nog valt att vänta lite längre än 6 månader om det gällde för nya skulder.

Men det är ju upp till var och en.

Men det är ju inte säkert att alla handläggare skulle ha gett dig inledande, jag hade nog valt att vänta lite längre än 6 månader om det gällde för nya skulder.

Avslaget kom i november , men sökte maj så blir 6 mån ;) sen 3 mån handläggning med ! Klart man aldrig vet hur en handläggare tänker :)

Jag hade sista i dec förra året, sökte i mars i år fick avslag i maj. Nu har jag betalt endel o ska pröva igen nästa år. Då har det t.o.m gått kanske mer än 1 år. Plus haft löneutmätning.

Jag hade sista i dec förra året, sökte i mars i år fick avslag i maj. Nu har jag betalt endel o ska pröva igen nästa år. Då har det t.o.m gått kanske mer än 1 år. Plus haft löneutmätning.

Ja men som många har skrivit tidigare så måste du kanske även titta på andra delar av ditt avslag, för det var väl inte bara att du ansågs ha nya skulder?

Ja men som många har skrivit tidigare så måste du kanske även titta på andra delar av ditt avslag, för det var väl inte bara att du ansågs ha nya skulder?
Lånat till sonen och ej begärt tillbaka något.

Såg nu på sidan "väntetider" att dem är på datumet då jag skickade in min skuldsanering och därmed börjar jobba med den idag/de kommande dagarna. Någon som har erfarenhet av ungefär hur lång handläggningstiden eller tiden till dem tar beslut är? Hade varit ganska stort för mig om det hunnit gå igenom innan nästa inbetalning.

Körde du allt själv, alla gånger.
Bra gjort, de påstår det är bättre m skuldrådgivare, men tydligen går det bra själv.

Det är sanning med modifikation.

Jag tror det att dom som använder sig av skuldrådgivare orkar, kan eller vill inte ta reda på alla sina skulder och behöver därför hjälp i den processen och sedan hjälp med att fylla i en enkel ansökan. En grov generalisering kanske, men det köper jag :)

För min egen del så visste jag hos vilka inkassobolag mina skulder låg hos, antingen tog jag tfn och ringde dom själva eller så loggade jag in med bank-id och såg skulden. Därefter loggade jag in på kfm hemsida med bank-id och fyllde i ansökan för skuldsanering och vipps så ringde min handläggare mig tre månader senare. I april 2021 fick jag inledande och i oktober 2021 beslut om skuldsanering.

Såg nu på sidan "väntetider" att dem är på datumet då jag skickade in min skuldsanering och därmed börjar jobba med den idag/de kommande dagarna. Någon som har erfarenhet av ungefär hur lång handläggningstiden eller tiden till dem tar beslut är? Hade varit ganska stort för mig om det hunnit gå igenom innan nästa inbetalning.
Jag skickade in 1/6 och de ska ringa idag så tiderna stämmer på ett ungefär.

Såg nu att jag inte va riktigt vaken imorse. Sorry! Jag pratade om en omprövning av skuldsanering.

Skickade in min omprövning av skuldsanering den 13 Maj och dem började jobba med den idag/de kommande dagarna enligt "väntetider" sidan. Någon som har erfarenhet av hur lång tid handläggningstiden på omprövningar brukar vara? :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp