• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Nej dom kan inte avsluta bolånet

Bolånet ingår knte i saneringen heller
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Nej dom kan inte avsluta bolånet

Bolånet ingår knte i saneringen heller

Nej, jag vet det, tänkte bara om vi hamnar i "onåd" hos dem och de börjar kolla på vårt övriga "bankengagemang" hos dem. Skuldrådgivaren som jag pratade med var lite vag om detta. Men då betalar vi endast bolånet nästa månad.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Nej, jag vet det, tänkte bara om vi hamnar i "onåd" hos dem och de börjar kolla på vårt övriga "bankengagemang" hos dem. Skuldrådgivaren som jag pratade med var lite vag om detta. Men då betalar vi endast bolånet nästa månad.

Dom kommer förlora massa pengar men att säga upp krediter som betalas är inget jag hört
 

d.moonman

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 April 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vad är minsta rimliga summan för att få igenom en skuldsanering?
Har ca 400k i skulder och ska börja med löneutmätning nu där det ska dras ca 4500kr i månaden, har dålig provisionslön och räntan varje månad är ungefär samma som jag kommer betala in.
Hade räntan och skulden stannat där den är så hade det varit fine, men 3000kr i ränta varje månad så blir det bara 1500kr/månad som betalas av..
Är 400k "för lite" för skuldsanering? Känns som man kommer få betala i 20 år om det nånsin ska ta slut.

Tack för svar=)
 

Gogs

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
2 Oktober 2017
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
19
Poäng
102
Vad är minsta rimliga summan för att få igenom en skuldsanering?
Har ca 400k i skulder och ska börja med löneutmätning nu där det ska dras ca 4500kr i månaden, har dålig provisionslön och räntan varje månad är ungefär samma som jag kommer betala in.
Hade räntan och skulden stannat där den är så hade det varit fine, men 3000kr i ränta varje månad så blir det bara 1500kr/månad som betalas av..
Är 400k "för lite" för skuldsanering? Känns som man kommer få betala i 20 år om det nånsin ska ta slut.

Tack för svar=)
Hur kfm ser på saken är väldigt individuellt, men 400k låter lite lite då. Beroende på din ålder så räknas det med att du kommer tjäna mer och då också kunna avbetala inom överskådlig tid.
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Hur kfm ser på saken är väldigt individuellt, men 400k låter lite lite då. Beroende på din ålder så räknas det med att du kommer tjäna mer och då också kunna avbetala inom överskådlig tid.

Hur mycket tar KF hänsyn till yrket man har? Nu vill jag inte berätta rakt ut vad jag jobbar som men i min bransch är det inte tal om några rejäla lönepåslag (om jag inte blir chef), det lilla jag kommer tjäna extra efter varje nytt löneavtal kommer ätas upp av stigande räntor liksom.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Hur mycket tar KF hänsyn till yrket man har? Nu vill jag inte berätta rakt ut vad jag jobbar som men i min bransch är det inte tal om några rejäla lönepåslag (om jag inte blir chef), det lilla jag kommer tjäna extra efter varje nytt löneavtal kommer ätas upp av stigande räntor liksom.

Man är nog mest intresserad av att anställning finns och vilken lön man har.

I extremfall kan jag tänka mig att man kan behöva förklara sig om man tex har en läkarlegitmation och trots det arbetar som undersköterska.
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Vad är minsta rimliga summan för att få igenom en skuldsanering?
Har ca 400k i skulder och ska börja med löneutmätning nu där det ska dras ca 4500kr i månaden, har dålig provisionslön och räntan varje månad är ungefär samma som jag kommer betala in.
Hade räntan och skulden stannat där den är så hade det varit fine, men 3000kr i ränta varje månad så blir det bara 1500kr/månad som betalas av..
Är 400k "för lite" för skuldsanering? Känns som man kommer få betala i 20 år om det nånsin ska ta slut.

Tack för svar=)

Om du räknar räntorna på dina skulder och din inkomst under 15 år framåt, går det ihop? Om du dessutom räknar in dina övriga fasta avgifter? Jag vågar inte uttala mig för mycket om dina chanser eftersom jag är i fasen att jag väntar på besked på inledande eller avslag, men en skuldrådgivare räknade på min ekonomi och bedömde mig som överskuldsatt och berättigad åtminstone till skuldsaneringens första krav (mkt märklig situation, nästan så att jag ropade "jippi, jag är överskuldsatt!").
Vad förlorar du på att ansöka när du redan lever med löneutmätning? Vid ett avslag får du förhoppningsvis rekommendationer att tänka på till nästa försök. Tänker jag, men som sagt, det är kanske jobbigt att gå igenom en sån process och få avslag. Börja med att räkna!
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Även jag tog emot ett avslag idag. PGA att jag borde förstått att de inte skulle hålla i längden samt konsumtion, men konsumtion har jag inte gjort. Varit i en lång låne karusell där lånen gått till lånen..

Idagsläget kommer de ta cirka 50 år att betala allt, men räntorna slutar inte ticka för det, 27 år är jag.

Får se hur man går vidare om det är lönt att överklaga eller söka igen.

Dags för ett lång bad.
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Även jag tog emot ett avslag idag. PGA att jag borde förstått att de inte skulle hålla i längden samt konsumtion, men konsumtion har jag inte gjort. Varit i en lång låne karusell där lånen gått till lånen..

Idagsläget kommer de ta cirka 50 år att betala allt, men räntorna slutar inte ticka för det, 27 år är jag.

Får se hur man går vidare om det är lönt att överklaga eller söka igen.

Dags för ett lång bad.

Så tråkigt att läsa! Fick du någon förklaring till avslaget?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp