Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppas du orkar svara på mina frågor..

Hur menar du med tafatt?
För övrigt, när tog du sista lån?
Fick du inledande och sedan avslag eller avslog dom direkt?
Hur lång tid tog det från att du skickade in tills dom tog kontakt första gången?

Håller alla tummar för dig! Och hoppas hoppas man själv blir godkänd.. Även om det känns som att förutsättningarna är minimala.
Tafatt och tafatt.. menar mer att jag nog så här efteråt och till nästa gång kommer lägga ner massor av tid på personliga brevet.

Sista lånet var i juni 2017

Ansökte skuldsanering början av sep 2017

Första kontakt med min handläggare var under januari 2018 och mottog avslag under april, så inget inledande, och överklagade till TR då efter avslag.

Senast ändrad:
Tafatt och tafatt.. menar mer att jag nog så här efteråt och till nästa gång kommer lägga ner massor av tid på personliga brevet.

Sista lånet var i juni 2017

Ansökte skuldsanering början av sep 2017

Första kontakt med min handläggare var under januari 2018 och mottog avslag under april, så inget inledande, och överklagade till TR då efter avslag.
Ah okej..

Mitt personliga brev jag skickade med tror jag slutade på fyra sidor eller något sådant.. Så, vi får se.. Bara att hoppas på det bästa, både för dig och mig!

Ah okej..

Mitt personliga brev jag skickade med tror jag slutade på fyra sidor eller något sådant.. Så, vi får se.. Bara att hoppas på det bästa, både för dig och mig!
Yes och jag knappt en sida och var väl lite ytligt personligt skrivet. Så vid nästa ansökan ska jag verkligen lägga ner tid

Ah okej..

Nu tror jag i och för sig inte att hur många sidor personligt brev man skriver är avgörande för beviljan eller ej....utan det handlar nog mer om en kombo av många saker... relevant info, tydlighet och inte minst varför man ådrog sig skulderna och vad man själv har gjort på egen hand för att försöka ta sig igenom dom...bör vara det viktigaste...
Sen inte att förglömma...vi sitter i händerna på EN handläggare, som tolkar det man skriver på sitt sätt, en annan handläggare kan tolka det på ett helt annat sätt !
Just därför är det extra bra att man kan ta ett avslag i en annan instans - Tingsrätten ! :)

Nu tror jag i och för sig inte att hur många sidor personligt brev man skriver är avgörande för beviljan eller ej....utan det handlar nog mer om en kombo av många saker... relevant info, tydlighet och inte minst varför man ådrog sig skulderna och vad man själv har gjort på egen hand för att försöka ta sig igenom dom...bör vara det viktigaste...
Sen inte att förglömma...vi sitter i händerna på EN handläggare, som tolkar det man skriver på sitt sätt, en annan handläggare kan tolka det på ett helt annat sätt !
Just därför är det extra bra att man kan ta ett avslag i en annan instans - Tingsrätten ! :)
Jag skrev en sida men det var (i mitt tycke)ett innehållsrikt brev som omfattade bakgrund till skulder, vad jag hade gjort för åtgärder för att försöka lösa situationen, vilken påverkan skulderna hade på mig (ångest, sömnlöshet etc) samt vilka ändringar jag gjort i beteende efter att jag släppt t KF.

Jag skrev en sida men det var (i mitt tycke)ett innehållsrikt brev som omfattade bakgrund till skulder, vad jag hade gjort för åtgärder för att försöka lösa situationen, vilken påverkan skulderna hade på mig (ångest, sömnlöshet etc) samt vilka ändringar jag gjort i beteende efter att jag släppt t KF.

Jag har skrivit ner ALLT, från det att jag började jobba, blev arbetslös, fick mindre skulder, började spela, fick jobb, blev sjukskriven och då eskalerade spelandet, släppte allt till KF, slutade spela... Fast mer ingående än jag beskrev nu.. Får hoppas dom orkar läsa det

Glöm inte skriva det viktigaste... VAD ni gjort för att kunna lösa er situation :-)

Glöm inte skriva det viktigaste... VAD ni gjort för att kunna lösa er situation :)
Skrev som det var, sett till att bli spelfri. Börjat betala det jag kan via löneutmätning... Är väl antagligen inte tillräckligt enligt KF.. :(

Skrev som det var, sett till att bli spelfri. Börjat betala det jag kan via löneutmätning... Är väl antagligen inte tillräckligt enligt KF.. :(
Kontaktat långivare, spärrat sig på spelsajter, spärrat sig för nya lån, börjar storhandla, börjat gå istället för att åka bil, sökt samlingslån, gått i terapi för spelberoende, går på möten, kontakt med budget- och skuldrådgivare etc etc. Tror att man kan gå ner på ganska ordentlig detaljnivå.

Jag skrev att jag bl a försökt att förhandla ner räntan med samtliga långivare, att jag lyckats att bredvid löneutmätningen, drygt två år, betala av 2 stycken kortskulder på sammanlagt 18 tkr och en massa mer. Vet inte om min skuldsanering går igenom, men det kanske är ett tips.

Jag skrev att jag bl a försökt att förhandla ner räntan med samtliga långivare, att jag lyckats att bredvid löneutmätningen, drygt två år, betala av 2 stycken kortskulder på sammanlagt 18 tkr och en massa mer. Vet inte om min skuldsanering går igenom, men det kanske är ett tips.
Enligt min Budget/skuld-rådgivare skulle jag inte betala på någonting enbart för att man då ansåg att kunde jag betala det så kunde jag betala annat också..

Enligt min Budget/skuld-rådgivare skulle jag inte betala på någonting enbart för att man då ansåg att kunde jag betala det så kunde jag betala annat också..
Tror inte att det påverkar det negativt i varje fall. I mitt fall spelar det ingen roll om jag betalar 100% av lönen i utmätning, skulden skulle bara sjunka marginellt p g a många långivare och höga räntor. Jag har visat viljan att göra rätt för mej så långt det går. Plan B om skuldsaneringen inte går igenom är att försöka betala av "extra" på de mindre skulderna och ansöka igen om ett par år. Jag har bevisat att jag ändrat beteende och klarar av att sköta min ekonomi och vara sparsam.

Många bra tips och råd. Jag inser att min ansökan inte är så komplett och ingående. Skrev den själv då det är lång väntetid till budget/skuldrådgivare.
Skrev att jag betalt av skulder med det som blev över, klippt kort och sagt upp avbetalda krediter. Flyttat till billigare lght trots att jag får sova i vardagsrummet. Försökt få avbetalningsplaner men att Lindorff vill ha över 50000 kr i månaden under 6 månader eller att det skulle lösas ut ned nytt lån. Det var det som fick mig att lägga ner då det är en omöjlighet.
Att jag går i terapi för att kunna säga nej.
Att jag jobbat extra varje månad innan jag brände ut mig. Osv osv

Många bra tips och råd. Jag inser att min ansökan inte är så komplett och ingående. Skrev den själv då det är lång väntetid till budget/skuldrådgivare.
Skrev att jag betalt av skulder med det som blev över, klippt kort och sagt upp avbetalda krediter. Flyttat till billigare lght trots att jag får sova i vardagsrummet. Försökt få avbetalningsplaner men att Lindorff vill ha över 50000 kr i månaden under 6 månader eller att det skulle lösas ut ned nytt lån. Det var det som fick mig att lägga ner då det är en omöjlighet.
50000 kr i månaden? Hur stor var skulden då?

335000 kr.

De kunde bara dela upp det på sex månader el om jag löste ut det med annat lån.
Där gav jag upp och kom till insikt att med 1,5 milj i skuld så måste jag låta det gå till KF och hoooas på skuldsanering.

Där gav jag upp och kom till insikt att med 1,5 milj i skuld så måste jag låta det gå till KF och hoooas på skuldsanering.
Låter inte klokt tycker jag. Berodde det på vem du hade skulden till? Jag har hos Lindorff och de har alltid delat upp men visst har jag fått tjata. Och ofta vill de att jag ska ta lån för lösa in det

Har du löneutmätning nu eller söker du sanering direkt?

Låter inte klokt tycker jag. Berodde det på vem du hade skulden till? Jag har hos Lindorff och de har alltid delat upp men visst har jag fått tjata. Och ofta vill de att jag ska ta lån för lösa in det
Jag känner att jag inte har ork att bestrida det tyvärr. Har försökt men det var vad de erbjöd.

Har du löneutmätning nu eller söker du sanering direkt?
Jag har inte några skulder hos KF än men några på väg dit. Har aldrig haft något hos inkasso eller KF. Har sökt skuldsanering ändå.

Sååå otroligt likt min egen situation! :(

Hej alla!
Hittade den här hemsidan.
Vad tror ni?
https://skuldsanerarnasriksforbund.se/
Detta tror jag inte ett dugg på. Deras bedömning torde inte betyda nånting eftersom det är KF som beslutar. Sen namnet, Skuldsanerarnas riksförbund. Skuldsanerare är ju jag själv. Dom vill att man skall skriva på något med bank-id. Mycket felstavningar på hemsidan vilket gör mig misstänksam. Nej, jag tvivlar på att man skulle ha någon nytta av dessa.
Läst lite mer nu på sidan; denna text står under ”Ansökan”:
Observera att anmälan här inte binder upp dig på något sätt, utan det blir bindande först när alla papper är underskrivna. Dessa kommer du få hemskickade till dig längre fram i processen.
Vad är det som blir bindande?
Tror att detta är en organisation som försöker sko sig på andras olycka.

Senast ändrad:
Står ingenstans, men kostar säkert en slant. De vill utnyttja desperata människor. Finns ju ett bolag som erbjuder hjälp med sjukintyg. Bra att dra fram dom i ljuset!

Verkar vara en sida från 2015.. skulle gissa på att det nu inte finns något bakom den

Ni är ju så bra att ha göra med!!!:) Tack:)
Kram på er

Hej alla!
Hittade den här hemsidan.
Vad tror ni?
https://skuldsanerarnasriksforbund.se/

Detta är en typisk sida för dem som inte riktigt har koll på hur det här med skuldsanering fungerar. Dom ger ett intryck av att det är hos DOM man söker skuldsanering och inte hos KF, även om det står i det finstilta lite längre ner. Dom tar betalt för att fylla i en ansökan och skicka till KF.. Något som budget/skuld-rådgivare i kommunen hjälper till med gratis.

Då är det bra att ”hänga ut dem” här så inte någon går på denna lurendrejeri!

Alltså jag är skit rädd för att inte kunna betala mina lån! Men jag vet ju att jag inte kan betala utan att ta nya lån! Hur gör jag? Tänk om jag inte får skuldsanering. Vad gör jag då? Måste släppa allt nu men jag är så rädd!

Alltså jag är skit rädd för att inte kunna betala mina lån! Men jag vet ju att jag inte kan betala utan att ta nya lån! Hur gör jag? Tänk om jag inte får skuldsanering. Vad gör jag då? Måste släppa allt nu men jag är så rädd!
Om du inte får skuldsanering så är det utmätning på lön som är det som sker, dvs att KF drar en viss summa varje månad tills dina skulder är betalda.
Från det att man slutar betala på sina lån tar det nånting mellan tre-nio månader innan lönen börjar dras.

Först måste du ha gjort allt .. ringt alla, försökt med alla överenskommelser .. annars .. på KFM hemsida finns info o blankett att skicka in .. alltså om du är där.. jag är där nu & har gett upp .. 1,3 mille .. orkar inte jobba dgnet runt o trolla .. det bara växer av alla kassa lösningar

Nej man behöver inte ringa alla långivare o försöka med massa överenskommelser. Det insåg jag va lönlöst! Baara energikrävande! Och jag har skuldsanering idag.

Kan du inte så kan du inte .. ledsamt ich tungt & det kan ta lång tid innan det blir löneutmätning .. Inkassobolagen sitter på skulder rätt länge. En son till mig har några inkasso som han haft i ett par år utan stt det händer något
Släpp inte allt.
Jag kan inte heller betala fullt ut men jag har inte släppt allt, en del betalar jag för att bromsa farten till KF o löneutmätning.

Var också så himla rädd för att inte kunna betala.

Att först ha inkasso ringade och massvis med brev och sedan KFM med att dra pengar från min lön, fick ju bara inte hända till vilket pris som helst.

Men när jag kom till insikt hur fel de var och att jag behöver hjälp för att fixa detta så ångrar jag att jag inte stoppa tidigare

Löneutmätning var de bästa som hänt på länge.

Nu har jag full koll på hur mycket KFM drar från min lön och vad jag har kvar varje månad och får rätta mig efter det, känns så skönt även fast det är tufft men jag slipper sitta kvällar/nätter med att hitta lån till lån och hålla och trixa med vilket lån som skall betalas först för att sedan fortsätta i listan....

Jag ansökte sedan skuldsanering och fick avslag. Men bli inte skrämd för det. Utan anser du dig att du tror att du kan få de beviljat så sök. Får du avslag se varför du fick avslag och ansök igen.

Du får aldrig ge upp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp