- Meddelanden
- 70
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 207
Stort lycka till, du verkar vara redo att göra en förändring!Men wow tusen tusen tack! Vad fint av dig att ta dig tiden att göra ett dokument. Tack! Ska spara ner det på min jobbdator, har ingen hemma. Men kunde kolla i mobilen
1) Okej då börjar jag direkt på måndag att ringa runt. Förhoppningsvis förstår de jag menar allvar då jag hela tiden skött mina betalningar. Enda undantaget var klarna där jag försökt men möttes inte av något mer än hoppa över betalning och betala dubbelt nästa. Men det räddade mig just då.
2) Jag skäms att säga detta men jag trodde de små krediterna var de minst farliga. Men nu när jag ser det som idag så har min insikt blivit en annan. Dock har jag alltid tänkt, ju färre desto bättre.
3) Längtar efter den dagen jag kan få ett samlingslån och faktiskt kunna ha lite pengar kvar. 12 tuffa månader framåt! Om något hamnar hos inkasso, kommer det försämra min UC om jag ansöker om lån nästa år? Försvinner det när skulden är avbetald?
Självklart kommer jag fortsätta uppdatera. Jag vågar inte gissa hur många år det kmr ta att bli skuldfri, eller ja såpass skuldfri att jag är nere på 150k ca. Det skulle kännas hanterbart. Fram tills dess enbart fokus på att amortera.
12 månader går riktigt fort, sedan när man väl är igång och släcker kredit efter kredit, ser hur UC:n bara blir bättre och bättre, så är det som ett spel. det ÄR kul att släcka krediter och bränna upp gamla fönsterkuvert.
glöm inte att skaffa eller underhålla en billig hobby att fördriva tiden med. varesig det är schack på nätet eller löpning. är så lätt att sitta hemma och deppa om man är torr i pluskan. livet kan vara riktigt trevligt som pank också. du behöver ju bara vara det ett år till, andra lever på existensminimum hela livet
du börjar ju på botten nu också— med andra ord blir det bara bättre härifrån om du kör på!
helt klart döda jotex först ??