• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsatt

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok men ska jag inte ringa upp lönekontiret heller?? Är det ingen risk att domen söker mig sedan på jobbet??? Vill ju inte att dom ska avslöja mig på jobbet..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
okej du menar så du jag tror absolut inte att de kommer till jobbet.vet du vad jag tycker du skall kontakta kfm om detta.lönekontoret tror jag inte vet nått hur det går till.utan denna fråga ska kf kunna svara på.

nina ej inloggad
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men om man är kommun anställd då?? Tror ni jag måste ringa lånekontoret eller ska jag prata med chefen?? Eller ska jag låta kronofogden lösa det??

Jag är kommunanställd och har utmätning sedan en tid tillbaka. KFM tog själva kontakt med lönekontoret och jag lämnade in papper på min hyra och andra kostnader. Sedan kom ett beslut om vad jag fick behålla och vad som skulle dras. Samma beslut gick till löneavdelningen, som har tystnadsplikt, och nu dras en fast summa var månad. Ingen säger något och jag har ingen skyldighet att förklara något. Det fungerar helt smärtfritt och ingen tittar snett på mig. Jag valde ändå att informera min chef ifall det skulle bli snack men jag blev då informerad om att lönekontoret har tystnadsplikt så jag hade inget att frukta.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Oh vad skönt att höra.. Vilken lättnad.. Verkar ju som jag slipper kontakta dom.. Har varit. En stor fasa.. Tack för svaren .. Ni är ett helt otroligt stöd ska ni veta!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar om man nu tjänar mer någon månad drar de samma fast summa ändå eller blir det då mer? Tacksam om någon kan svara
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
KF lämnar in et förbehålls belopp som är fast varje månad och det är lönekontoret som ser till att man behåller de pengarna varje månad-
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Så om jag jobbar extra osv så drar dom det direkt med?? Babr bra isåfall för jag vill ju bli av med skulderna men tänkte att man kanske kunde behöva nån 100 lapp extra ibland för min dotters skull och hitta på något för..
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Skuld satt

Oavsett om du arbetar extra eller få extra ersättning enstaka gånger så skall lönekontoret dra ett fast belopp som ligger till grund enligt kf och du får också behålla ett visst belopp varje månad, man ändrar inte sådana beslut från månad till månad utan det finns ett beslut som lönekontoret rättar sig efter och i fall du skall betala mer så måste kf skikca ett nytt beslut till dig och även till lönekontoret.Jag tycker att detta är det bästa för att få ordning på sitt liv igen och slippa låna och låna och skuldsätta sig ännu mer.
 

Gabrijel

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Oktober 2011
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Det tycker jag med, sluta låna hos ockrarna och få ordning på era liv även om det innebär utmätning hos KFM.
 

Belinda80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Hej, för att få avbetalning hos diverse låneföretag måste jag låta allt gå till Inkasso först? Jag menar nu smslånen, vilka går med på avbetalning? Pengos? Easycredit? Pengapungen? Nanokredit? Dinfinans? Smspwngar? Snabbfonans? Tacksam dör svar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp