Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

"Släppa allt", "lönemätning", "skuldsanering" osv

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 029
Mottagna reaktioner
5 814
Poäng
3 817
Brukar de fråga sånt?Och vad säger man,säger man:"jag tog ut kontakter och gömde de från er för att bygga ett buffert så jag har när jag behöver pengar".Det är att vara ärlig.
Kommer inte ihåg om de frågade mig faktiskt men jag var sjukskriven mellan ansökan och inledande så någon jättebuffert blev det inte. Jag har för mig att jag hade lite över 30000 kr sparade vid inledande och sen fick jag inledande efter lön i november och gjorde min första inbetalning i januari.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 327
Meddelanden
454
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Dem fråga ju vad jag gjort med 2,6 mille
Då säger man som det är.Men jag undrade om de frågar om pengarna som man stoppade undan i väntan på löneutmätning (efter att man släppt allt).Du själv väntade i ett helt år (om jag minns rätt)och det är ju 12 hela lön, inte lite pengar att stoppa undan.

Bobster

Kunnig medlem
Poäng: 62
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Då säger man som det är.Men jag undrade om de frågar om pengarna som man stoppade undan i väntan på löneutmätning (efter att man släppt allt).Du själv väntade i ett helt år (om jag minns rätt)och det är ju 12 hela lön, inte lite pengar att stoppa undan.
Ne dem frågade ingenting om just det, fast än jag sa man fått höra att de va lika bra att släppa allt till kronofogden när man väl är där.. Såå nej fick aldrig den frågan..

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 251
Mottagna reaktioner
682
Poäng
637
Man kan aldrig vara säker på vad en handläggare frågar. Att de inte frågat om vart pengarna tagit vägen kan ju vara för att handl ifråga tänker att man fortsatt betala på det man kunnat. Det är ju nått som sen kommer visa sej då borgenärerna inkommer med sina uppgifter. Och kan ju faktiskt leda till avslag då man isf inte gjort allt man kunnat för att betala på sina skulder. Så bättre då säga som det är om vart pengarna tagit vägen om man nu inte sparat.
Att ljuga sej till en skuldsanering är direkt stötande.

En av er

V.I.P
Poäng: 327
Meddelanden
454
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Man kan aldrig vara säker på vad en handläggare frågar. Att de inte frågat om vart pengarna tagit vägen kan ju vara för att handl ifråga tänker att man fortsatt betala på det man kunnat. Det är ju nått som sen kommer visa sej då borgenärerna inkommer med sina uppgifter. Och kan ju faktiskt leda till avslag då man isf inte gjort allt man kunnat för att betala på sina skulder. Så bättre då säga som det är om vart pengarna tagit vägen om man nu inte spar
Att ljuga sej till en skuldsanering är direkt stötande.
"Om man nu inte sparat "-nästan alla gör det ,det var många trådar här om hur ska man gömma pengarna .Mig interesserar vad svarar man om man blir tillfrågad om det. Nåt svar måste man ge.

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 251
Mottagna reaktioner
682
Poäng
637
"Om man nu inte sparat "-nästan alla gör det ,det var många trådar här om hur ska man gömma pengarna .Mig interesserar vad svarar man om man blir tillfrågad om det. Nåt svar måste man ge.
Jo jag vet. Nu tänker jag att i detta fallet handlade det om 12 månader o då är ju väldigt lång tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp