• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

"Släppa allt", "lönemätning", "skuldsanering" osv

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Jag betalade allt jag kunde precis som vanligt ända tills jag fick inledande. Min tanke var att om jag får skuldsanering så är jag i en ännu värre situation när jag inte har betalat något. Min handläggare sa sen att en avgörande faktor var att jag hade fortsatt betala allt jag kunde fast jag hade sökt skuldsanering. Jag hade inte heller någon kontakt med en skuldrådgivare i kommunen.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 231
Mottagna reaktioner
928
Poäng
817
"Om man nu inte sparat "-nästan alla gör det ,det var många trådar här om hur ska man gömma pengarna .Mig interesserar vad svarar man om man blir tillfrågad om det. Nåt svar måste man ge.
Bästa svaret är nog att du har betalat av privat skulder då till kompisar.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 002
Mottagna reaktioner
320
Poäng
517
Bästa svaret är nog att du har betalat av privat skulder då till kompisar.
Äntligen ett konkret och dessutom bra svar Undrar om man kan flytta pengar till någon (t.ex syskon),bank överföring, och säga att det handlar just om skulden?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 231
Mottagna reaktioner
928
Poäng
817
Äntligen ett konkret och dessutom bra svar Undrar om man kan flytta pengar till någon (t.ex syskon),bank överföring, och säga att det handlar just om skulden?
Det kan du absolut göra, överför till brorsan och säga att du lånat pengar om de skulle fråga, omöjligt för dem att bevisa att det inte var sant.
Sen om man vill ha skuldsanering så är det ju alltid bra att betala in på lite skulder med och vissa att man försöker bli av med dem.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 002
Mottagna reaktioner
320
Poäng
517
Det kan du absolut göra, överför till brorsan och säga att du lånat pengar om de skulle fråga, omöjligt för dem att bevisa att det inte var sant.
Sen om man vill ha skuldsanering så är det ju alltid bra att betala in på lite skulder med och vissa att man försöker bli av med dem.
Tack Kreif,det var nyttigt.
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Jag har inte lyckats få ihop buffert. Nu kommer flera skulder till inkasso. Det blir väl löneutmätning så småningom. Jag är helt utan pengar nu. Undrar om jag kan köpa mat på faktura och betala den 26:e? Syns det någonstans?
Undrar också det här med att söka skuldsanering Ni som fått det. Vad är det som vill se. Att jag betalat av skulder? Ser dom det någonstans om de är avbetalda när de fått ansökan?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Jag har inte lyckats få ihop buffert. Nu kommer flera skulder till inkasso. Det blir väl löneutmätning så småningom. Jag är helt utan pengar nu. Undrar om jag kan köpa mat på faktura och betala den 26:e? Syns det någonstans?
Undrar också det här med att söka skuldsanering Ni som fått det. Vad är det som vill se. Att jag betalat av skulder? Ser dom det någonstans om de är avbetalda när de fått ansökan?
Så trist att inte ha pengar till mat, kolla med din lokala FB sida, finns alltid människor som hjälper till med en matkasse.
Ang dina skulder som är på väg till inkasso, försök i första hand att få avbetalningsplaner som funkar för dig innan du helt kastar in handduken. Lycka till!
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Jag har inte lyckats få ihop buffert. Nu kommer flera skulder till inkasso. Det blir väl löneutmätning så småningom. Jag är helt utan pengar nu. Undrar om jag kan köpa mat på faktura och betala den 26:e? Syns det någonstans?
Undrar också det här med att söka skuldsanering Ni som fått det. Vad är det som vill se. Att jag betalat av skulder? Ser dom det någonstans om de är avbetalda när de fått ansökan?
Klarnakortet antar jag om det inte går låna av nån du känner
 

TheNiceGuy

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Det finns ingen garanti för att du inte hinner få löneutmätning. Det finns risk att man hinner få det före ansökan börjar handläggas, men allt beror på hur snabbt det går med föreläggande och verkställighet.
De kollar absolut på helhet.

Min bild är att nya lån såklart är negativt för skäligheten, men det beror på hur många andra punkter man uppfyller i deras ”skälighetsbedömning” i det faktum att nya lån ska innebära avslag eller ej.

Vissa har ju fått skuldsanering men skuld tagen 1 månad före ansökan handläggs och vissa har fått avslag med 2 år gamla lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp