• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Släppa till inkasso, hur funkar det?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hur lång tid har du kvar på din löneutmätning? Tycker du har verkligen lyckats vända den onda cirkeln!
Skulle jag släppa bank Norwegian så skulle det ta många många år ! Har ansökt om skuldsanering ! Så hoppas på det istället ! Orkar inte hålla på att betala bank Norwegian jämte löneutmätningen längre. Finns ingen mening att kämpa på extra om man kan få det gjort snabbare så tänker iallafall jag. Minskade med 6000-7000 hos kronofogden och 5000 hos Handelsbanken ! Sedan sambon 7k , så.går verkligen neråt ! Men det är absolut jobbigt att kämpa med Norwegian jämte ! Vissa verkar tycka det är konstigt eller roligt jag sökt sanering ? Tycker däremot jag varit stark som kämpat med löneutmätning ! :)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 454
Poäng
1 527
Skulle jag släppa bank Norwegian så skulle det ta många många år ! Har ansökt om skuldsanering ! Så hoppas på det istället ! Orkar inte hålla på att betala bank Norwegian jämte löneutmätningen längre. Finns ingen mening att kämpa på extra om man kan få det gjort snabbare så tänker iallafall jag. Minskade med 6000-7000 hos kronofogden och 5000 hos Handelsbanken ! Sedan sambon 7k , så.går verkligen neråt ! Men det är absolut jobbigt att kämpa med Norwegian jämte ! Vissa verkar tycka det är konstigt eller roligt jag sökt sanering ? Tycker däremot jag varit stark som kämpat med löneutmätning ! :)
Du har verkligen kämpat starkt med den löneutmätning ni haft varje månad. :folded:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Skulle jag släppa bank Norwegian så skulle det ta många många år ! Har ansökt om skuldsanering ! Så hoppas på det istället ! Orkar inte hålla på att betala bank Norwegian jämte löneutmätningen längre. Finns ingen mening att kämpa på extra om man kan få det gjort snabbare så tänker iallafall jag. Minskade med 6000-7000 hos kronofogden och 5000 hos Handelsbanken ! Sedan sambon 7k , så.går verkligen neråt ! Men det är absolut jobbigt att kämpa med Norwegian jämte ! Vissa verkar tycka det är konstigt eller roligt jag sökt sanering ? Tycker däremot jag varit stark som kämpat med löneutmätning ! :)
Jag tycker du är en kämpe och att du ska göra det du tycker är rätt för dig och inte bry dig om vad andra har för åsikter om ditt liv. BN har aldrig beviljat mig, varken lån eller kort och även om det har känts surt för stunden så är jag ändå ganska glad idag över det. Vissa skulder är svårare att bli av med, så är det.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag tycker du är en kämpe och att du ska göra det du tycker är rätt för dig och inte bry dig om vad andra har för åsikter om ditt liv. BN har aldrig beviljat mig, varken lån eller kort och även om det har känts surt för stunden så är jag ändå ganska glad idag över det. Vissa skulder är svårare att bli av med, så är det.
Tack :) du ska verkligen vara glad för att du inte fått något lån hos bank Norwegian :) du är med en kämpe verkligen <3
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Tack :) du ska verkligen vara glad för att du inte fått något lån hos bank Norwegian :) du är med en kämpe verkligen <3
Tack :)
Och ja... har sett många skräckexempel här på forumet på vilka sjuka räntor folk får betala till BN och att skulden typ ökar istället för att minska.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tack :)
Och ja... har sett många skräckexempel här på forumet på vilka sjuka räntor folk får betala till BN och att skulden typ ökar istället för att minska.
Min vanliga ränta är 22 % medans dröjsmålsräntan är 24 % ! Helt sjukt faktiskt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp