• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Sms lån, vilka kan man ha samtidigt ?

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Lize Här förstått att du sökt skuldsanering men inte fått något besked än, träffade du kommunen eller sökte du direkt hos fogden?

Har tänkt ta alla mina krediter och lån till fogden en del har redan landat där men inte alla är väl ingen ide att sökaa skuldsanering innan allt är inkommit eller? Har nog strax över miljonen totalt är inte klokt och lånet från Banknorweigan som Intrum tagit över är 30 % ränta på 400 tusen kronor och idioterna kom med ett förslag på 8000 kr i amortering och då var allt mer eller mindre ränta och innan amorterade jag 6000 kr i månaden hur fan ska jag då klara 8000 om jag inte klarade 6000? Har du några tips hur man ska gå tillväga? Har 3 barn på 3,6,10 gör det lättare att få? Har ett fast jobb, sambo är kvar konstigt nog räknar dom våra löner ihop när det blir skuldsanering och uträkning? Tack om du har tid att svara
Jag har ansökte direkt till KFM via deras e-tjänst, känner inte att jag behövde gå till skuldrådgivaren, har ganska god koll numera :) Däremot tycker jag att det är en god idé i ditt fall att boka ett besök hos skuldrådgivningen, det skulle jag gjort för länge sedan innan jag var inne i lånekarusellen som var katastrofal på slutet, man klarar inte av att tänka riktigt rationellt och klart. Jag har haft löneutmätning i snart 2 år, så det är först nu som alla skulder (hoppas jag) finns med. Håller med om att behandlingen av BN-lånet är helt urusel, räntan bara stiger så fort det är lämnat till inkasso, man har inte en chans att göra rätt för sej, så jag rekommenderar dej att släppa allt om du inte har hus eller bostadsrätt (jag har bara hyreslägenhet). Hur mycket du får behålla vid löneutmätning kan du räkna ut här https://www1.kronofogden.se/wfmp1/fbbb-web/html/index.html
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

kungen999

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Tack för du svara:)

Måste man haft löneutmätning innan skuldsanering? Börja blir mycket där nu men jag bestrider det mesta för vänta ut skatten och sen lägger jag mig platt. Måste skulderna var gamla vad är kravet där vet du det? Lånen är ju minst 1 år gamla men är ju bara sista 3-4 månaderna jag inte klarat av att betala eller har det på detta visset. Är skuldsanering på 5 år väl läste någonstans att det skulle vara 3 år. Gjorde ju en uträkning men vet inte om den stämmer tyckte det blev mycket över för nu har ju allt försvunnit direkt helt plötsligt kommer det ju finnas pengar över .. Men vet du hur svårt det att få skuldsanering? Öka oddset om gå igenom kommunen först? Läste någonstans att det skrivs i lokaltidning att man har skuldsanering?? Bor i en liten stad så lite jobbigt men skit samma är inget mot mitt liv nu
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Hej,

Tack för du svara:)

Måste man haft löneutmätning innan skuldsanering? Börja blir mycket där nu men jag bestrider det mesta för vänta ut skatten och sen lägger jag mig platt. Måste skulderna var gamla vad är kravet där vet du det? Lånen är ju minst 1 år gamla men är ju bara sista 3-4 månaderna jag inte klarat av att betala eller har det på detta visset. Är skuldsanering på 5 år väl läste någonstans att det skulle vara 3 år. Gjorde ju en uträkning men vet inte om den stämmer tyckte det blev mycket över för nu har ju allt försvunnit direkt helt plötsligt kommer det ju finnas pengar över .. Men vet du hur svårt det att få skuldsanering? Öka oddset om gå igenom kommunen först? Läste någonstans att det skrivs i lokaltidning att man har skuldsanering?? Bor i en liten stad så lite jobbigt men skit samma är inget mot mitt liv nu
Nej, man måste inte ha haft löneutmätning innan man söker skuldsanering, men jag tror att det kan vara en fördel, bl a har KFM redan gjort en utredning och skulderna har hunnit bli lite äldre, men jag vet inte säkert. Man kan få skuldsanering på mellan 3 - 5 år, riktigt vad som avgör vilken tid man får vet jag inte heller. Det skrivs inte i lokaltidningen om skuldsanering utan det görs följande:
När vi beslutat att inleda
Genom en annons i Post- och Inrikes Tidningar offentliggör vi beslutet att inleda skuldsanering. Vi hör också av oss direkt till de av dina borgenärer som vi känner till. De ska då anmäla dina skulder till oss. De kan även anmäla skulder som du eventuellt har missat att ta upp i din ansökan. I en skuldsanering ingår alla skulder du har när vi beslutar om att inleda skuldsaneringen. Skulder som uppkommer efter beslutet ingår däremot inte, utan de behöver du betala helt och hållet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hej,

Tack för du svara:)

Måste man haft löneutmätning innan skuldsanering? Börja blir mycket där nu men jag bestrider det mesta för vänta ut skatten och sen lägger jag mig platt. Måste skulderna var gamla vad är kravet där vet du det? Lånen är ju minst 1 år gamla men är ju bara sista 3-4 månaderna jag inte klarat av att betala eller har det på detta visset. Är skuldsanering på 5 år väl läste någonstans att det skulle vara 3 år. Gjorde ju en uträkning men vet inte om den stämmer tyckte det blev mycket över för nu har ju allt försvunnit direkt helt plötsligt kommer det ju finnas pengar över .. Men vet du hur svårt det att få skuldsanering? Öka oddset om gå igenom kommunen först? Läste någonstans att det skrivs i lokaltidning att man har skuldsanering?? Bor i en liten stad så lite jobbigt men skit samma är inget mot mitt liv nu

Kan vara bra och veta att skulder som det råder tvist om, tex sådana du bestrider, ingår inte i skuldsaneringen.
 
K

kungen999

Gäst
Poäng: 0
TackLize och Lasseman,

Men om man bestridit dom och det har blivit utslag då gäller det? Eller rättare sagt man är överens om skulden fast den innan varit hos tingsrätt?

Gå även kronofogden igenom mina konton? Vad pengarna tagit vägen eller hur fungera det?

Tack
 
N

nJIE

Gäst
Poäng: 0
Hej.

Kontakta din skuld och budgetsrådgivare i kommunen.

Anledning till att din sambos/makes inkomst räknas med, är för att han är med och betalar i hushållet. Så de räknar ut exakt procentuellt som du betalar med hjälp av din lön. Likväl som barnbidraget räknas in på normalbeloppet vid barn.


Du kan även ansöka själv på kronofogdens hemsida.

alla dina skulder behöver inte ha gått till KFM för att söka skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
TackLize och Lasseman,

Men om man bestridit dom och det har blivit utslag då gäller det? Eller rättare sagt man är överens om skulden fast den innan varit hos tingsrätt?

Gå även kronofogden igenom mina konton? Vad pengarna tagit vägen eller hur fungera det?

Tack

Exakt hur man definierar en tvistig fordran vet jag faktiskt inte.

Vad skuldsaneringen gör för kontoundersökningar vet jag inte heller. För verkställighetens del är det inte så intressant vad man gjort för att sätta sprätt på pengarna, det är mest intressant att veta hur mycket som finns/inte finns.
 
K

Kungen999

Gäst
Poäng: 0
Exakt hur man definierar en tvistig fordran vet jag faktiskt inte.

Vad skuldsaneringen gör för kontoundersökningar vet jag inte heller. För verkställighetens del är det inte så intressant vad man gjort för att sätta sprätt på pengarna, det är mest intressant att veta hur mycket som finns/inte finns.
 
K

Kungen999

Gäst
Poäng: 0
Tack!
För skulden finns ju där, har ju bestridit ärende för vinna tid men nu orka jag inte längre och tiden har hunnit ifatt.. men skulden finns ju där så hoppas det inte blir strul med det...
Fick papper på utmätning idag ska svars innan den 9 mars vad händer om jag inte svara i tid? Denna är bara en liten skuld så ligger ju inte mycket än men betala är väl dumt är väl bättre och ge upp och vänta på utredning eller? Få jobbet också papper nu direkt eller kommer det efter fastställd utmätning är det bara jag som få i första skedet ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Jobbet fick papper samma dag som du fick det mest troligt.

Om inget svar kommer så får man ta standardhyra och chansa lite på sambos inkomst och så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp